Czy najem samochodu elektrycznego trzeba dokumentować kilometrówką
Zagadnienie konsekwencji w VAT „doładowania samochodów elektrycznych” budzi spory. Wprawdzie zazwyczaj nie ma wątpliwości co do tego, że chodzi o świadczenie kompleksowe, jednak organy podatkowe utrzymują, że prym wiedzie tu dostarczenie energii (czyli towaru). Z kolei podatnicy na ogół przekonują, że najistotniejsza jest usługa. Odpowiedź na to pytanie ma znaczenie dla ustalenia terminu powstania
W wyniku pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej od 19 grudnia 2018 r. obowiązuje zwolnienie od akcyzy pojazdów elektrycznych i z napędem wodorowym. Do 1 stycznia 2021 r. preferencji tej będzie podlegał także samochód osobowy stanowiący pojazd hybrydowy. Wydawałoby się, że podatnicy, którzy uiścili akcyzę po 18 grudnia 2018 r., mają podstawy do żądania jej zwrotu. Ustawodawca przewidział jednak pewne
Pracownikowi, który nieodpłatnie korzysta ze służbowego samochodu elektrycznego do celów prywatnych, należy ustalić ryczałt w wysokości 250 zł. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
W zakresie obowiązków płatnika w związku z wykorzystywaniem przez pracownika samochodu prywatnego elektrycznego do celów służbowych.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił ostatnio trzy różne formy wsparcia dla przedsiębiorców i innych podmiotów (np. spółdzielni, fundacji czy samorządów), które stawiają na pojazdy przyjazne dla środowiska. W drugiej połowie listopada ruszył nabór w programie na dotacje do zakupu auta, ponadto można się też starać o dofinansowanie do rat leasingowych. A już w styczniu ruszy
Bartosz Piłat: Pojawienie się SCT powinno przyśpieszyć wymianę samochodów na mniej emisyjne. Wiadomo, że z dnia na dzień nie zamienimy ich na elektryczne lub Euro 6, bo Polaków na to nie stać, ale ważne jest, byśmy jak najszybciej przestali kupować diesle
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki związane z nabyciem lub leasingiem samochodów elektrycznych
Czynność ładowania samochodów elektrycznych stanowi świadczenie o charakterze złożonym, kwalifikowanym jako dostawa towarów w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, a nie jako świadczenie usługi, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy VAT.
Obowiązki płatnika w związku z wykorzystaniem przez pracowników w podróży służbowej prywatnych samochodów elektrycznych oraz zastosowanie limitu wynikającego z rozporządzenia Ministra Infrastruktury.
Obowiązki płatnika w związku z wykorzystaniem przez pracowników w jazdach lokalnych prywatnych samochodów elektrycznych oraz zastosowanie limitu wynikającego z rozporządzenia Ministra Infrastruktury.
brak prawa do zmniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od zakupu samochodu z napędem elektrycznym przekazanego Straży Miejskiej
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z zakupem autobusów elektrycznych oraz ładowarek.
Prawa do odliczenia podatku od zakupu samochodów elektrycznych i stacji ładowania na potrzeby własne.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków na umowę leasingu operacyjnego wraz z serwisem samochodu elektrycznego.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupami samochodów elektrycznych i trzech stacji ładowania na potrzeby własne w związku z realizacją projektu. Prawo do odliczenia podatku VAT od czynności związanych z zakupem stacji ładowania na cele komercyjne w związku z realizacją projektu.
Dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego od nabytych w ramach leasingu operacyjnego pojazdów w programie.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej nabycie samochodu z napędem elektrycznym wykorzystywanego do celów statutowych.
Obowiązki płatnika z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez pracownika na ładowanie samochodu elektrycznego.
Prawo do odliczenia kwoty podatku VAT naliczonego w związku z zakupami związanymi z realizacją Projektu.