Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Centralnego Biura Antykorupcyjnego rok 2021 poz. 31
Wersja archiwalna od 2022-09-01 do 2022-09-15
Dziennik Urzędowy Centralnego Biura Antykorupcyjnego rok 2021 poz. 31
Wersja archiwalna od 2022-09-01 do 2022-09-15
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 31/21
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO

z dnia 17 grudnia 2021 r.

w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie

(ostatnia zmiana: DUCBA. z 2022 r., poz. 31)  

§ 1. Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:

1) właściwość terytorialną;

2) strukturę organizacyjną;

3) organizację kierowania i funkcje;

4) zadania komórek organizacyjnych.

§ 2. Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa małopolskiego i świętokrzyskiego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Operacyjno-Śledczy, w którego strukturze znajduje się:

a) Sekcja Operacyjna,

b) Sekcja Śledcza;

2) Wydział Postępowań Kontrolnych;

3) Referat [1] Analiz;

4) Referat [2] Wsparcia, w której strukturze znajduje się:

a) Zespół Ochrony,

b) Zespół Kancelaryjno-Biurowy,

c) Zespół Wsparcia Technicznego.

§ 4. 1. Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy zastępcy dyrektora oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, a w szczególności:

1) reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;

2) dokonuje podziału pracy w Delegaturze;

3) określa organizację służby i pracy w Delegaturze;

4) nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań;

5) ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.

2. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go zastępca dyrektora Delegatury.

3. W przypadku jednoczesnej nieobecności dyrektora Delegatury i jego zastępcy, zastępuje ich naczelnik Wydziału Operacyjno-Śledczego.

4. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa w ust. 2 i 3, dyrektor Delegatury wyznacza funkcjonariusza pełniącego zastępstwo.

§ 5. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.

2. W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca, albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy:

1) wykonywanie czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i analityczno-informacyjnych w celu rozpoznawania i wykrywania przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą", oraz zapobiegania im i ścigania ich sprawców;

2) prowadzenie postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych;

3) ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;

4) ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;

5) wykonywanie czynności na polecenie sądu lub prokuratora;

6) prowadzenie wymaganej przepisami prawa dokumentacji operacyjnej i śledczej z zakresu działania Wydziału oraz dokonywanie rejestracji określonych przepisami odrębnymi;

7) przygotowywanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań oraz analiz zagrożeń i tematycznych;

8) inicjowanie prac legislacyjnych, opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych, wytycznych i instrukcji;

9) powoływanie doraźnych grup operacyjno-śledczych oraz zespołów zadaniowych i koordynacyjnych w celu realizacji prowadzonych czynności operacyjnych i śledczych;

10) współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi CBA;

11) współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego.

2. Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy:

1) ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;

2) ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;

3) ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;

4) prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji kontrolnej i analitycznej oraz ewidencji, w tym dotyczących:

a) prowadzonych postępowań kontrolnych,

b) prowadzonych czynności analityczno-informacyjnych,

c) kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;

5) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Delegatury oraz innymi jednostkami organizacyjnymi CBA;

6) współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego.

3. Do zadań Referatu [3] Analiz należy:

1) wykonywanie czynności analityczno-informacyjnych, w tym analiz kryminalnych na zlecenie w trybie i na zasadach określonych w przepisach odrębnych;

2) prowadzenie - w zakresie działania jednostki - działalności analitycznej dotyczącej zagadnień znajdujących się we właściwości CBA, na zasadach określonych w przepisach odrębnych;

3) ocena materiałów pozyskiwanych w trakcie czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i kontrolnych pod kątem możliwości wykorzystania do działalności analitycznej CBA;

4) wykonywanie na potrzeby jednostki zadań dotyczących przetwarzania informacji w niejawnych wewnętrznych zbiorach danych CBA na zasadach określonych w odrębnych przepisach;

5) tworzenie i rozwijanie analitycznych baz danych dotyczących zagadnień należących do właściwości jednostki;

6) zapewnienie obsługi wniosków o dokonanie sprawdzenia i rejestracji w centralnej ewidencji zainteresowań operacyjnych służb specjalnych.

5. Do zadań Referatu [4] Wsparcia realizowanych przez:

1) Zespół Ochrony należy:

a) zapewnienie ochrony informacji, urządzeń, obszarów i obiektów,

b) zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających w granicach chronionych obszarów i obiektów,

c) prowadzenie depozytu uzbrojenia,

d) wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych,

e) organizacja i prowadzenie dla funkcjonariuszy szkoleń strzeleckich;

2) Zespół Kancelaryjno-Biurowy należy:

a) obsługa kancelaryjna dyrektora Delegatury, jego zastępcy oraz kierowników komórek organizacyjnych,

b) prowadzenie sekretariatu, Oddziału Kancelarii Tajnej Delegatury, obsługa niejawnych systemów łączności specjalnej, archiwizacja dokumentacji,

c) prowadzenie dzienników korespondencyjnych, książek doręczeń przesyłek miejscowych, rejestrów, a także dokumentacji kadrowej funkcjonariuszy i pracowników Delegatury, w szczególności ewidencji czasu pracy i służby, wniosków urlopowych oraz zwolnień i szkoleń;

d) obsługa kasowa i finansowo-księgowa Delegatury,

e) nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz danych osobowych przez funkcjonariuszy i pracowników Delegatury;

3) Zespół Wsparcia Technicznego należy:

a) administrowanie lokalną infrastrukturą teleinformatyczną i zapewnienie jej bezpieczeństwa,

b) wykonywanie czynności lokalnego administratora systemów teleinformatycznych,

c) wykonywanie czynności z zakresu informatyki kryminalistycznej, w szczególności wsparcie w tym zakresie czynności dochodzeniowo-śledczych oraz operacyjno-rozpoznawczych,

d) administrowanie elektronicznym systemem zabezpieczeń,

e) uzyskiwanie danych telekomunikacyjnych, pocztowych lub internetowych, o których mowa w art. 18 i 18b ustawy,

f) wsparcie techniczne w zakresie systemów i sprzętu teleinformatycznego dla użytkowników końcowych w Delegaturze,

g) obsługa logistyczna i gospodarowanie mieniem Delegatury,

h) nadzór i współpraca z podmiotami realizującymi usługi dla Delegatury.

§ 7. Traci moc zarządzenie nr 7/17 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 9 lutego 2017 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie (Dz. Urz. CBA poz. 7).

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.


[1] § 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 6 zarządzenia nr 31/22 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 26 sierpnia 2022 r. zmieniającego zarządzenia w sprawie regulaminów organizacyjnych delegatur Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 31). Zmiana weszła w życie 1 września 2022 r.

[2] § 3 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 6 zarządzenia nr 31/22 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 26 sierpnia 2022 r. zmieniającego zarządzenia w sprawie regulaminów organizacyjnych delegatur Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 31). Zmiana weszła w życie 1 września 2022 r.

[3] § 6 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 6 zarządzenia nr 31/22 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 26 sierpnia 2022 r. zmieniającego zarządzenia w sprawie regulaminów organizacyjnych delegatur Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 31). Zmiana weszła w życie 1 września 2022 r.

[4] § 6 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 6 zarządzenia nr 31/22 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 26 sierpnia 2022 r. zmieniającego zarządzenia w sprawie regulaminów organizacyjnych delegatur Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 31). Zmiana weszła w życie 1 września 2022 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00