Zakup drukarki komputerowej a koszty przychodów
Jak obecnie podatnik będący osobą prawną może dokonywać odpisów amortyzacyjnych od nowo zakupionych środków trwałych, które uległy ulepszeniu?
Czy dla podatników podatku dochodowego od osób prawnych podatkiem należnym za dany rok podatkowy jest podatek wynikający z zeznania wstępnego, czy też z zeznania ostatecznego? Czy fundacja, której wyłącznym celem statutowym jest działalność w zakresie ochrony zdrowia i która przeznacza w całości swoje dochody na realizację związanych ze statutem zadań - może być zwolniona z obowiązku składania deklaracji
W budynku, który zajmuje nasza firma (wraz z trzema innymi), wykonaliśmy roboty budowlane mające na celu przystosowanie (zaadaptowanie) pomieszczeń, których jesteśmy najemcą, na potrzeby prowadzonej przez nas działalności. Ponadto wymieniliśmy spaloną z naszej winy instalację elektryczną w całym budynku. Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na adaptację wynajmowanych
Które z nakładów na środki trwałe ponoszonych w trakcie ich użytkowania należy uznać za koszty ich ulepszenia? Czy nakłady tego rodzaju wpływają na wartość środków trwałych i jak je ewidencjonować?
Mam wątpliwości co do sposobu amortyzowania ulepszonych budynków przejętych przez spółkę od przedsiębiorstwa państwowego na podstawie ustawy z 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych. Umowa o oddanie przedsiębiorstwa państwowego była zawarta na 10 lat. Okres ten kończy się 31 października 2009 r. Na dzisiaj zostało już przeniesione prawo własności. Obecnie dokonujemy
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na naprawie samochodów. Rozliczam się prowadząc podatkową księgę przychodów i rozchodów według metody kasowej. Usługi swe wykonuję w budynku zakupionym w styczniu 2004 r. za 14 000 zł. Od lutego dokonuję miesięcznych odpisów amortyzacyjnych w wysokości 10% rocznie. Niedawno postanowiłem ocieplić i otynkować budynek. Koszt inwestycji przekracza 3500 zł. Czy
Spółka zakupiła skraplacz o wartości 60 tys. zł stanowiący część instalacji maszynowni chłodni i zamontowała go w miejsce wyeksploatowanego skraplacza. Czy w świetle obowiązujących przepisów jest to ulepszenie czy remont?
Czy od 1 stycznia 2009 r. użytkowanie budynku przez ponad 5 lat w celu wykonywania czynności opodatkowanych pozwala na zastosowanie zwolnienia z podatku niezależnie od wartości dokonanych w budynku ulepszeń?
W 1992 r. spółka wybudowała budynek biurowy, który przez cały czas był wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych. W 2006 r. uzyskała pozwolenie budowlane na jego rozbudowę, tj. zarówno części magazynowej, jak i biurowej, oraz przebudowę ze zmianą sposobu użytkowania części biurowej. W oparciu o uzyskane pozwolenie spółka dokonała rozbudowy budynku, ponosząc nakłady, których wartość przekroczyła
Firma kupiła używany budynek, obecnie o charakterze niemieszkalnym. W przeszłości (kilkadziesiąt lat temu) był to budynek mieszkalny. Firma planuje remont, a także rozbudowę i nadbudowę budynku, a następnie wyodrębnienie samodzielnych lokali mieszkalnych i niemieszkalnych (z przewagą mieszkalnych) oraz sprzedaż poszczególnych lokali. Do sprzedaży lokali mieszkalnych firma chce zastosować zwolnienie
Nakłady na ulepszenie powinny być traktowane na cele korekty podatku naliczonego jako zakup odrębnego środka trwałego. Bez względu na wartość wydatków ponoszonych na ulepszenie wartości niematerialnych i prawnych, po ich przyjęciu do używania, w każdym przypadku podlegają one jednorazowej korekcie. Takie stanowisko podatnika potwierdził Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji, której fragment
Dzierżawimy od gminy środek trwały (przepompownię), który jest wykorzystywany w bieżącej działalności firmy. W trakcie jego użytkowania okazało się, że przepompownia jest wybudowana na podstawie błędnie sporządzonego projektu. W efekcie nieprawidłowo działa wentylacja, przez co pracujące w przepompowni urządzenia narażone są na działanie szkodliwych warunków. Może to doprowadzić do ich nieprawidłowego
Używanie do celów prowadzonej działalności gospodarczej środków trwałych stanowiących cudzą własność jest obecnie praktyką powszechną. Często zdarza się również, że przedmioty te, aby mogły być w pełni użyteczne, wymagają dodatkowych nakładów. Jeśli zmiany wprowadzone w cudzym składniku majątkowym posiadają znamiona ulepszenia, to zainwestowanych środków nie można rozliczyć bezpośrednio w kosztach
Jak prawidłowo powinna wyglądać ewidencja w księgach rachunkowych samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej (SP ZOZ) środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), przeznaczonych na termomodernizację?
Prawidłowa klasyfikacja i ewidencja wydatków ponoszonych na ulepszenia środków trwałych często sprawia księgowym spore trudności. Z praktyki wynika, że dzieje się tak, ponieważ zasady tej klasyfikacji uregulowano różnie w wielu przepisach prawnych. W poniższym materiale zostały uporządkowane wszystkie regulacje dotyczące tego tematu zawarte w ustawie o rachunkowości, ustawie o podatku dochodowym od
Prowadzę działalność gospodarczą od 2009 r. W roku tym podpisałam umowę najmu lokalu i przeprowadziłam prace adaptacyjne lokalu przed uruchomieniem pubu. Suma nakładów wyniosła 30 000 zł. W grudniu 2009 r. wprowadziłam do ewidencji środków trwałych inwestycję w obcym środku trwałym i od stycznia 2010 r. rozpoczęłam amortyzację według 10% stawki. W 2011 r. wydzieliłam część powierzchni lokalu, przeznaczając