Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2021 poz. 29
Wersja aktualna od 2024-03-08
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2021 poz. 29
Wersja aktualna od 2024-03-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 29/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 13 października 2021 r.

w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0”

(ostatnia zmiana: DUGITD. z 2024 r., poz. 9)   Pokaż wszystkie zmiany

§ 1. Powołuje się Komitet Sterujący projektem - „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0”, zwany dalej „Komitetem”, który odpowiada przed Głównym Inspektorem Transportu Drogowego za realizację projektu i posiada uprawnienia do zarządzania strategicznego projektem.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Do zadań Komitetu należy realizacja projektu, w szczególności:

1) podejmowanie strategicznych decyzji związanych z realizacją projektu, w szczególności w zakresie rozpoczęcia, zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;

2) zapewnienie odpowiednich zasobów niezbędnych do realizacji projektu;

3) wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;

4) weryfikacja zgodności projektu oraz jego etapów z przyjętymi zakresami tolerancji oraz utrzymanie założonych ram dla: terminów, jakości, zakresu, korzyści, kosztów i ryzyk;

5) ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu, w szczególności zatwierdzanie poszczególnych etapów projektu i produktów projektu;

6) podejmowanie decyzji w sprawach istotnych dla projektu;

7) komunikacja z Kierownikiem Projektu oraz z interesariuszami reprezentującymi otoczenie zewnętrzne;

8) nadzór nad realizacją projektu, w tym monitorowanie i zarządzanie ryzykami związanymi z projektem i jego poszczególnymi etapami.

9) [1] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. [2] W skład Komitetu wchodzą:

1) Główny Inspektor Transportu Drogowego - Przewodniczący Komitetu;

2) Dyrektor Biura Nadzoru Inspekcyjnego - Przedstawiciel Głównego Użytkownika;

3) Dyrektor Biura Prawnego - Przedstawiciel Głównego Użytkownika;

4) Przedstawiciele Asseco Poland S.A. - Przedstawiciel Głównego Dostawcy Wykonawcy;

5) Dyrektor Biura Teleinformatyki - Przedstawiciel Głównego Dostawcy Zamawiającego;

6) Dyrektor Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej - Członek Komitetu;

7) Naczelnik Wydziału Mobilnych Jednostek Kontrolnych w Biurze Kontroli Opłaty Elektronicznej - Członek Komitetu;

8) Dyrektor Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - Członek Komitetu;

9) Dyrektor Biura Finansowego - Członek Komitetu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący.

2. Komitet może realizować zadania przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

3. W posiedzeniach Komitetu na zaproszenie Przewodniczącego mogą uczestniczyć, bez prawa głosu, z prawem wyrażania opinii, osoby niebędące członkami Komitetu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne przy realizacji projektu.

4. W posiedzeniach Komitetu można uczestniczyć przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

§ 5. 1. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności zapewnienie na poziomie strategicznym całościowego nadzoru i monitoringu nad projektem, a także zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu oraz przewodnictwo podczas jego prac.

2. Przewodniczący Komitetu podejmuje ostateczne decyzje we wszystkich sprawach będących przedmiotem prac Komitetu i jest za nie odpowiedzialny.

3. Przewodniczący Komitetu posiada uprawnienie do wydawania wiążących poleceń pozostałym członkom Komitetu.

4. Powstałe spory merytoryczne rozstrzyga Przewodniczący Komitetu, z odnotowaniem w protokole posiedzenia propozycji rozwiązań alternatywnych.

5. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu zastępuje go Przedstawiciel Głównego Użytkownika ze strony Biura Nadzoru Inspekcyjnego, który na ten czas przejmuje wszystkie obowiązki i uprawnienia Przewodniczącego.

§ 6. 1. Główny Użytkownik jest odpowiedzialny za uwzględnienie wszystkich interesów użytkowników, którzy będą wykorzystywać produkty projektu, poprzez dostarczenie oczekiwań, przedstawienie wymagań i określenie ich potrzeb. Do zadań Głównego Użytkownika należy:

1) monitorowanie spełniania wymagań wytworzonych produktów;

2) bieżący kontakt z osobami, które wykorzystują te produkty;

3) udostępnianie zasobów użytkownika.

2. Główny Dostawca jest odpowiedzialny za techniczną spójność projektu i dostarczenie projektowi wszystkich dostępnych zasobów dostawcy. Do zadań Głównego Dostawcy należy:

1) reprezentowanie interesów tych, którzy utrzymywać będą techniczne produkty projektu po jego zamknięciu;

2) doradztwo w zakresie wyboru metod zarządzania.

§ 7. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego są zobowiązani do współpracy z Komitetem, w szczególności poprzez zapewnienie wsparcia merytorycznego i wyznaczenie pracowników do poszczególnych zespołów roboczych, w tym z możliwością wystąpienia do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego o wyznaczenie do współpracy przy realizacji projektu pracowników WITD.

§ 8. 1. Obsługę organizacyjno-administracyjną prac Komitetu zapewnia Biuro Teleinformatyki.

2. Wyznaczony pracownik Biura Teleinformatyki przygotowuje posiedzenia Komitetu, w których uczestniczy bez prawa głosu. Do jego obowiązków należy w szczególności:

1) zawiadamianie osób wchodzących w skład Komitetu oraz osób, o których mowa w § 4 ust. 2, o terminach posiedzeń;

2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Komitetu;

3) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komitetu.

§ 9. 1. Kierownik Projektu uczestniczy w posiedzeniach Komitetu na wniosek Przewodniczącego.

2. Kierownik Projektu jest odpowiedzialny za operacyjne zarządzanie projektem, w szczególności:

1) raportuje Komitetowi o postępach prac w projekcie i stanie ich zaawansowania;

2) przekazuje zidentyfikowane ryzyka, powiadamia Komitet o wszelkich odchyleniach od planu i rekomenduje podjęcie określonych działań;

3) zarządza wytwarzaniem wymaganych produktów oraz ponosi odpowiedzialność za całościowe postępy i wykorzystanie zasobów;

4) odpowiada na wszelkie zapytania członków Komitetu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. 1. Z posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, który akceptują członkowie Komitetu biorący w nim udział w formie pisemnej lub w trybie obiegowym przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Protokół podpisuje Przewodniczący i protokolant.

2. [3] (uchylony)

§ 11. Komitet realizuje swoje zadania do czasu podjęcia decyzji o zakończeniu projektu.

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


[1] § 2 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0” (Dz.Urz.GITD. poz. 9). Zmiana weszła w życie 8 marca 2024 r.

[2] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0” (Dz.Urz.GITD. poz. 9). Zmiana weszła w życie 8 marca 2024 r.

[3] § 10 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 9/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0” (Dz.Urz.GITD. poz. 9). Zmiana weszła w życie 8 marca 2024 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00