Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 27 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.96.2021.1.MC

WIS-usługa

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 17 marca 2021 r. (data wpływu 23 marca 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.

Przedmiot wniosku: usługa – organizacja gry pod nazwą „(...)”, z tytułu której pobierana jest opłata za wstęp, uprawniająca uczestnika do udziału w tej grze

Wnioskodawca organizuje grę pod nazwą „(...)”. Jest ona realizowana w oparciu o scenariusz stworzony przez Wnioskodawcę w ramach jego indywidualnej działalności artystycznej. Scenariusz stanowi utwór w rozumieniu prawa autorskiego. Wynagrodzenie Wnioskodawcy za wykonanie usługi jest pobierane jako opłata za wstęp, uprawniająca uczestnika do udziału w wydarzeniu. W grze „(...)” uczestnicy z jednej strony próbują przewidzieć odpowiedzi ankietowanych, a z drugiej strony sami są ankietowanymi. Gra przypomina teleturniej, z tą różnicą, że nie trzeba brać udziału z rodziną, a liczba drużyn (i osób w drużynach) jest nielimitowana. O zwycięstwie decyduje trafność analizy zagadnień poddanych pod opinię respondentów. W każdej grze uczestnicy za pomocą dedykowanej aplikacji odpowiadają na szereg pytań, na podstawie których tworzone są statystyki. Zadane pytania oraz wyniki, które powstały z udzielonych odpowiedzi przez graczy wykorzystywane są w grze w postaci kategorii. W jed nej grze każda kategoria jest inna, liczba kategorii nie jest stała i zależy od rodzaju wydarzenia. Drużyny otrzymują punkty za trafne wytypowanie preferencji ankietowanych. Wygrywa drużyna która zdobędzie najwięcej punktów. Dzięki temu, że wyniki ankiet tworzone są w czasie rzeczywistym przez graczy, gra za każdym razem ma inny przebieg i zakończenie. Zadaniem prowadzącego jest wcielenie się w rolę mistrza gry oraz jej poprowadzenie wykorzystując autorskie pomysły jak i wykorzystując analogie z produkcji telewizyjnych (…). Do prowadzącego należy też prezentowanie wyników ankiet i wyłonienie zwycięskiej drużyny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00