Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 marca 2016 r., sygn. III SA/Wa 959/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Agnieszka Góra-Błaszczykowska, Sędziowie sędzia WSA Piotr Przybysz, sędzia WSA Jarosław Trelka (sprawozdawca), Protokolant starszy referent Monika Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 marca 2016 r. sprawy ze skargi C. S.A. z siedzibą w W. (obecnie: C.Spółka Akcyjna w W.) na zmianę interpretacji indywidualnej Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2014 r. nr PT8/033/60/401/WCH/14/RD-118732 w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

C. S.A. w W. (dalej zwana też "Stroną", "Spółką" lub "Skarżącą") złożyła wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług.

We wniosku Skarżąca przedstawiła zdarzenie przyszłe, z którego wynikało, że

jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą na terytorium Polski (polski podatnik VAT), prowadzącym punkty gastronomiczne (kawiarnie), w których sprzedaje produkty żywnościowe, tj. dania gotowe - sałatki, tortille, kanapki, ciasta i ciastka, napoje zimne, napoje gorące, koktajle mleczne, itp. Zaznaczyła, że niektóre oferowane przez nią produkty mogą być towarami, których wydanie powinno być objęte podstawową stawką VAT. Skarżąca wyjaśniła, że zasadniczo proponuje swoim klientom dwa sposoby dostarczenia produktów żywnościowych - na miejscu i na wynos. Przedmiotem wniosku było potwierdzenie zasad opodatkowania sprzedaży produktów oferowanych do konsumpcji na miejscu. Podkreśliła, że gdy klient wchodzi do lokalu i składa zamówienie, wówczas obsługa zadaje mu pytanie, czy nabyte produkty będą konsumowane w lokalu (punkcie gastronomicznym), czy też mają być zapakowane na wynos. Udzielona przez klienta odpowiedź będzie miała wpływ na dalszy przebieg dostawy. Jeśli klient jest zainteresowany nabyciem produktów celem konsumpcji na wynos, obsługa przygotowuje zamówione produkty i (jeżeli zachodzi taka potrzeba) umieszcza je w torbie razem z serwetkami oraz innymi dodatkami. Następnie klient płaci za produkty i po otrzymaniu paragonu fiskalnego opuszcza lokal. W konsekwencji klienci dokonujący zakupu na wynos przebywają w lokalu tylko przez krótki okres czasu (którego długość może być uzależniona od kolejki w lokalu). Natomiast jeśli klient jest zainteresowany nabyciem produktów celem konsumpcji na miejscu, obsługa przygotuje produkty, następnie klient dokona zapłaty i otrzyma paragon fiskalny. Po dokonaniu zapłaty klientowi będzie przysługiwać dany produkt, a Strona wykona lub będzie gotowa wykonać na rzecz klienta dodatkowe działania i czynności dodatkowe, obejmujące w szczególności danie możliwości spożycia zakupionych produktów w przyjaznym otoczeniu zapewnianym w jej lokalach, m.in. przez odpowiednią temperaturę w lokalu (dostosowaną do aktualnych warunków meteorologicznych), oświetlenie, wystrój wnętrza oraz dekoracje stwarzające klientowi warunki sprzyjające do relaksu lub pracy, danie możliwości zajęcia miejscu przy stoliku w lokalu (punkcie gastronomicznym), danie możliwości korzystania z zastawy stołowej wielorazowego użytku (m.in. kubki czy talerze porcelanowe oraz sztućce), danie możliwości spożycia nabytych produktów przy stoliku w lokalu (punkcie gastronomicznym), danie możliwości czytania aktualnej prasy i magazynu, danie możliwości korzystania z internetu bezprzewodowego, możliwości sprzątnięcia stolika i zabrania zastawy stołowej przez obsługę lokalu oraz danie możliwości dostępu do urządzeń sanitarnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00