Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rok 2020 poz. 32
Wersja archiwalna od 2020-09-07 do 2022-01-03
Dziennik Urzędowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rok 2020 poz. 32
Wersja archiwalna od 2020-09-07 do 2022-01-03
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 32
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

z dnia 03 września 2020 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Na podstawie § 5 ust. 5 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad1) zarządza się, co następuje:

§ 1. W zarządzeniu Nr 1 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 8 stycznia 2020 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1:

a) w pkt 2 uchyla się lit. b,

b) w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) zadania realizowane przez Dyrektora Generalnego GDDKiA.";

2) w § 2 w ust. 1 uchyla się pkt 14;

3) uchyla się § 4;

4) w § 5:

a) w ust. 1

- uchyla się pkt 2,

- w pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9 i 10 w brzmieniu:

„9) nabywania i gospodarowania nieruchomościami związanymi z inwestycjami drogowymi;

10) regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod drogi krajowe.",

b) w ust. 2 w pkt 3 w lit. b kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. c w brzmieniu:

„c) Zespół do spraw Nieruchomości.";

5) w § 6:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) przygotowania i realizacji inwestycji;

2) ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;

3) ochrony dóbr kultury na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych.",

b) w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:

a) Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji,

b) Zespół do spraw Środowiska.";

6) § 7 otrzymuje brzmienie:

„§ 7. 1. Dyrektor Generalny GDDKiA kieruje zadaniami określonymi w zarządzeniu w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz dotyczącymi:

1) obsługi prawnej i legislacyjnej;

2) koordynacji postępowań przetargowych;

3) przedsięwzięć publiczno-prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;

4) ochrony dróg i pasa drogowego;

5) koordynacji rozpatrywania skarg, wniosków i petycji.

2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1, Dyrektor Generalny jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:

a) Biuro Kontroli i Audytu,

b) Biuro Organizacyjno-Administracyjne,

c) Departament Prawny i Zamówień Publicznych.";

7) § 9 otrzymuje brzmienie:

„§ 9. 1. Generalnego Dyrektora zastępuje wyznaczona przez niego osoba, a w razie braku takiego wyznaczenia stosuje się następującą kolejność zastępowania:

1) Dyrektor Generalny GDDKiA;

2) p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Marcin Nowacki;

3) Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński;

4) Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga.

2. W razie braku odmiennego ustalenia, w pełnomocnictwie Generalnego Dyrektora, w przypadkach nieobecności poszczególnych Zastępców Generalnego Dyrektora, stosuje się następującą kolejność zastępowania:

1) Zastępcę Generalnego Dyrektora - Jacka Grygę i p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Marcina Nowackiego zastępuje Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński;

2) Radcę Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga;

3) w przypadku jednoczesnej nieobecności Zastępcy Generalnego Dyrektora - Jacka Grygi oraz Radcy Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego zastępstwo wykonuje Dyrektor Generalny GDDKiA.".

§ 2. Tekst ujednolicony zarządzenia, o którym mowa w § 1, stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 7 września 2020 r.

infoRgrafika

1) Niniejsze zarządzenie zostało zmienione zarządzeniem Nr 13 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 6 maja 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz zarządzeniem Nr 25 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 13 lipca 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Załącznik do zarządzenia Nr 32
Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
z dnia 03 września 2020 r.

TEKST UJEDNOLICONY

ZARZĄDZENIE NR 1
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD

z dnia 8 stycznia 2020 r.

w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Na podstawie § 5 ust. 5 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:

§ 1. Zarządzenie określa:

1) zadania p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - Tomasza Żuchowskiego (DTŻ) - zwanego dalej „Generalnym Dyrektorem", z zakresu:

a) bezpośredniego kierowania wybranymi zadaniami,

b) koordynacji oraz nadzoru realizacji zadań przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zwaną dalej „GDDKiA";

2) zadania realizowane przez:

a) Zastępcę Generalnego Dyrektora - Jacka Grygę (DJG),

b) uchylony

c) p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Marcina Nowackiego (DMN),

d) Radcę Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego (DTK)

- zwanych dalej „Zastępcami Generalnego Dyrektora";

3) uprawnienia do działania w zastępstwie Generalnego Dyrektora i Zastępców Generalnego Dyrektora;

4) zadania realizowane przez Dyrektora Generalnego GDDKiA.

§ 2. 1. Generalny Dyrektor nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne GDDKiA, w tym bezpośrednio kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) współpracy z naczelnymi i centralnymi organami administracji państwowej;

2) współpracy z parlamentem;

3) obsługi medialnej;

4) współpracy międzynarodowej;

5) inżynierii ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym zarządzania bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;

6) ochrony informacji niejawnych;

7) ochrony danych osobowych;

8) przygotowywania dokumentów o charakterze programowym i strategicznym;

9) planowania finansowo-rzeczowego;

10) planowania rocznego i wieloletniego;

11) programowania rzeczowego przedsięwzięć;

12) zarządzania procesem pozyskiwania i rozliczania środków finansowych oraz wdrażania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych UE;

13) współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego;

14) uchylony

15) gromadzenia danych dotyczących sieci dróg publicznych;

16) ochrony zabytków drogownictwa.

2. Generalny Dyrektor inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:

1) Biuro Generalnego Dyrektora;

2) Stanowisko do spraw Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;

3) Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa w zakresie zadań:

a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,

b) Inspektora Ochrony Danych;

4) Departament Strategii i Studiów;

5) Departament Budżetu i Projektów UE.

§ 3. 1. Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga kieruje:

1) zadaniami dotyczącymi zarządzania kryzysowego i przygotowań obronnych;

2) zadaniami dotyczącymi rozwoju i utrzymania systemów informatycznych;

3) Oddziałem GDDKiA w Łodzi w zakresie posiadanych pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Generalnego Dyrektora oraz Dyrektora Generalnego.

2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez Departament Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa z wyłączeniem zadań:

a) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,

b) Inspektora Ochrony Danych.

§ 4. uchylony

§ 5. 1. p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Marcin Nowacki kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) zarządzania siecią dróg krajowych, w tym obiektów inżynierskich;

2) uchylony

3) zarządzania ruchem na drogach krajowych;

4) nadzoru nad służbami drogowymi;

5) przeprowadzania okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych;

6) koordynacji i nadzoru robót w pasie drogowym;

7) oceny i rozwoju technologii drogowych oraz normalizacji wymagań technicznych i ich dostosowaniem do norm UE;

8) zarządzania pracami naukowo-badawczymi oraz pracami rozwojowymi dotyczącymi warunków technicznych, nowych technologii, metod diagnostycznych i metod badawczych;

9) nabywania i gospodarowania nieruchomościami związanymi z inwestycjami drogowymi;

10) regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod drogi krajowe.

2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Marcin Nowacki jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:

a) Departament Zarządzania Siecią Dróg,

b) Departament Technologii Budowy Dróg,

c) Zespół do spraw Nieruchomości.

§ 6. 1. Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński kieruje zadaniami dotyczącymi:

1) przygotowania i realizacji inwestycji;

2) ochrony środowiska i przeciwdziałania jego niekorzystnym przeobrażeniom na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych;

3) ochrony dóbr kultury na etapie przygotowania, realizacji i eksploatacji inwestycji drogowych.

2. W ramach powierzonych zadań, o których mowa w ust. 1, Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:

a) Departament Przygotowania i Realizacji Inwestycji,

b) Zespół do spraw Środowiska.

§ 7. 1. Dyrektor Generalny GDDKiA kieruje zadaniami określonymi w zarządzeniu w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz dotyczącymi:

1) obsługi prawnej i legislacyjnej;

2) koordynacji postępowań przetargowych;

3) przedsięwzięć publiczno-prywatnych, w tym negocjacji oraz nadzoru nad realizacją umów w zakresie budowy i eksploatacji autostrad płatnych;

4) ochrony dróg i pasa drogowego;

5) koordynacji rozpatrywania skarg, wniosków i petycji.

2. W ramach zadań, o których mowa w ust. 1, Dyrektor Generalny jest uprawniony, w szczególności do:

1) podpisywania, z upoważnienia Generalnego Dyrektora, korespondencji, pism, rozstrzygnięć oraz innych dokumentów;

2) wydawania wzorcowych dokumentów i ujednoliconych zasad postępowania w sprawach związanych z realizacją zadań, o których mowa w ust. 1;

3) inicjowania, koordynowania i nadzorowania wykonywania zadań przez:

a) Biuro Kontroli i Audytu;

b) Biuro Organizacyjno-Administracyjne;

c) Departament Prawny i Zamówień Publicznych.

§ 8. Zastępcy Generalnego Dyrektora oraz Dyrektor Generalny GDDKiA zobowiązani są do wzajemnej współpracy i informowania się o sprawach, których zakres merytoryczny jest związany z ich zakresem działania.

§ 9. 1. Generalnego Dyrektora zastępuje wyznaczona przez niego osoba, a w razie braku takiego wyznaczenia stosuje się następującą kolejność zastępowania:

1) Dyrektor Generalny GDDKiA;

2) p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Marcin Nowacki;

3) Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński;

4) Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga.

2. W razie braku odmiennego ustalenia, w pełnomocnictwie Generalnego Dyrektora, w przypadkach nieobecności poszczególnych Zastępców Generalnego Dyrektora, stosuje się następującą kolejność zastępowania:

1) Zastępcę Generalnego Dyrektora - Jacka Grygę i p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora - Marcina Nowackiego zastępuje Radca Generalnego Dyrektora - Tomasz Kwieciński;

2) Radcę Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego zastępuje Zastępca Generalnego Dyrektora - Jacek Gryga;

3) w przypadku jednoczesnej nieobecności Zastępcy Generalnego Dyrektora - Jacka Grygi oraz Radcy Generalnego Dyrektora - Tomasza Kwiecińskiego zastępstwo wykonuje Dyrektor Generalny GDDKiA.

§ 10. Traci moc zarządzenie Nr 20 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 21 maj a 2019 r. w sprawie podziału zadań w ramach Kierownictwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zmienione zarządzeniem Nr 24 z dnia 4 lipca 2019 r.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00