Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2021 poz. 3
Wersja aktualna od 2021-02-24
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2021 poz. 3
Wersja aktualna od 2021-02-24
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 3/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 24 lutego 2021 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140, z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U z 2020 r. poz. 1062) zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się Zespół do Spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, zwany dalej "Zespołem", w następującym składzie:

1) Sylwia Stachowiak - Przewodniczący Zespołu - Koordynator ds. dostępności;

2) Krzysztof Zmijewski - Zastępca Przewodniczącego Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności architektonicznej;

3) Piotr Kozera - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności architektonicznej;

4) Adam Polej - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Informacji i Promocji - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;

5) Wojciech Król - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Informacji i Promocji - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;

6) Marta Zaręba - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej canard.gitd.gov.pl;

7) Przemysław Turski - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej canard.gitd.gov.pl;

8) Hubert Kustra - przedstawiciel Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;

9) Mirosław Półtorak - Członek Zespołu - przedstawiciel delegatur terenowych.

§ 2. Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1) realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zwanej dalej "ustawą";

2) identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;

3) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej;

4) przygotowanie i koordynacja wdrożenia "Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami", zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy;

5) monitorowanie zapewnienia w Głównym Inspektoracie Transporcie Drogowego dostępności zgodnie z ustawą.

§ 3. 1. Zespół stale współpracuje z Pełnomocnikiem do spraw osób niepełnosprawnych i równego traktowania w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego oraz pracownikami komórki do spraw BHP.

2. W posiedzeniach Zespołu, w uzasadnionych przypadkach, mogą brać udział inni pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, jak również przedstawiciele konsultantów zewnętrznych, zaproszeni przez Przewodniczącego Zespołu bądź osobę przez niego wyznaczoną.

§ 4. Za udział w pracach Zespołu nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.

§ 5. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Zespołu lub wskazany przez Przewodniczącego członek Zespołu.

§ 6. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:

1) podejmowanie decyzji w sprawach będących przedmiotem prac Zespołu;

2) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu lub kierowanie jego pracami w trybie obiegowym;

3) zlecanie poszczególnym członkom Zespołu wykonania zadań pozostających w zakresie prac Zespołu.

4) wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Zespołu w miejsce dotychczasowych.

§ 7. Obsługę biurowo-administracyjną Zespołu, w tym przechowywanie dokumentacji z jego prac, zapewnia Biuro Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

§ 8. Zespół może obradować i podejmować decyzje w trybie obiegowym, z użyciem dostępnych systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.

§ 9. Przewodniczący Zespołu lub zastępujący przewodniczącego członek Zespołu, powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia Zespołu za pomocą poczty elektronicznej.

§ 10. Z posiedzeń Zespołu sporządzany jest protokół. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie Zespołu.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00