Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-12-08

AI już z nami zostanie

Rok 2023 dobiega końca. Niewykluczone, że zapisze się w historii jako świt sztucznej inteligencji (AI).

30 listopada 2022 r. kalifornijska firma OpenAI wypuściła na rynek ChatGPT. W efekcie nastąpiło coś w rodzaju intelektualnego tsunami. Poruszenie jest ogromne. Szok oraz strach przed tym nowym narzędziem cyfrowej rewolucji przeplatały się z nadzieją na „największe odkrycie od czasu wynalezienia internetu”. Temat rezonował też dlatego, że w fundamentalny sposób dotykał interesu ludzi zajmujących się zawodowo tworzeniem treści. Oto okazało się, że większość tekstów, haseł reklamowych, społecznościowych tagów i w ogóle wszystkiego, co nazywa się dziś (niezbyt ładnie) kontentem, może być tworzona bez udziału dziennikarza, copywritera czy grafika. Bez udziału człowieka. Wystarczy ChatGPT – algorytm wciąż niedoskonały, ale już piekielnie skuteczny. Aż strach pomyśleć, co będzie jutro. Ta mieszanina uczuć zaowocowała na rynku publikacji ekonomiczno-biznesowych wielkim wysypem książek o AI. „Sztuczna inteligencja w domu i zagrodzie”. „Tajemnice sztucznej inteligencji”. „AI szczerze i bezkompromisowo o sobie samej”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00