Wydatki na reprezentację
W gospodarce rynkowej przedsiębiorcy podejmują wszelkie kroki marketingowe, aby sprzedać swoje wyroby. W tym celu za pomocą reklamy, reprezentacji, akwizycji starają się pozyskać klientów. W ramach marketingu zajmują się również promocją swoich produktów. Organizują w związku z tym między innymi sprzedaż premiowaną, połączoną z przyznawaniem nagród w organizowanych konkursach itp. Wszystkie te działania
Firma, fundując w celach reklamowych nagrody w konkursach lub imprezach artystycznych, nie zawsze całość poniesionych wydatków może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
Wzmożona konkurencja oraz konieczność pozyskiwania nowych klientów spowodowały wzrost znaczenia reprezentacji i reklamy dla funkcjonowania podmiotów prowadzących różnorodną działalność gospodarczą. Wydatki przeznaczone na reklamę i reprezentację stanowią obecnie ważny składnik kosztów uzyskania przychodów. Liczne spory pomiędzy podatnikami a organami administracji podatkowej powodują konieczność przedstawienia
To, że dany rodzaj wydatku poniesiony na reprezentację i reklamę był w jednej firmie zaliczony do kosztów podatkowych, nie znaczy, że ten sam rodzaj wydatku w drugiej firmie też będzie miał związek z osiąganym przychodem. Tym bardziej że w zakresie wydatków na reprezentację i reklamę ciągle nie ma jednoznaczności, a wiele publikowanych opinii jest ze sobą sprzecznych. Na szczęście, jeśli chodzi o ewidencję
Wiele firm prowadzących działalność handlową wysyła katalogi, prospekty itp. informacje do klientów, których dane posiadają w swoich bazach danych. Czy wydatki na taką formę reklamy są w całości zaliczane do kosztów uzyskania przychodu?
Jednym z czynników zniechęcających do założenia własnej firmy są wysokie obciążenia podatkowe. Dobra znajomość przepisów podatkowych i wynikających z nich możliwości oraz zagrożeń pozwoli na znaczne zmniejszenie tych obciążeń. Coraz większą rolę w działalności każdej firmy odgrywa planowanie podatkowe. Przyjęcie odpowiedniej strategii i metod działania umożliwi choćby tylko przesunięcie momentu płacenia
Przekazanie koszulek, parasoli, radia, zegarków i innych materiałów, które nie posiadają logo podatnika, jako nagród w konkursach radiowych w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
Prowadzę na szeroką skalę działalność gospodarczą i często w siedzibie firmy podejmuję oficjalne delegacje renomowanych firm zachodnich. Proszę o wyjaśnienie, czy koszt najmu obrazów (dzieł sztuki) stanowiących wystrój biura można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Kwestia zaliczania wydatków na reklamę i reprezentację do kosztów uzyskania przychodów jest poważnym źródłem sporów podatników z organami podatkowymi. Wynika to z faktu, iż tematyka ta jest bardzo szeroka i wielopłaszczyznowa, a ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) wspomina tylko, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów
Podatkowa księga przychodów i rozchodów jest najpopularniejszą formą ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych dla celów podatku dochodowego. Zasady jej prowadzenia reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 116, poz. 1222 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2002 r. nr 219, poz. 1837). Mimo że przepisy rozporządzenia
Czy przekazanie na potrzeby reprezentacji i reklamy zakupionych obcych usług druku i dystrybucji powoduje obowiązek opodatkowania czynności przekazania oraz czy faktura dokumentująca wykonanie ww. usług może stanowić podstawę do odliczenia podatku naliczonego z niej wynikającego?