Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej rok 2021 poz. 5
Wersja aktualna od 2022-05-27
Dziennik Urzędowy Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej rok 2021 poz. 5
Wersja aktualna od 2022-05-27
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 28 czerwca 2010 r.

w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki

z dnia 28 czerwca 2010 r. (DUMF z 2010 r., Nr 7, poz. 28)

t.j. z dnia 31 grudnia 2014 r. (DUMF z 2014 r., poz. 63)

t.j. z dnia 12 sierpnia 2016 r. (DUMF z 2016 r., poz. 58)

t.j. z dnia 26 kwietnia 2018 r. (DUMF z 2018 r., poz. 47)

t.j. z dnia 3 lutego 2021 r. (DUMFFiPR z 2021 r., poz. 5)

(ostatnia zmiana: DUMF. z 2022 r., poz. 64)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) postanawia się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji projektów indywidualnych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Rejestracja, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz projektu Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego (CVP) w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020, zgodnie z przyjętymi w resorcie finansów metodykami, w tym efektywnego wykorzystania środków finansowych oraz zapewnienia spójności działań projektowych z celami administracji podatkowej powołuję Radę Programu e-Podatki, zwaną dalej "Radą".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. W skład Rady wchodzą:

1) [1] (uchylony)

1a) [2] Bartosz Zbaraszczuk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Szef Krajowej Administracji Skarbowej - jako Przewodniczący Rady;

2) (uchylony)

2a) Jarosław Szatański, Dyrektor Departamentu Podatków Dochodowych w Ministerstwie Finansów - w zakresie zadań realizowanych w obszarze podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych - jako zastępca Przewodniczącego Rady;

3) (uchylony)

3a) Anna Chałupa, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej - w zakresie nadzoru nad zasobami Krajowej Administracji Skarbowej;

4) (uchylony)

5) (uchylony)

6) (uchylony)

6a) Katarzyna Szweda, Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów - w zakresie zapewnienia zasobów umożliwiających przygotowanie i wdrożenie przyjętych zmian organizacyjnych w Ministerstwie Finansów;

6b) Katarzyna Alicja Skwierczyńska, Zastępca Dyrektora Biura Administracyjnego w Ministerstwie Finansów - w zakresie zamówień publicznych;

7) Roman Janczarek, Główny Architekt - w zakresie koordynacji działań związanych z tworzeniem i utrzymaniem architektury korporacyjnej;

8) (uchylony);

9) Marta Kobzdej, Dyrektor Departamentu Finansów i Księgowości w Ministerstwie Finansów - w zakresie spraw finansowych.

2. Rada działa w oparciu o regulamin, który uchwala na pierwszym posiedzeniu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Powołuję Arkadiusza Jedynaka, Dyrektora Departamentu Poboru Podatków w Ministerstwie Finansów, na Koordynatora Programu e-Podatki.

§ 4. Do zadań Rady należy w szczególności:

1) wyznaczenie celów strategicznych;

2) zatwierdzenie głównych dokumentów zarządczych Programu e-Podatki zgodnych z przyjętą metodyką TRAMPOLINA, w tym Definicji Programu;

3) powoływanie rad projektów i kierowników projektów związanych z realizacją Programu e-Podatki;

4) nadzór i monitorowanie realizacji Programu e-Podatki, w tym także budżetu i wydatkowania środków przewidzianych do jego realizacji;

5) zatwierdzanie raportów sporządzanych z realizacji Programu e-Podatki;

6) określanie rekomendacji do współpracy ze środowiskiem podatników;

7) raportowanie postępów prac i zidentyfikowanych ryzyk Programu e-Podatki Radzie Informatyzacji Resortu i Kierownictwu Ministerstwa Finansów.

§ 5. 1. Do zadań Przewodniczącego Rady należy w szczególności:

1) prowadzenie działań związanych z zapewnieniem zasobów ludzkich i finansowych;

2) zarządzanie strategicznymi czynnikami ryzyka w Programie e-Podatki.

2. Przewodniczący Rady Programu e-Podatki odpowiada za wyniki realizacji Programu e-Podatki.

§ 6. Do zadań Zastępcy Przewodniczącego Rady należy w szczególności:

1) prowadzenie działań związanych z zapewnieniem spójności działań Programu e-Podatki z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego;

2) wspieranie wprowadzania niezbędnych zmian w działaniach oraz dokumentach Programu e-Podatki.

§ 7. Do działań Koordynatora Programu e-Podatki należy w szczególności:

1) przygotowanie dokumentów zarządczych dla Programu e-Podatki, w tym Definicji Programu zawierającej cele strategiczne, sposoby ich osiągnięcia oraz ramowy harmonogram działań wraz z planowanym budżetem, miernikami postępu prac i wskaźnikami ich osiągnięcia;

2) dokonywanie, nie rzadziej niż raz na pół roku, przeglądów dokumentów, o których mowa w pkt 1, oraz przedstawianie Przewodniczącemu Rady propozycji niezbędnych zmian tych dokumentów;

3) zarządzanie operacyjne realizacją Programu e-Podatki;

4) bieżące koordynowanie projektów i działań realizowanych w ramach Programu e-Podatki;

5) monitorowanie stopnia wykorzystania budżetu Programu e-Podatki oraz podejmowanie działań na rzecz maksymalnej skuteczności w dysponowaniu środkami finansowymi;

6) przedstawianie Radzie Programu raportów o:

a) stanie realizacji działań podejmowanych w ramach Programu e-Podatki,

b) występujących zagrożeniach w realizacji Programu e-Podatki oraz podejmowanych i rekomendowanych działań zaradczych.

§ 8. Koordynator Programu e-Podatki:

1) powoła Kierownika Biura Programu e-Podatki, określi skład osobowy oraz zadania Biura Programu e-Podatki, w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia;

2) w razie potrzeby dokona zmian składu osobowego Biura, o którym mowa w pkt 1.

§ 9. Obsługę administracyjną oraz wsparcie organizacyjne dla Rady, Koordynatora Programu e-Podatki i kierowników projektów zapewnia Biuro Programu e-Podatki.

§ 10. 1. Rozwiązuję Radę Programu e-Podatki powołaną zarządzeniem Nr 18 Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 92).

2. Czynności podjęte przez Radę, o której mowa w ust. 1, pozostają w mocy, a zadania rozpoczęte i niezakończone przez tę Radę są kontynuowane przez Radę powołaną niniejszym zarządzeniem.

§ 11. Traci moc zarządzenie Nr 18 Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 92).

§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



1) Obecnie działem administracji rządowej - finanse publiczne kieruje Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 1719).

[1] § 2 ust. 1 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki (Dz.Urz.MF. poz. 64). Zmiana weszła w życie 27 maja 2022 r.

[2] § 2 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki (Dz.Urz.MF. poz. 64). Zmiana weszła w życie 27 maja 2022 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00