Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 lutego 2008 r., sygn. III SA/Wa 934/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Lidia Ciechomska-Florek, Sędziowie Sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędzia WSA Joanna Tarno, Protokolant Anna Armińska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 stycznia 2008 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w W. (obecnie P. S.A. z siedzibą w L.) na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] marca 2007 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. 1) uchyla zaskarżoną decyzję, 2) stwierdza, że uchylona decyzja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w W. na rzecz P. S.A. z siedzibą w L. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Skarżąca - P. S.A. w L. złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54 poz. 535 z późń. zm.), dalej: "u.p.t.u.". Przedstawiła następujący stan faktyczny:

Do lipca 2004 r. Skarżąca zajmowała się działalnością przesyłową oraz w zakresie obrotu energią. Wymogi Dyrektywy z dnia 26 czerwca 2003 r. 2003/54/WE spowodowały konieczność wyodrębnienia działalności przesyłowej, która w sensie prawnym, organizacyjnym i decyzyjnym powinna być ona niezależna od działalności niezwiązanej z przesyłem energii. Realizując ten cel w 2004 r. Skarżąca utworzyła odrębną spółkę - P. S.A, która uzyskała koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie przesyłu energii. Majątek niezbędny do prowadzenia tej działalności Skarżąca udostępniła spółce na podstawie umowy dzierżawy. W efekcie nie prowadzi już ona działalności w zakresie przesyłu energii, będąc jedynie właścicielem majątku, służącego jej wykonywaniu.

Rada Ministrów przyjęła "Program dla elektroenergetyki", którego jednym z celów jest realizacja wymogów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504 z późn. zm.), w tym art. 9k stanowiącego, że Operator Systemu Przesyłowego działa w formie spółki akcyjnej, której jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa. Z punktu widzenia Skarżącej realizacja Programu wymaga trwałego wyposażenia P. w majątek do prowadzenia działalności w zakresie przesyłu energii elektrycznej. Cel ten zostanie osiągnięty przez wydzielenie tego majątku na rzecz P. w trybie art. 529 § 1 pkt 4 Kodeksu spółek handlowych (k.s.h.). Podział zostanie przeprowadzony po przekazaniu przez Skarżącą Skarbowi Państwa wszystkich akcji P. Zgodnie zaś z art. 531 § 1 k.s.h. P. stanie się sukcesorem wszelkich praw i obowiązków Skarżącej wskazanych w planie podziału, podstawą sporządzenia którego będzie załączony do wniosku opis składników majątkowych mających być przedmiotem wydzielenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00