Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-12-16

Zamówienia publiczne dla sektora MSP

Zamówienia publiczne, chociaż spełniają kluczową rolę w polskiej gospodarce, w praktyce często oznaczają zawiłe procedury i konieczność wniesienia wadium. W niektórych branżach nie ma chętnych do wzięcia udziału w przetargach i muszą być one unieważniane z powodu braku ofert. Duże firmy nie są zainteresowane drobnymi zamówieniami, a mniejsi wykonawcy często nie zdają sobie sprawy, że w tego rodzaju sytuacjach mogą z powodzeniem wygrać przetarg. Warto jednak w nich uczestniczyć, ponieważ wygrana często daje wykonawcy szansę na rozwój przedsiębiorstwa. Ma to szczególne znaczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP).

Stan prawny na 2 grudnia 2008 r.

MARTA ZIELIŃSKA

WYŚLIJ PYTANIE

pgp@infor.pl

Celem opracowania jest omówienie przepisów dotyczących przetargów ze szczególnym uwzględnieniem zmian, które weszły w życie 24 października 2008 r. Modyfikacji jest wiele, dlatego ich znajomość jest niezbędna zarówno dla organizatorów przetargów publicznych, jak i dla startujących w nich przedsiębiorców. „Poradnik”, który macie Państwo przed sobą, pełni rolę praktycznego przewodnika po najnowszych przepisach dotyczących zamówień publicznych. W opracowaniu znajduje się także wiele porad i przykładów, które mogą nie tylko zachęcić przedsiębiorcę do przystąpienia do przetargu, ale także pomóc w jego skutecznym wygraniu. Nawet najlepsza oferta nie daje bowiem gwarancji uzyskania zamówienia, jeżeli wykonawca nie posiada odpowiedniej wiedzy z zakresu zamówień publicznych.

Obowiązek zorganizowania przetargu

Zamówienia publiczne to określone przepisami prawa procedury, które podmiot dysponujący pieniędzmi publicznymi (zamawiający) musi stosować przy wyborze oferenta. Zastosowanie tych procedur gwarantuje wybór najkorzystniejszej oferty, jednocześnie ograniczając swobodę zamawiającego w wyborze wykonawcy.

Dla kogo zamówienia publiczne

Z punktu widzenia przedsiębiorcy przetarg ma na celu pozyskanie klienta w sferze publicznej. Chcąc sprzedać mu towar czy też zaproponować usługi, wykonawca musi wystartować w przetargu i zaproponować najkorzystniejszą ofertę. Zasady i tryb udzielania zamówień publicznych zawarte są w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2008 r. nr 171, poz. 1058), dalej zwanej p.z.p. Właśnie fakt uregulowania zamówień publicznych rygorystycznymi przepisami p.z.p. odróżnia je od zwykłych zamówień. Przepisy ustawy stosuje się m.in. do udzielania zamówień publicznych przez:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00