Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2002 nr 11 poz. 70
Wersja aktualna od 2023-08-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2002 nr 11 poz. 70
Wersja aktualna od 2023-08-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 13
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 23 sierpnia 2002 r.

w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania

(ostatnia zmiana: DUKGP. z 2023 r., poz. 55)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2002 r. Nr 7, poz. 58, Nr 19, poz. 185, Nr 74, poz. 676, Nr 81, poz. 731 i Nr 115, poz. 996) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

1. Ustala się normy wyposażenia w przedmioty zaopatrzenia mundurowego, sprzęt techniki biurowej, sprzęt działu żywnościowego, kwaterunkowego, medycznego i kulturalno-oświatowego, przysługujące jednostkom, komórkom organizacyjnym Policji i policjantom, niezbędne do wykonywania czynności służbowych, zwane dalej „wyposażeniem".

2. Wyposażenie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje:

1) odzież i obuwie,

2) oporządzenie,

3) środki ochrony indywidualnej,

4) sprzęt techniki biurowej;

5) sprzęt działu żywnościowego,

6) sprzęt kwaterunkowy,

6a) wyposażenie medyczne,

7) sprzęt kulturalno-oświatowy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

1. Wyposażenie przyznawane jest nieodpłatnie w celu umożliwienia i usprawnienia wykonywania czynności służbowych oraz zabezpieczenia policjantów przed działaniem niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia czynników.

2. Wyposażenie wydane do użytkowania stanowi własność Policji z wyjątkiem przedmiotów, które na podstawie dalszych przepisów przechodzą na własność użytkownika.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3

1. Wyposażenie przydziela się jednostkom i komórkom organizacyjnym Policji oraz policjantom wykonującym stałe czynności służbowe:

1) których realizacja jest możliwa wyłącznie lub między innymi przy wykorzystaniu tego wyposażenia,

2) w warunkach działania czynników niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia lub w warunkach narażenia umundurowania lub odzieży cywilnej na intensywne niszczenie lub brudzenie,

3) w związku z którymi zachowanie szczególnych wymagań higieniczno-sanitarnych jest warunkiem uzyskania prawidłowego wyniku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4

Jednostkom i komórkom organizacyjnym Policji oraz policjantom wyposażenie wydają komórki organizacyjne Policji prowadzące gospodarkę kwatermistrzowską, zwane dalej „jednostkami zaopatrującymi", właściwe dla siedziby jednostki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5

1. Wyposażenie przyznaje się na podstawie zestawów określających normy wyposażenia dla jednostek i komórek organizacyjnych Policji oraz policjantów wykonujących czynności służbowe, z tytułu których przysługuje wyposażenie,

2. Zestawy norm należności wyposażenia stanowią podstawę do:

1) planowania potrzeb przedmiotów wyposażenia,

2) zaopatrywania użytkowników w przedmioty wyposażenia,

3) rozliczania użytkowników z przedmiotów wyposażenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6

1. Szczegółowe zasady przydzielania i rozliczania jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów w zakresie wyposażenia mundurowego określa załącznik nr 1 do zarządzenia.

2. Normy należności przedmiotów wyposażenia mundurowego określa załącznik nr 2 do zarządzenia.

3. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wyposażenia w sprzęt żywnościowy określa załącznik nr 3 do zarządzenia.

4. Normy należności sprzętu żywnościowego określa załącznik nr 4 do zarządzenia.

5. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wyposażenia w sprzęt kwaterunkowy określa załącznik nr 5 do zarządzenia.

6. Normy należności sprzętu kwaterunkowego określa załącznik nr 6 do zarządzenia.

6a. Normy należności wyposażenia medycznego określa załącznik nr 6a do zarządzenia.

7. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie wyposażenia w sprzęt techniki biurowej określa załącznik nr 7 do zarządzenia.

8. Normy należności sprzętu techniki biurowej określa załącznik nr 8 do zarządzenia.

9. Szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania jednostek i komórek organizacyjnych Policji w zakresie sprzętu kulturalno-oświatowego określa załącznik nr 9 do zarządzenia.

10. Normy należności sprzętu kulturalno-oświatowego określa załącznik nr 10 do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6a

W uzasadnionych przypadkach Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA" oraz samodzielne pododdziały kontrterrorystyczne Policji, mogą być wyposażone w sprzęt niezbędny do realizacji zadań, nieujęty w normach, o których mowa w § 6, na wniosek dowódcy tej jednostki.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6b

W uzasadnionych przypadkach policjanci oddziałów prewencji Policji i samodzielnych pododdziałów prewencji Policji mogą być wyposażeni w sprzęt niezbędny do realizacji zadań, nieujęty w normach, o których mowa w § 6, na wniosek dowódcy tej jednostki, zatwierdzony przez komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, po otrzymaniu pozytywnej opinii kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej w sprawach sztabowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7

Traci moc zarządzenie nr 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 marca 1998 r. w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz. Urz. KGP z 1999 r. Nr 2, poz. 4 i Nr 16, poz. 113).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA I ROZLICZANIA WYPOSAŻENIA MUNDUROWEGO

§ 1

1. Uprawnienie policjanta do przedmiotów wyposażenia powstaje z dniem wyznaczenia na stanowisko służbowe lub w chwili powierzenia czynności służbowych i wygasa z dniem zwolnienia ze służby, przeniesienia na inne stanowisko lub do innej jednostki oraz zakończenia czynności służbowych, w związku i którymi przyznano te przedmioty.

2. Okres używalności przedmiotów wyposażenia liczy się od dnia ich wydania pracownikowi.

§ 2

1. Przedmioty wyposażenia po upływie okresu używalności nie podlegają zwrotowi, z wyjątkiem tych przedmiotów, które posiadają napis „Policja" lub wizerunek orła.

2. Przedmioty wyposażenia o nieustalonym okresie używalności są użytkowane do czasu utraty wartości użytkowych i nie podlegają zwrotowi, z wyjątkiem przedmiotów, o których mowa w ust. 1.

3. W przypadku wymiany przedmiotu wyposażenia o nieustalonym okresie używalności, przedmiot który utracił wartość użytkową podlega oznakowaniu pieczęcią w magazynie jednostki.

4. Przedmioty wyposażenia wydane do użytku zbiorowego podlegają zwrotowi.

5. Przedmioty wyposażenia jednorazowego użytku nie podlegają zwrotowi.

§ 3

Na czas wykonywania okresowo lub incydentalnie czynności służbowych, których realizacja jest możliwa wyłącznie lub między innymi przy wykorzystaniu wyposażenia, należy przydzielać używane przedmioty tego wyposażenia.

§ 4

1. Jednostka zaopatrująca może wydać nowy przedmiot wyposażenia przed upływem okresu używalności uprzednio wydanego przedmiotu w przypadkach:

1) utraty wartości użytkowej przedmiotu lub utraty przedmiotu z przyczyn niezależnych od użytkownika, w związku z wykonywaniem czynności służbowych,

2) utraty wartości użytkowej przedmiotu lub utraty przedmiotu z winy użytkownika.

2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt. 1, nowy przedmiot wydaje się nieodpłatnie przyjmując okres używalności od daty jego wydania.

3. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt. 2, nowy przedmiot wydaje się po uiszczeniu jego wartości według ceny detalicznej, obowiązującej w dniu wydania nowego przedmiotu, za czas, jaki pozostał do końca okresu jego używalności.

§ 5

1. Jednostka zaopatrująca może wydać nowy przedmiot wyposażenia o nieustalonym okresie używalności w przypadkach, o których mowa w § 4 ust. 1.

2. W przypadkach, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt. 1, nowy przedmiot wydaje się nieodpłatnie przyjmując okres użytkowania od dnia jego wydania,

3. W przypadkach, o których mowa w 5 4 ust. 1 pkt. 2, nowy przedmiot wydaje się po uiszczeniu jego wartości według ceny detalicznej w następującej wysokości:

1) użytkowanych przez okres do 12 m-cy - 80 % wartości,

2) użytkowanych ponad 12 m-cy - 50 % wartości.

4. Okres użytkowania wydanych przedmiotów liczy się od dnia ich wydania użytkownikowi.

§ 6

Jednostka zaopatrująca może wydać nieodpłatnie przedmiot wyposażenia przed terminem powstania uprawnienia do tego przedmiotu w przypadku utraty wartości użytkowej przedmiotu wskutek stwierdzonych wad produkcyjnych, przyjmując okres używalności od daty wydania przedmiotu.

§ 7

1) W przypadku, gdy użytkownikowi przysługuje uprawnienie do przedmiotów wyposażenia z kilku zestawów, powtarzające się w tych zestawach przedmioty wydawane są tylko na podstawie jednego zestawu.

2. W przypadku powstania uprawnienia do innego zestawu wydaje się przedmioty nie objęte poprzednim zestawem.

§ 8

Używane przedmioty wyposażenia, o ile posiadają wartość użytkową, mogą być wydane na połowę, okresu używalności.

§ 9

1. Zmiana okresu używalności przedmiotów wyposażenia może nastąpić poprzez nabycie uprawnienia do innego zestawu, w którym wymieniony jest ten sam przedmiot, lecz o innym okresie używalności.

2. W przypadku zmiany okresu używalności w odniesieniu do przedmiotów uprzednio wydanych, których okres używalności nie upłynął, należy stosować nowy okres używalności określony w nowym zestawie. W razie skrócenia okresu używalności uprawnienie użytkownika do przyznania nowego przedmiotu powstaje z dniem powstania uprawnienia do nowego zestawu.

§ 10

1. Policjanci zwalniani ze służby, wyznaczeni na inne stanowiska służbowe oraz przeniesieni do innej jednostki Policji zobowiązani są rozliczyć się z otrzymanych przedmiotów wyposażenia stosownie do § 2, z zastrzeżeniem przepisu ust. 2.

2. Policjanci przeniesieni do innej jednostki Policji na to samo stanowisko służbowe zabierają ze sobą posiadane przedmioty wyposażenia specjalnego, z wyjątkiem tych, których okres używalności upłynął.

§ 11

W razie odmowy uiszczenia przez policjanta należności powstałych z tytułu określonego w § 4 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 uraz § 5 ust. 2 i ust. 3 kierownik jednostki zaopatrującej podejmuje czynności określone w przepisach o postępowaniu w przypadku szkód w majątku resortu spraw wewnętrznych.

§ 12

1. Policjantom zawieszonym w czynnościach służbowych nie wydaje się wyposażenia, które przysługiwałoby w związku z upływem okresu używalności wyposażenia uprzednio wydanego.

2. Policjantów zwolnionych ze służby po okresie zawieszenia w czynnościach służbowych rozlicza się z wyposażenia według zasad określonych w § 10 i § 11.

§ 13

1. Wyposażenie nie przysługuje policjantom w okresie urlopu bezpłatnego lub wychowawczego trwającego powyżej 6 miesięcy.

2. Okres używalności przedmiotów wyposażenia wydanych policjantom przed rozpoczęciem urlopu bezpłatnego lub wychowawczego przedłuża się o czas trwania tego urlopu.

§ 14

1. Jednostka zaopatrująca obowiązana jest zapewnić czyszczenie i naprawę przedmiotów wyposażenia.

2. Jednostka zaopatrująca, która nie ma możliwości zapewnienia realizacji obowiązku, o którym mowa w ust. 1, wypłaca policjantom ryczałt pieniężny na wykonanie tych czynności, zwany dalej „ryczałtem".

3. Policjant nabywa uprawnienie do ryczałtu z dniem wydania mu przedmiotów wyposażenia.

4. Komendant Główny Policji określa wysokość ryczałtu oraz przedmioty wyposażenia objęte ryczałtem.

5. Ryczałt wypłaca się raz w roku za cały rok kalendarzowy, w miesiącu grudniu, według stanu na dzień 1 grudnia danego roku.

6. Należność powstałą w ciągu roku wypłaca się policjantowi za okres od miesiąca powstania należności do końca roku kalendarzowego.

7. W przypadku, gdy policjant korzysta z więcej niż jednego zestawu przedmiotów wyposażenia, wypłaca się jeden ryczałt, korzystniejszy dla policjanta.

8. Policjantowi wykonującemu okresowo czynności służbowe, których realizacja jest możliwa wyłącznie lub między innymi przy wykorzystaniu przedmiotów wyposażenia, wypłaca się ryczałt tylko za te miesiące, w czasie których realizował czynności służbowe przy wykorzystaniu tych przedmiotów, licząc każdy rozpoczęty miesiąc jako pełny.

9. Ryczałtu nie przyznaje się policjantowi nieobecnemu w służbie przez okres trwający nieprzerwanie dłużej niż 6 miesięcy w ciągu roku kalendarzowego - za okres tej nieobecności.

10. Policjantowi zwolnionemu ze służby przed miesiącem grudniem wypłaca się należny ryczałt, ustalony zgodnie z zasadą określoną w ust. 8, w terminie 14 dni od dnia zwolnienia ze służby.

11. Policjantowi przeniesionemu do pełnienia służby w innej jednostce organizacyjnej Policji przed miesiącem grudniem, należny ryczałt, ustalony zgodnie z zasadą określoną w ust. 8, wypłaca jednostka zaopatrująca właściwa ze względu na dotychczasowe miejsce pełnienia służby przez policjanta, nie później niż 14 dni od dnia przeniesienia.

12. Wypłacony ryczałt nie podlega zwrotowi.

§ 15

Wyposażenie nosi się do ubioru służbowego lub ćwiczebnego, a w przypadkach określonych przez Komendanta Głównego Policji do ubioru cywilnego.

§ 16

Zabrania się policjantom:

1) używania przedmiotów wyposażenia niezgodnie z ich przeznaczeniem lub obowiązującymi normami,

2) noszenia przedmiotów wyposażenia, których stopień zużycia lub wygląd zewnętrzny narusza godność policjanta,

3) noszenia przedmiotów wyposażenia w miejscach publicznych, jeżeli nie wymagają tego okoliczności służby.

Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

NORMY NALEŻNOŚCI PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA MUNDUROWEGO

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 3 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU ŻYWNOŚCIOWEGO [1]

§ 1

1. Określa się szczegółowe zasady gospodarowania sprzętem działu żywnościowego w jednostkach Policji, tj.:

1) zasady sporządzania tabel należności,

2) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania sprzętu,

3) podział na kategorie,

4) warunki przechowywania,

5) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.

2. Użyte poniżej określenia oznaczają:

1) „jednostka zaopatrująca" - komórkę organizacyjną prowadzącą gospodarkę żywnościową w jednostkach Policji.

2) „gospodarka żywnościowa" - ogół czynności związanych z zaopatrzeniem w sprzęt działu żywnościowego, m. in. ewidencje, sprzętu, magazynowanie, wycofywanie z użytkowania,

3) „sprzęt" - sprzęt i wyposażenie działu żywnościowego przewidziany na zaopatrzenie pomieszczeń oraz miejsc zbiorowego żywienia w jednostkach według norm należności.

§ 2

1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa na podstawie norm należności sprzętu działu żywnościowego, określonych w zestawach stanowiących załącznik nr 4.

2. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian w zakresie pomieszczeń, miejsc zbiorowego żywienia oraz ilości żywionych.

3. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez:

1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;

3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;

4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA", Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.

§ 3

1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę do planowania i dokonywania zakupów należnego danej jednostce sprzętu.

2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę ilości sprzętu wynikające z zatwierdzonych tabel oraz aktualnych stanów ewidencyjnych.

3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.

4. Wyboru dostawcy (producenta) dokonuje się na podstawie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.

5. Przy wyborze typu i rodzaju sprzętu należy kierować się dążeniem do ujednolicenia wzorów sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostek zaopatrywanych.

§ 4

1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu.

2. Magazyn sprzętu powinien spełniać podstawowe warunki składowania, a przede wszystkim pomieszczenie powinno być suche, wolne od kurzu, a temperatura bez względu na porę roku dodatnia.

3. Składowany sprzęt powinien być posegregowany na poszczególne kategorie, określone w § 7 ust. 1.

§ 5

1. Sprzęt podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu lub remoncie, przed wydaniem do użytkownika.

2. Obowiązek oznakowanie sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.

3. Oznakowaniu, o którym mowa w ust. 1, nie podlega drobne wyposażenie kuchenne oraz naczynia szklane, porcelanowe i z tworzyw sztucznych.

§ 6

1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencjonowaniu.

2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.

§ 7

1. Sprzęt działu żywnościowego klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:

1) kategoria I - sprzęt nowy,

2) kategoria II - sprzęt używany nie wymagający naprawy,

3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy,

4) kategoria IV - sprzęt nie nadający się do użytku i naprawy, przeznaczony do wycofania.

2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III, lub IV dokonuje magazynier odpowiedzialny za gospodarkę, tym sprzętem.

3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.

4. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 1, nie obejmuje naczyń porcelanowych, szklanych i z tworzyw sztucznych.

§ 8

1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt:

1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej,

2) którego ilość przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekraczający obowiązujące normatywy magazynowe, bez perspektywy zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy,

3) naczynia szklane, porcelanowe i z tworzyw sztucznych nie spełniające w użytkowaniu warunków bezpieczeństwa i higienicznych.

2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej na wniosek komisji weryfikującej.

3. Wniosek zawiera:

1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania z uwzględnieniem okresu jego użytkowania,

2) krótki ogólny opis stanu technicznego sprzętu,

3) okres użytkowania sprzętu,

4) propozycje dotyczące dalszego postępowania.

4. Sprzęt, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, wycofuje się i spisuje z ewidencji na zasadach określonych w § 11.

§ 9

Kolejność postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania na podstawie § 8 ust. 1 pkt 2 jest następująca:

1) przekazanie sprzętu innej jednostce Policji,

2) sprzedaż lub nieodpłatne przekazanie innym jednostkom organizacyjnym resortu spraw wewnętrznych i administracji,

3) sprzedaż poza resort spraw wewnętrznych i administracji,

4) oddanie w najem (dzierżawę),

5) nieodpłatne przekazanie innej jednostce organizacyjnej albo osobie prawnej lub fizycznej na cele związane z pomocą i opieką społeczną albo na cele szkoleniowe.

§ 10

1. Sprzęt, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt. 1 do 5 lub został zakwalifikowany do wycofania na podstawie § 8 ust. 1 pkt. 1, podlega wybrakowaniu.

2. Jeżeli przyczyną zakwalifikowania sprzętu do wybrakowania było jego zniszczenie lub inne okoliczności /np. umyślne zniszczenie lub uszkodzenie, przedwczesne zużycie wskutek nieprawidłowego użytkowania/, a nie normalne zużycie, sprzęt ten może być przedmiotem wybrakowania po zakończeniu postępowania szkodowego.

§ 11

1. Naczynia porcelanowe, szklane i z tworzyw sztucznych, o których mowa w § 8 ust. 1 pkl 3, wycofywane są na bieżąco przez bezpośredniego użytkownika. Spisu z ewidencji dokonuje się na podstawie orientacyjnej miesięcznej normy zużycia, ustalanej oddzielnie dla poszczególnych naczyń.

2. Orientacyjną miesięczną normę zużycia, wyrażoną w liczbach całkowitych, oblicza się mnożąc wskaźnik zużycia przez liczbę stanowiącą normę należność wyposażenia oraz dzieląc wynik przez 100.

3. Wskaźnik zużycia o którym mowa w pkt 2 ustala się w procentach, dzieląc 100% przez okres używalności wyrażony w miesiącach. W jednostkach wydających posiłki co najmniej na dwie zmiany (gdy w drogiej zmianie jest zajętych ponad 50% miejsc) wskaźnik zużycia powiększa się o 3%.

4. Jednostki prowadzące żywienie dokonują okresowych ocen faktycznego zużycia naczyń. Oceny dokonuje komisja powołana przez kierownika jednostki zaopatrującej.

5. Do obowiązków komisji, o której mowa w ust. 4, należy:

1) ustalenie różnicy pomiędzy faktyczną ilością naczyń znajdujących się na wyposażeniu /kuchni, stołówki/ a stanem ewidencyjnym,

2) ustalenie ilości naczyń wycofanych, nie nadających się do dalszego użytku, oraz pozbawienie je cech używalności /np. potłuczenie, zgniecenie/,

3) obliczenie orientacyjnej normy zużycia naczyń za okres objęty oceną i porównanie z taktycznym zużyciem,

4) w przypadku stwierdzenia, że faktyczne zużycie jest większe od obliczonej orientacyjnej normy zużycia, zbadanie przyczyn nadmiernego zużycia naczyń.

6. Komisja z dokonanych czynności sporządza protokół, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki stanowi podstawę do spisania z ewidencji faktycznej ilości wycofanego sprzętu.

7. W przypadku stwierdzenia przez komisję nadmiernego zużycia naczyń wskutek oczywistego niedbalstwa, przywłaszczenia lub innego czynu niedozwolonego kierownik jednostki podejmuje czynności przewidziane w przepisach o odpowiedzialności i postępowaniu w sprawach szkód w majątku Policji.

§ 12

1. Wybrakowaniu podlega sprzęt:

1) zbędny, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt 1 do 5,

2) który utracił całkowicie wartość użytkową,

3) którego naprawa jest nieopłacalna, niecelowa lub niemożliwa.

2. Przypadki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, muszą być potwierdzone pisemną ekspertyzą przez specjalistę uprawnionego do jej wydawania.

§ 13

Wybrakowanie sprzętu przeprowadza komisja powołana przez kierownika jednostki zaopatrującej, który określa miejsce przeprowadzenia wybrakowania, termin wybrakowania, ilość osób delegowanych do prac komisji oraz postanowienie o zwolnieniu tych osób od wykonywania innych obowiązków służbowych.

§ 14

1. Do podstawowych obowiązków komisji przeprowadzającej wybrakowanie należy:

1) ocena wartości użytkowej sprzętu przedstawionego do wybrakowania,

2) dokładne przeliczenie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,

3) sprawdzenie ekspertyz o stanie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,

4) nadzór nad pozbawieniem cech używalności wybrakowywanego sprzętu,

5) nadzór nad przewożeniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do punktu surowców wtórnych lub miejsca zniszczenia,

6) nadzór nad przekazaniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do wykorzystania w jednostce.

§ 15

1. Każdy wybrakowany sprzęt należy pozbawić cech używalności. Pozbawienie sprzętu cech używalności należy dokonać w taki sposób, ażeby nie uległy zniszczeniu te elementy, które po demontażu mogą stanowić materiały naprawkowe.

2. Materiały naprawkowe, uzyskane z wybrakowania, winny być wykorzystane w pierwszej kolejności dla potrzeb własnych jednostki z przeznaczeniem dla warsztatów do naprawy innych przedmiotów (części zamienne podlegają zaewidencjonowaniu).

§ 16

1. Materiały niewykorzystane zgodnie z § 15 pkt 2 należy zbywać osobom prawnym i fizycznym według cen umownych ustalonych przez kierownika jednostki organizacyjnej.

2. Materiały, które nie mogą być wykorzystane do celów gospodarczych oraz nie są przedmiotem skupu, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.

§ 17

Komisja po dokonaniu wybrakowania sporządza protokół klasyfikacji i wybrakowania, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji stanowi podstawę do przeprowadzenia odpowiednich zmian w ewidencji materiałowej.

Załącznik nr 4 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU ŻYWNOŚCIOWEGO

Zestaw nr 1

dla jednostek organizacyjnych Policji prowadzących żywienie we własnym zakresie

Lp.

Nazwa przedmiotu/sprzętu

Jm.

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

5

a) sprzęt stołowy

1

Talerz głęboki

szt.

1

na osobę

2

Talerz płytki

szt.

1

na osobę

3

Talerz deserowy

szt.

1

na osobę

4

Salaterka

szt.

1

na 4 osoby

5

Łyżka stołowa

szt.

1

na osobę

6

Łyżeczka do herbaty

szt.

1

na osobę

7

Nóż stołowy

szt.

1

na osobę

8

Widelec stołowy

szt.

1

na osobę

9

Widelczyk do ciasta

szt.

1

na osobę

10

Kubek porcelanowy

szt.

1

na osobę

11

Szklanka ze spodkiem

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

12

Filiżanka ze spodkiem

kpl.

wg potrzeb

o różnej pojemności

13

Szklanka do zimnych napojów

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

14

Imbryk

szt.

1

na 4 osoby

15

Musztardniczka

szt.

1

na 4 osoby

16

Bulionówka ze spodkiem

szt.

1

na 4 osoby

17

Półmisek platerowy

szt.

wg potrzeb


18

Półmisek porcelanowy

szt.

1

na 4 osoby

19

Dzbanek

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

20

Patera

szt.

wg potrzeb

o różnej średnicy

21

Waza

szt.

1

na 4 osoby

22

Cukiernica

szt.

1

na 4 osoby

23

Komplet stołowy do przypraw

kpl.

1

na 4 osoby

24

Koszyk do chleba

szt.

1

na 4 osoby

25

Taca do roznoszenia potraw

szt.

1

na 20 osób

26

Serwetnik

szt.

1

na 4 osoby

27

Wazonik

szt.

1

na 4 osoby

b) sprzęt kuchenny

1

Blacha do pieczenia

szt.

wg potrzeb


2

Brytfanna

szt.

wg potrzeb


3

Cedzak

szt.

wg potrzeb


4

Czerpak

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

5

Czajnik elektryczny

szt.

wg potrzeb


6

Czajnik

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

7

Deska kuchenna

szt.

wg potrzeb

o różnej wielkości

8

Garnki

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

9

Korkociąg

szt.

wg potrzeb


10

Kosz do jarzyn

szt.

wg potrzeb


11

Kosz do chleba

szt.

wg potrzeb


12

Lejek

szt.

wg potrzeb


13

Łyżki wazowe o różnej pojemności

szt.

wg potrzeb


14

Łyżka do serwowania

szt.

wg potrzeb


15

Łyżka drewniana

szt.

wg potrzeb


16

Łopatka

szt.

wg potrzeb


17

Miski

szt.

wg potrzeb


18

Młynek do kawy/pieprzu

szt.

wg potrzeb


19

Nożyce do drobiu

szt.

wg potrzeb


20

Nóż kuchenny

szt.

wg potrzeb


21

Nóż do jarzyn

szt.

wg potrzeb


22

Noże dekoracyjne

szt.

wg potrzeb


23

Porcjoner do ryżu i purre

szt.

wg potrzeb


24

Praska do czosnku

szt.

wg potrzeb


25

Pojemnik do produktów sypkich

szt.

wg potrzeb


26

Wózek transportowy

szt.

wg potrzeb


27

Higrometr

szt.

wg potrzeb


28

Termometr

szt.

wg potrzeb


29

Obieraczka do jarzyn

szt.

wg potrzeb


30

Ostrzałka do noży

szt.

wg potrzeb


31

Otwieracz do konserw

szt.

wg potrzeb


32

Patelnie

szt.

wg potrzeb

o różnej średnicy

33

Patelnia do jaj

szt.

wg potrzeb


34

Pień do mięsa

szt.

wg potrzeb


35

Pojemnik na odpadki

szt.

wg potrzeb


36

Pojemnik GN

szt.

wg potrzeb

o różnej wielkości

37

Pokrywka do pojemnika GN

szt.

wg potrzeb


38

Sitko

szt.

wg potrzeb

o różnej średnicy

39

Szumówka

szt.

wg potrzeb


40

Stojak do desek

szt.

wg potrzeb


41

Szufelka

szt.

wg potrzeb


42

Tarka do jarzyn

szt.

wg potrzeb


43

Tarka do owoców

szt.

wg potrzeb


44

Tłuczek do mięsa

szt.

wg potrzeb


45

Ubijak do ziemniaków

szt.

wg potrzeb


46

Topór rzeźniczy

szt.

wg potrzeb


47

Trzepaczka

szt.

wg potrzeb

48

Waga

szt.

wg potrzeb


49

Wiadro

szt.

wg potrzeb


50

Wanna do przecedzania

szt.

wg potrzeb

51

Widelec do mięsa

szt.

wg potrzeb


52

Wyławiacz do mięsa

szt.

wg potrzeb


c) maszyny i urządzenia

1

Bemar z pojemnikami

szt.

1

wg potrzeb

2

Ekspres do kawy

szt.

wg potrzeb



Kocioł warzelny

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

4

Kuchenka elektryczna lub gazowa

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

5

Komora mroźnicza

szt.

wg potrzeb


6

Kuchenka mikrofalowa

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

7

Lodówka

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

8

Mikser ręczny/robot kuchenny

szt.

wg potrzeb


9

Młynek koloidalny

szt.

wg potrzeb


10

Maszyna elektryczna do krojenia chleba

szt.

wg potrzeb


11

Maszyna elektryczna do jarzyn

szt.

wg potrzeb


12

Maszyna elektryczna do mięsa

szt.

wg potrzeb


13

Maszyna elektryczna do krojenia żywności

szt.

wg potrzeb


14

Maszyna uniwersalna z przystawkami

szt.

wg potrzeb


15

Mieszalnik farszu

szt.

wg potrzeb


16

Obieraczka do ziemniaków

szt.

wg potrzeb


17

Piec konwekcyjno-parowy

szt.

wg potrzeb


18

Podgrzewacz na pastę

szt.

wg potrzeb


19

Patelnia przechylna

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

20

Szafa chłodnicza

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

21

Taboret gazowy

szt.

wg potrzeb


22

Termos do potraw

szt.

wg potrzeb


23

Warnik do wody

szt.

wg potrzeb


24

Wózek do rozwożenia potraw

szt.

wg potrzeb


25

Zaparzacz do kawy

szt.

wg potrzeb


26

Zamrażarka

szt.

wg potrzeb

o różnej pojemności

27

Zmywarka

szt.

wg potrzeb


Zestaw nr 2

dla jednostek organizacyjnych Policji posiadających psy służbowe

Lp.

Nazwa przedmiotu/sprzętu

Jm.

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

5

1

Miska dla psa

szt.

2

na psa

2

Chłodziarka/Zamrażarka/ Chłodziarko-zamrażarka

szt.

1

pojemność wg potrzeb

3

Czerpak

szt.

wg potrzeb

pojemność wg potrzeb

4

Deska kuchenna

szt.

wg potrzeb


5

Garnek z pokrywą

szt.

wg potrzeb

pojemność wg potrzeb

6

Maszynka do mielenia mięsa

szt.

wg potrzeb

ręczna lub elektryczna wg potrzeb

7

Nóż rzeźniczy

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

8

Pień do mięsa

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

9

Siekacz stalowy do mięsa

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

10

Topór rzeźniczy

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

11

Waga

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

12

Wiadro

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

13

Kuchenka elektryczna lub gazowa

szt.

1

wg potrzeb

14

Taboret elektryczny

szt.

1

w zamian lp. 13

15

Pojemnik na odpadki

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

Zestaw nr 3

dla pomieszczenia dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia, policyjnej izby dziecka

Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Należność na osobę


osoba zatrzymana

osoba doprowadzona w celu wytrzeźwienia

osoba przebywająca w policyjnej izbie dziecka

1

2

3

4

5

6

1

Kubek do napojów zimnych jednorazowy

szt.

1

1

1

2

Kubek do napojów gorących jednorazowy

szt.

1


1

3

Talerz jednorazowy

szt.

1


1

4

Miska jednorazowa

szt.

1


1

5

Łyżka jednorazowa

szt.

1


1

6

Widelec jednorazowy

szt.



1

7

Nóż jednorazowy

szt.



1



Należność na pomieszczenie, w którym są przygotowywane posiłki

8

Czajnik elektryczny

szt.

1

wg potrzeb

9

Kuchenka mikrofalowa

szt.

1

wg potrzeb

10

Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka

szt.

1

wg potrzeb


Zestaw nr 4

dla sekretariatów kierowników jednostek organizacyjnych Policji i ich zastępców

Lp.

Nazwa przedmiotu/sprzętu

Jm.

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

5

1

Ekspres do kawy

szt.

1

2

Czajnik elektryczny

szt.

1

3

Kuchenka mikrofalowa

szt.

1

wg potrzeb

4

Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka

szt.

1

wg potrzeb

5

Zmywarka

szt.

1

wg potrzeb

6

Zastawa stołowa

kpl.

1

asortyment przedmiotów wchodzących w skład zastawy - według potrzeb

Zestaw nr 5

dla sekretariatów kierowników komórek organizacyjnych w jednostkach organizacyjnych Policji i ich zastępców

Lp.

Nazwa przedmiotu/sprzętu

Jm.

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

5

1

Ekspres do kawy

szt.

1

wg potrzeb

2

Czajnik elektryczny

szt.

1

3

Kuchenka mikrofalowa

szt.

1

wg potrzeb

4

Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka

szt.

1

wg potrzeb

5

Zastawa stołowa

kpl.

1

asortyment przedmiotów wchodzących w skład zastawy - według potrzeb

Zestaw nr 6

dla pomieszczenia dyżurnego, oficera operacyjnego, dyżurnego obiektu

Lp.

Nazwa przedmiotu/sprzętu

Jm.

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

5

1

Czajnik elektryczny

szt.

1

2

Kuchenka mikrofalowa

szt.

1

wg potrzeb

3

Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka

szt.

1

wg potrzeb

4

Zastawa stołowa

kpl.

1

asortyment przedmiotów wchodzących w skład zastawy - według potrzeb

Zestaw nr 7

dla pokoju biurowego

Lp.

Nazwa przedmiotu/sprzętu

Jm.

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

5

1

Czajnik elektryczny

szt.

1

wg potrzeb

Zestaw nr 8

dla pomieszczenia socjalnego

Lp.

Nazwa przedmiotu/sprzętu

Jm.

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

5

1

Czajnik elektryczny

szt.

1

2

Kuchenka mikrofalowa

szt.

1

3

Chłodziarka/Chłodziarko-zamrażarka

szt.

1


loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 5 do zarządzenia nr 13
Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU KWATERUNKOWEGO [2]

§ 1

1. Określa się szczegółowe zasady gospodarowania sprzętem kwaterunkowym w jednostkach Policji, tj.:

1) zasady sporządzania tabel należności,

2) procedurę wyboru dostawcy,

3) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania sprzętu,

4) podział na kategorie,

5) warunki przechowywania,

6) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.

2. Użyte poniżej określenia oznaczają:

1) „jednostka zaopatrująca" - komórkę organizacyjną prowadzącą gospodarkę kwaterunkową w jednostkach Policji,

2) „gospodarka kwaterunkowa" - ogół czynności związanych z zaopatrzeniem osób oraz wyposażeniem pomieszczeń w przedmioty zaopatrzenia kwaterunkowego, m. in. ewidencję sprzętu, magazynowanie, wycofywanie z użytkowania,

3) „przedmioty zaopatrzenia kwaterunkowego" - sprzęt i materiały kwaterunkowe przewidziane na wyposażenie indywidualne i zbiorowe według norm należności.

§ 2

1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu kwaterunkowego dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa na podstawie norm należności sprzętu kwaterunkowego określonych w załączniku nr 6,

2. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez:

1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;

3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;

4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA", Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.

3. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian stanów etatowych oraz ilości i przeznaczenia pomieszczeń.

4. Zawarte w tabelach należności są należnościami docelowymi i nie mogą być przekraczane.

§ 3

1. Wartości finansowe sprzętu określonego ilościowo w zestawach nie mogą przekroczyć limitów wyliczonych dla tych zestawów w załączniku nr 6 do niniejszego Zarządzenia.

2. Limity, o których mowa w ust. 1, nie obejmują wartości przedmiotów, w które wyposaża się pomieszczenia „wg potrzeb".

§ 4

1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę do planowania i dokonywania zakupów należnego danej jednostce sprzętu kwaterunkowego.

2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę ilości sprzętu wynikające z zatwierdzonych tabel oraz aktualnych stanów ewidencyjnych z zastrzeżeniem postanowień § 3 ust. 1.

3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu wyposażenia przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.

4. Wyboru dostawcy (producenta) sprzętu dokonuje się na podstawie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.

6. Przy wyborze typu i rodzaju sprzętu należy kierować się dążeniem do ujednolicenia wzorów sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostek zaopatrywanych.

§ 5

1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu kwaterunkowego.

2. Magazyn sprzętu powinien spełniać podstawowe warunki składowania, a przede wszystkim pomieszczenie powinno być suche, wolne od kurzu, a temperatura bez względu na pory roku nie może być ujemna.

3. Sprzęt powinien być posegregowany na poszczególne kategorie, określone w § 8 ust. 1.

§ 6

1. Sprzęt kwaterunkowy podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu lub remoncie, przed wydaniem użytkownikowi,

2. Obowiązek oznakowania sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.

§ 7

1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencjonowaniu.

2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.

§ 8

1. Sprzęt kwaterunkowy klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:

1) kategoria I - sprzęt nowy,

2) kategoria II - sprzęt używany nie wymagający naprawy,

3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy,

4) kategoria IV - sprzęt nie nadający się do dalszego użytkowania ze względu na stan techniczny, a jego naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna - sprzęt przeznaczony do wycofania.

2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III, lub IV przeprowadza magazynier odpowiedzialny za gospodarkę tym sprzętem.

3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.

§ 9

1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt kwaterunkowy:

1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej,

2) którego ilość przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekraczający obowiązujące normatywy magazynowe, bez perspektywy zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy,

2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej na wniosek komisji weryfikującej.

3. Wniosek o wycofanie zawiera:

1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania, z uwzględnieniem okresu jego użytkowania,

2) krótki ogólny opis stanu technicznego sprzętu,

3) okres użytkowania sprzętu,

4) propozycje dotyczące dalszego postępowania.

§ 10

Kolejność postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania na podstawie § 9 ust. 1 pkt 2 jest następująca:

1) przekazanie sprzętu innej jednostce Policji,

2) sprzedaż lub nieodpłatne przekazanie innym jednostkom organizacyjnym resortu spraw wewnętrznych i administracji,

3) sprzedaż poza resort spraw wewnętrznych i administracji,

4) oddanie w najem (dzierżawę),

5) nieodpłatne przekazanie innej jednostce organizacyjnej albo osobie prawnej lub fizycznej na cele związane z pomocą i opieką społeczną albo na cele szkoleniowe.

§ 11

1. Sprzęt, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 10 pkt 1 do 5 lub został zakwalifikowany do wycofania na podstawie § 9 ust. 1 pkt 1, podlega wybrakowaniu,

2. Jeżeli przyczyną zakwalifikowania sprzętu do wybrakowania było jego zniszczenie lub inne okoliczności /np. umyślne zniszczenie lub uszkodzenie, przedwczesne zużycie wskutek nieprawidłowego użytkowania/, a nie normalne zużycie, sprzęt ten może być przedmiotem wybrakowania po zakończeniu postępowania szkodowego.

§ 12

1. Wybrakowaniu podlega sprzęt:

1) zbędny, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt 1 do 5,

2) który utracił całkowicie wartość użytkową,

3) którego naprawa jest nieopłacalna, niecelowa lub niemożliwa.

2. Przypadki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, muszą być potwierdzone pisemną ekspertyzą przez specjalistę uprawnionego do jej wydawania.

§ 13

Wybrakowanie sprzętu przeprowadza komisja powołana przez kierownika jednostki zaopatrującej, który określa miejsca przeprowadzenia wybrakowania, termin wybrakowania, ilość osób delegowanych do prac komisji oraz postanowienie o zwolnieniu tych osób od wykonywania innych obowiązków służbowych.

§ 14

1. Do podstawowych obowiązków komisji przeprowadzającej wybrakowanie należy:

1) ocena wartości użytkowej sprzętu przedstawionego do wybrakowania,

2) dokładne przeliczenie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,

3) sprawdzenie ekspertyz o stanie sprzętu zakwalifikowanego do wybrakowania,

4) nadzór nad pozbawieniem cech używalności wybrakowywanego sprzętu,

5) nadzór nad przewożeniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do punktu surowców wtórnych lub miejsca zniszczenia,

6) nadzór nad przekazaniem materiałów uzyskanych z wybrakowania do wykorzystania w jednostce.

§ 15

1. Każdy wybrakowany sprzęt należy pozbawić cech używalności. Należy tego dokonać w taki sposób, ażeby nie uległy zniszczeniu te elementy, które po demontażu mogą stanowić materiały naprawkowe.

2. Materiały naprawkowe, uzyskane z wybrakowania, winny być wykorzystane w pierwszej kolejności dla potrzeb własnych jednostki z przeznaczeniem dla warsztatów do naprawy innych przedmiotów (części zamienne podlegają zaewidencjonowaniu).

§ 16

1. Materiały niewykorzystane zgodnie z § 15 pkt 2 należy zbywać osobom prawnym i fizycznym według cen umownych ustalonych przez kierownika jednostki organizacyjnej.

2. Odpady materiałów, które nie mogą być wykorzystane dla potrzeb własnych jednostki oraz nie są przedmiotem skupu, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.

§ 17

Komisja po dokonaniu wybrakowania sporządza protokół klasyfikacji i wybrakowania, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji stanowi podstawę do przeprowadzenia odpowiednich zmian w ewidencji materiałowej,

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 6 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU KWATERUNKOWEGO [3]

Zestaw nr 1

dla gabinetu:

a) dyrektora biura Komendy Głównej Policji,

b) komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji,

c) komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji,

d) komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,

e) dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA",

f) komendanta wojewódzkiego Policji/Komendanta Stołecznego Policji,

g) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie/szkoły policyjnej,

h) komendanta powiatowego (miejskiego, rejonowego) Policji,

i) dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji,

oraz ich zastępców.


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1

2

Fotel do biurka

szt.

1

3

Stół

szt.

1

4

Krzesło

szt.

wg potrzeb

5

Godło państwowe

szt.

1

6

Szafa metalowa ze skarbczykiem

szt.

1

7

Szafa biblioteczna

szt.

1

8

Szafa ubraniowa

szt.

1

9

Zabudowa gabinetowa

kpl.

1

zamiast lp. 7-8

10

Stolik/szafka pod sprzęt RTV

szt.

1

11

Stolik okolicznościowy

szt.

1

12

Fotel

szt.

wg potrzeb

13

Żyrandol

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

14

Lampa gabinetowa

szt.

1

wg potrzeb

15

Lampa biurkowa

szt.

1

wg potrzeb

16

Obraz - reprodukcja

szt.

wg potrzeb

wg potrzeb

17

Zegar

szt.

1

18

Kosz

szt.

1

19

Wykładzina

m2

wg potrzeb

20

Osłony okien (żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb

wg potrzeb

21

Wentylator

szt.

1

wg potrzeb

22

Klimatyzator przenośny

szt.

1

wg potrzeb w zamian lp. 21


Zestaw nr 2

dla gabinetu:

a) naczelnika i zastępcy naczelnika wydziału w: Komendzie Głównej Policji, Biurze Spraw Wewnętrznych Policji, Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA", Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji, komendzie wojewódzkiej Policji/Komendzie Stołecznej Policji, naczelnika zarządu/naczelnika i zastępcy naczelnika wydziału w: Centralnym Biurze Śledczym Policji, Centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości,

b) kierownika zakładu i zastępcy kierownika zakładu w Akademii Policji w Szczytnie/szkole policyjnej,

c) komendanta komisariatu Policji,

d) kierownika policyjnej izby dziecka,

e) naczelnika wydziału/kierownika zakładu w Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji.


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1



2

Fotel do biurka

szt.

1



3

Stół

szt.


1


4

Krzesło

szt.


wg potrzeb


5

Godło państwowe

szt.


1


6

Szafa metalowa ze skarbczykiem

szt.


1

wg potrzeb

7

Szafa biblioteczna

szt.


1


8

Szafa ubraniowa

szt.


1


9

Zabudowa gabinetowa

kpl.


1

zamiast lp. 7-8

10

Stolik/szafka pod sprzęt RTV

szt.


1

wg potrzeb

11

Stolik okolicznościowy

szt.


1

wg potrzeb

12

Fotel

szt.


wg potrzeb

wg potrzeb

13

Lampa biurkowa

szt.

1


wg potrzeb

14

Zegar

szt.


1

wg potrzeb

15

Kosz

szt.


1


16

Wykładzina

m2


wg potrzeb


17

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


18

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb

19

Klimatyzator przenośny

szt.


1

wg potrzeb
w zamian lp. 18


Zestaw nr 3

dla sekretariatu, kancelarii


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1



2

Krzesło obrotowe

szt.

1



3

Krzesło

szt.


wg potrzeb


4

Godło państwowe

szt.


1


5

Stanowisko komputerowe

kpl.


wg potrzeb


6

Szafa metalowa

szt.


wg potrzeb


7

Szafa drewniana kancelaryjna

szt.


wg potrzeb


8

Szafa ubraniowa

szt.


1


9

Wieszak

szt.


1

w zamian lp. 8

10

Szafka na drukarkę/kserokopiarkę

szt.


1

wg potrzeb

11

Szafka kuchenna

szt.


1

wg potrzeb

12

Stolik okolicznościowy

szt.


1

wg potrzeb

13

Fotel

szt.


wg potrzeb


14

Lampa biurkowa

szt.

1


wg potrzeb

15

Gablota na klucze

szt.


1


16

Kasetka metalowa

szt.


1

wg potrzeb

17

Tablica ogłoszeń

szt.


1

wg potrzeb

18

Zegar

szt.


1


19

Lustro ścienne

szt.


1

wg potrzeb

20

Kosz

szt.


1


21

Wykładzina

m2


wg potrzeb


22

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


23

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb

24

Klimatyzator przenośny

szt.


1

wg potrzeb
w zamian lp. 23


Zestaw nr 4

dla pokoju biurowego


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1



2

Krzesło obrotowe

szt.

1



3

Krzesło

szt.

1


wg potrzeb

4

Stanowisko komputerowe

kpl.


wg potrzeb

wg potrzeb

5

Szafa metalowa

szt.


wg potrzeb


6

Szafa drewniana kancelaryjna

szt.


wg potrzeb


7

Szafa kartoteczna

szt.


wg potrzeb

wg potrzeb

8

Szafa ubraniowa

szt.


1


9

Wieszak

szt.


1

w zamian lp. 8

10

Szafka na drukarkę/kserokopiarkę

szt.


1

wg potrzeb

11

Lampa biurkowa

szt.

1


wg potrzeb

12

Kosz

szt.


1


13

Wykładzina

m2


wg potrzeb


14

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


15

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb

16

Klimatyzator przenośny

szt.


1

wg potrzeb
w zamian lp. 15


Zestaw nr 5

dla pomieszczenia dyżurnego, oficera operacyjnego, dyżurnego obiektu


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1



2

Fotel obrotowy

szt.

1



3

Krzesło

szt.


wg potrzeb

wg potrzeb

4

Godło państwowe

szt.


1


5

Szafa metalowa

szt.


1


6

Szafa drewniana kancelaryjna

szt.


wg potrzeb


7

Szafa ubraniowa

szt.


1


8

Wieszak

szt.


1

w zamian lp. 7

9

Stolik/szafka pod sprzęt RTV

szt.


1


10

Stanowisko komputerowe

kpl.


wg potrzeb


11

Lampa biurkowa

szt.


1


12

Szafka na klucze

szt.


1


13

Wersalka

szt.


1


14

Tapczan

szt.


1

w zamian lp. 13

15

Zegar

szt.


1


16

Kosz

szt.


1


17

Wykładzina

m2


wg potrzeb


18

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


19

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb


Zestaw nr 6

dla sali konferencyjnej, wykładowej, odpraw


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Stół

szt.


wg potrzeb


2

Stolik szkolny

szt.


wg potrzeb

zamiast lp. 1

3

Krzesło

szt.


wg potrzeb


4

Tablica szkolna

szt.


1

wg potrzeb

5

Godło państwowe

szt.


1


6

Biurko

szt.


1

dla sali wykładowej

7

Krzesło obrotowe

szt.


1

dla sali wykładowej

8

Podium z pulpitem

szt.


1

wg potrzeb

9

Mównica

szt.


1

w zamian lp. 5

10

Stojak do map

kpl.


1

wg potrzeb

11

Stolik pod sprzęt RTV

szt.


1

wg potrzeb

12

Gablota oszklona

szt.


wg potrzeb

wg potrzeb

13

Wieszak

szt.


wg potrzeb


14

Zegar

szt.


1

wg potrzeb

15

Kosz

szt.


wg potrzeb


16

Wykładzina

m2


wg potrzeb

wg potrzeb

17

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb



Zestaw nr 7

dla biura przepustek/recepcji


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1



2

Krzesło obrotowe

szt.

1



3

Krzesło

szt.


wg potrzeb


4

Stół

szt.


1

wg potrzeb

5

Godło państwowe

szt.


1


6

Tablica ogłoszeń

szt.


1

wg potrzeb

7

Szafka na klucze

szt.


1

wg potrzeb

8

Wieszak

szt.


1


9

Szafa ubraniowa

szt.


wg potrzeb

w zamian lp. 8

10

Lampa biurkowa

szt.


wg potrzeb

wg potrzeb

11

Zegar

szt.


1


12

Kosz

szt.


1


13

Wykładzina

m2


wg potrzeb


14

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


15

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb

16

Klimatyzator przenośny

szt.


1

wg potrzeb
w zamian lp. 15


Zestaw nr 8

dla pokoju mieszkalnego w szkołach policyjnych i ośrodkach szkolenia oraz w oddziale prewencji Policji/samodzielnym pododdziale prewencji Policji


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Stół

szt.


1


2

Krzesło

szt.

1



3

Szafa ubraniowa

szt.


wg potrzeb


4

Szafka przyłóżkowa

szt.

1


wg potrzeb

5

Tapczan/łóżko

szt.

1



6

Lustro ścienne

szt.


1

wg potrzeb

7

Lampka nocna

szt.

1


wg potrzeb

8

Wieszak

szt.


1


9

Kosz

szt.


1


10

Wykładzina

m2


wg potrzeb


11

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb



Zestaw nr 9

dla szatni

Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Szafa metalowa bhp

szt.

1



2

Szafa ubraniowa

szt.


wg potrzeb

w zamian lp. 1

3

Krzesło

szt.

1



4

Ławka

szt.


wg potrzeb

w zamian lp. 3

5

Wieszak

szt.


1


6

Lustro ścienne

szt.


1


7

Kosz

szt.


1


8

Suszarka do ubrań

szt.


1

wg potrzeb

9

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


10

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb

11

Klimatyzator przenośny

szt.


1

wg potrzeb w zamian lp. 10

Zestaw nr 10

dla magazynu

Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1



2

Krzesło obrotowe

szt.

1



3

Stół

szt.


1

wg potrzeb

4

Krzesło

szt.


wg potrzeb


5

Regał magazynowy

szt.


wg potrzeb


6

Szafa metalowa

szt.


1

wg potrzeb

7

Szafa kartoteczna

szt.


wg potrzeb

wg potrzeb

8

Szafa drewniana kancelaryjna

szt.


wg potrzeb

zamiast lp. 6

9

Lustro

szt.


1

wg potrzeb

10

Lampa biurkowa

szt.


wg potrzeb

wg potrzeb

11

Zegar

szt.


1

wg potrzeb

12

Kosz

szt.


1


13

Wieszak

szt.


1


14

Termometr

szt.


1

wg potrzeb

15

Higrometr

szt.


1

wg potrzeb

16

Wykładzina

m2


wg potrzeb


17

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


Zestaw nr 11

dla pomieszczenia kasjera


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Biurko

szt.

1



2

Krzesło obrotowe

szt.

1



3

Krzesło

szt.


wg potrzeb


4

Stół

szt.


1


5

Kasa pancerna

szt.


1


6

Kaseta metalowa

szt.


1


7

Szafa metalowa

szt.


1


8

Wieszak

szt.


1


9

Lampa biurkowa

szt.

1


wg potrzeb

10

Kosz

szt.


1


11

Wykładzina

m2


wg potrzeb


12

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


13

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb

14

Klimatyzator przenośny

szt.


1

wg potrzeb w zmian lp. 13

Zestaw nr 12

dla pokoju kierowców

Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Stół

szt.


1


2

Krzesło

szt.

1




Wersalka

szt.


1

lub tapczan

4

Wieszak

szt.


1


5

Szafa ubraniowa

szt.


wg potrzeb

w zamian lp. 4

6

Szafka kuchenna stojąca

szt.


wg potrzeb


7

Zegar

szt.


1


8

Lustro ścienne

szt.


1

wg potrzeb

9

Kosz

szt.


1


10

Wykładzina

m2


wg potrzeb


11

Osłony okien
(żaluzje, rolety, zasłony, firany)

mb


wg potrzeb


12

Wentylator

szt.


1

wg potrzeb

13

Klimatyzator przenośny

szt.


1

wg potrzeb w zamian lp. 12

Zestaw nr 13

dla pomieszczenia socjalnego

Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Stół

szt.


wg potrzeb


2

Krzesło

szt.


wg potrzeb


3

Szafki kuchenne

szt.


wg potrzeb


Zestaw nr 14

dla pomieszczenia WC


Lp.

Nazwa przedmiotu

Jm.

Ilość na:

Uwagi

osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

5

6

1

Lustro ścienne

szt.


1


2

Pojemnik na mydło w płynie

szt.


1


3

Pojemnik lub uchwyt na papier toaletowy

szt.


1


4

Suszarka elektryczna do rąk

szt.


1


5

Pojemnik na ręczniki papierowe

szt.


1

w zamian lp. 4

6

Wieszak ścienny

szt.


1

wg potrzeb

7

Kosz

szt.


1


8

Szczotka do WC

szt.


wg potrzeb


Zestaw nr 15

Wysokość limitu finansowego (brutto) na wyposażenie kwaterunkowe


Numer zestawu

Limit finansowy (w zł)

Razem


osobę

pomieszczenie

1

2

3

4

1

9000

17 500

26 500

2

1000

10 500

11 500

3

700

8000

8700

4

900

2600

3500

5

1400

5500

6900

7

1000

4000

5000

8

1800

2200

4000

9

900

1800

2700

10

650

2150

2800

11

1200

6800

8000

12

300

2600

2900

14

-

1300

1300


Załącznik nr 6a do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

NORMY NALEŻNOŚCI WYPOSAŻENIA MEDYCZNEGO

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 7 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYZNAWANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU I MATERIAŁÓW TECHNIKI BIUROWEJ [4]

§ 1

1. Określa się szczegółowe zasady gospodarowania sprzętem techniki biurowej w jednostkach Policji, tj.:

1) zasady sporządzania tabel należności,

2) procedurę wyboru dostawcy,

3) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania sprzętu,

4) podział na kategorie,

5) warunki przechowywania,

6) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.

2. Użyte poniżej określenia oznaczają:

1) „jednostka zaopatrująca" - komórkę organizacyjną prowadzącą gospodarkę sprzętem techniki biurowej w jednostkach Policji,

2) „gospodarka sprzętem techniki biurowej" - ogół czynności związanych z zaopatrzeniem osób oraz wyposażeniem jednostek organizacyjnych Policji w sprzęt techniki biurowej, m. in. ewidencja sprzętu, magazynowanie, wycofywanie z użytkowania,

3) „sprzęt techniki biurowej" - sprzęt przewidziany na wyposażenie indywidualne i zbiorowe według norm należności.

§ 2

1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu techniki biurowej dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa, na podstawie norm należności sprzętu techniki biurowej określonych w załączniku nr 8.

2. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez:

1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;

3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;

4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA", Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.

3. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian stanów etatowych oraz ilości i przeznaczenia pomieszczeń.

4. Zawarte w tabelach należności są należnościami docelowymi i nie mogą być przekraczane.

§ 3

1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę, do planowania i dokonywania zakupów sprzętu techniki biurowej należnego danej jednostce.

2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę ilości sprzętu wynikające z zatwierdzonych tabel oraz aktualnych stanów ewidencyjnych.

3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.

4. Wyboru dostawcy (producenta) sprzętu dokonuje się na podstawie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.

5. Przy wyborze typu i rodzaju sprzętu należy kierować się dążeniem do ujednolicenia wzorów sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostek zaopatrywanych.

§ 4

1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu techniki biurowej.

2. Magazyn sprzętu powinien spełniać podstawowe warunki składowania, a przede wszystkim pomieszczenie powinno być suche, wolne od kurzu, a temperatura bez względu na pory roku nie może być ujemna.

3. Sprzęt powinien być posegregowany na poszczególne kategorie, określone w § 7 ust. 1.

§ 5

1. Sprzęt techniki biurowej podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu lub remoncie, przed wydaniem użytkownikowi.

2. Obowiązek oznakowania sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.

§ 6

1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencji.

2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.

§ 7

1. Sprzęt techniki biurowej klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:

1) kategoria I - sprzęt nowy,

2) kategoria II - sprzęt używany nie wymagający naprawy,

3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy,

4) kategoria IV - sprzęt nie nadający się do dalszego użytkowania ze względu na stan techniczny, którego naprawa jest ekonomicznie nieopłacalna, i przeznaczony do wycofania,

2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III, lub IV przeprowadza magazynier odpowiedzialny za gospodarkę tym sprzętem.

3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.

§ 8

1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt techniki biurowej:

1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej,

2) którego ilość przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekraczający obowiązujące normatywy magazynowe, bez możliwości zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy.

2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej na wniosek komisji weryfikującej.

3. Wniosek o wycofanie zawiera:

1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania z uwzględnieniem okresu jego użytkowania,

2) opis stanu technicznego sprzętu,

3) okres użytkowania sprzętu,

4) propozycje dotyczące dalszego postępowania.

§ 9

Kolejność postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania na podstawie § 8 ust. 1 pkt 2 jest następująca:

1) przekazanie sprzętu innej jednostce Policji,

2) sprzedaż lub nieodpłatne przekazanie innym jednostkom organizacyjnym resortu spraw wewnętrznych i administracji,

3) sprzedaż poza resort spraw wewnętrznych i administracji,

4) oddanie w najem (dzierżawę),

5) nieodpłatne przekazanie innej jednostce organizacyjnej albo osobie prawnej lub fizycznej na cele związane z pomocą i opieką społeczną albo na cele szkoleniowe.

§ 10

1. Sprzęt, który nie został zagospodarowany na zasadach określonych w § 9 pkt 1 do 5 lub też który został zakwalifikowany do wycofania na podstawie § 8 1 ust 1 pkt 1, podlega wybrakowaniu.

2. Jeżeli przyczyną zakwalifikowania sprzętu do wybrakowania było jego zniszczenie lub inne okoliczności /np. umyślne zniszczenie lub uszkodzenie, przedwczesne zużycie wskutek nieprawidłowego użytkowania/, a nie normalne zużycie, sprzęt ten może być przedmiotem wybrakowania po zakończeniu postępowania szkodowego.

§ 11

1. Wybrakowanie organizuje jednostka zaopatrująca.

2. Termin wybrakowania ustala się w zależności od rzeczywistych potrzeb.

3. Wybrakowanie przeprowadza komisja powołana zarządzeniem kierownika jednostki zaopatrującej. Zarządzenie określa:

1) osoby wyznaczone do komisji.

2) termin wybrakowania,

3) osoby upoważnione do sprawowania nadzoru z ramienia kierownictwa jednostki zaopatrującej budżetowej,

4) miejsce przeprowadzenia wybrakowania,

5) spis sprzętu przewidzianego do wybrakowania.

4. W komisji wybrakowującej uczestniczyć musi przedstawiciel organu finansowego. W skład komisji nie może wchodzić pracownik bezpośrednio odpowiedzialny za ewidencję i gospodarkę sprzętem techniki biurowej.

5. Osoby uczestniczące w wybrakowaniu należy zapoznać z przepisami niniejszego zarządzenia.

§ 12

1. Do podstawowych obowiązków komisji powołanej na podstawie postanowień § 11 ust. 3 należy:

1) ocena wartości użytkowej sprzętu przedstawionego do wybrakowania m.in. na podstawie opisów stanu technicznego sprzętu,

2) dokładne przeliczenie sprzętu,

3) sprawdzenie dokumentów stwierdzających bezskuteczność prób zagospodarowania sprzętu, 41 nadzór nad pozbawieniem cech używalności wybrakowywanego sprzętu,

5) określenie sposobu wykorzystania uzyskiwanych z wybrakowania materiałów.

6) sporządzenie protokółu wybrakowania zawierającego wykaz sprzętu wybrakowanego i uzyskanych z wybrakowania materiałów oraz ocenę sposobu przygotowania i przebiegu wybrakowania.

2. Pozbawianie cech używalności musi obejmować każdy wybrakowany sprzęt. Pozbawiania sprzętu cech używalności należy dokonać w taki sposób, ażeby nie uległy zniszczeniu te elementy, które po demontażu można wykorzystać jako materiał naprawczy.

3. Materiały uzyskane z wybrakowania jeśli nie mogą być wykorzystane dla potrzeb własnych jednostki, należy sprzedać placówkom zajmującym się ich skupem (np. złom metalowy).

4. Odpady materiałów, które nie mogą być wykorzystane dla potrzeb własnych jednostki oraz nie są przedmiotem skupu podlegają zniszczeniu.

§ 13

Komisja po dokonaniu wybrakowania sporządza protokół klasyfikacji i wybrakowania, który po zatwierdzeniu przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji stanowi podstawę do wprowadzenia odpowiednich zmian w ewidencji.

Załącznik nr 8 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU TECHNIKI BIUROWEJ

Zestaw nr 1

Normy należności wyposażenia w sprzęt techniki biurowej dla komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji, Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji, Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA" oraz Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji

Lp.

Nazwa sprzętu

Jm.

Komórki organizacyjne KGP

Centralne Biuro Śledcze Policji

Biuro praw Wewnętrznych Policji

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości

Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji „BOA"

Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji

Biuro

Wydział

Zespół

Powielarnia

Zarząd

Wydział

Zarząd III

Wydział

Zarząd/Wydział/ Wydział terenowy

Wydział

Zakład (Wydział)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

1

Bigówka

szt.




wg potrzeb








2

Bindownica

szt.

11)

1

1

wg potrzeb


1

2

1

1

11)

11)

3

Gilotyna (foto)

szt.

11)

1

1



1

1

11)

11)

11)

11)

4

Kalkulator

szt.

21)

wg
potrzeb

wg
potrzeb



wg
potrzeb

wg
potrzeb

wg
potrzeb

wg
potrzeb

21)

21)

5

Krajarka elektryczna do papieru (gilotyna)

szt.




wg potrzeb




wg potrzeb

wg potrzeb



6

Kserokopiarka

szt.

11)

1

1

wg potrzeb


1

2

1

1

11)

11)

7

Laminator

szt.


1

1

1


1

1

1

1



8

Liczarka do banknotów

szt.

12)





1

1

wg potrzeb

wg potrzeb

12)

12)

9

Maszyna do felcowania

szt.




wg potrzeb








10

Maszyna drukarska

szt.




wg potrzeb








11

Matrycarka

szt.




wg potrzeb








12

Niszczarka dokumentów

szt.

13)


13)

1


13)

13)

13)

13)

13)

13)

13

Radiomagnetofon kasetowy przenośny

szt.





5

1-31)

5

wg potrzeb

wg potrzeb



14

Stół introligatorski

szt.




wg potrzeb








15

Stół montażowy

szt.




wg potrzeb








16

Zszywarka drutem

szt.




wg potrzeb








1) - w zależności od potrzeb służby,

2) - dla komórki organizacyjnej właściwej do spraw finansowych,

3) - jedna sztuka na pomieszczenie biurowe,

4) - dotyczy także Centrum Operacyjnego Komendy Głównej Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 9 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYDZIELANIA, GOSPODAROWANIA I ROZLICZANIA SPRZĘTU KULTURALNO-OŚWIATOWEGO [5]

§ 1

Określa się szczegółowe zasady przydzielania, gospodarowania i rozliczania sprzętu kulturalno-oświatowego, zwanego dalej „sprzętem", w tym:

1) zasady sporządzania tabel należności;

2) sposób oznaczania oraz ewidencjonowania;

3) podział na kategorie;

4) warunki przechowywania;

5) sposób wycofywania sprzętu z użytkowania.

§ 2

1. Jednostka zaopatrująca sporządza tabele należności sprzętu dla zaopatrywanych przez siebie jednostek organizacyjnych oraz tabelę zbiorczą dla całego województwa, na podstawie norm należności sprzętu kulturalno-oświatowego określonych w załączniku nr 10 do zarządzenia.

2. Sporządzone tabele należności podlegają zatwierdzeniu przez

1) komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji - zbiorcza tabela należności dla komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i podległych mu jednostek organizacyjnych Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie jego działania, z wyłączeniem komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

2) Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie - tabela należności dla Akademii Policji w Szczytnie;

3) komendantów szkół policyjnych - tabele należności dla szkół policyjnych;

4) dyrektora Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji - tabela należności dla Komendy Głównej Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA", Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz komórek organizacyjnych Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości, znajdujących się na terenie działania Komendanta Stołecznego Policji;

5) kierowników jednostek organizacyjnych Policji podległych komendantowi wojewódzkiemu (Stołecznemu) Policji - tabele należności dla nadzorowanych przez nich jednostek organizacyjnych Policji.

3. Tabele należności należy weryfikować w przypadku zaistniałych w jednostce zmian etatowych oraz liczby i przeznaczenia pomieszczeń.

4. Zawarte w tabelach należności są należnościami docelowymi i nie mogą być przekraczane.

§ 3

1. Zatwierdzone tabele należności stanowią podstawę do planowania i dokonywania zakupów należnego danej jednostce sprzętu.

2. Jednostka zaopatrująca planuje zakupy biorąc pod uwagę liczbę sprzętu wynikającą z zatwierdzonych tabel należności oraz aktualnych stanów ewidencyjnych.

3. Na podstawie sporządzonego planu zakupów jednostka zaopatrująca dokonuje zakupu sprzętu przeznaczonego dla potrzeb jednostek zaopatrywanych.

§ 4

1. Jednostka zaopatrująca zapewnia pomieszczenie magazynowe do przechowywania sprzętu.

2. Pomieszczenie przeznaczone na magazyn sprzętu powinno być suche, wolne od kurzu a temperatura bez względu na porę roku nie może być ujemna.

3. Składowany sprzęt powinien być posegregowany według kategorii, określonych w § 7 ust. 1.

§ 5

1. Sprzęt podlega oznakowaniu bezzwłocznie po jego zakupieniu, przed wydaniem użytkownikowi.

2. Obowiązek oznakowania sprzętu spoczywa na jednostce zaopatrującej.

§ 6

1. Sprzęt będący na stanie jednostki podlega ewidencjonowaniu.

2. Ewidencję sprzętu prowadzi się w odpowiednich urządzeniach ewidencyjnych.

§ 7

1. Sprzęt klasyfikuje się w czterech kategoriach użytkowych:

1) kategoria I - sprzęt nowy;

2) kategoria II - sprzęt używany niewymagający naprawy;

3) kategoria III - sprzęt używany wymagający naprawy;

4) kategoria IV - sprzęt nienadający się do użytkowania i naprawy, przeznaczony do wycofania.

2. Wstępną klasyfikację sprzętu do kategorii II, III lub IV dokonuje magazynier odpowiedzialny za gospodarkę tym sprzętem.

3. Klasyfikacja, o której mowa w ust. 2, podlega komisyjnej weryfikacji w trakcie przeglądu sprzętu przeznaczonego do wycofania.

§ 8

1. Wycofaniu z użytkowania podlega sprzęt:

1) zakwalifikowany do IV kategorii użytkowej;

2) którego liczba przekracza ustalone normy i wskaźniki należności oraz zapas przekracza obowiązujące normatywy magazynowe, bez perspektywy zagospodarowania w ciągu 12 miesięcy.

2. Decyzję o wycofaniu sprzętu podejmuje kierownik jednostki zaopatrującej, na wniosek komisji weryfikującej.

3. Wniosek o wycofanie sprzętu zawiera:

1) spis sprzętu zakwalifikowanego do wycofania, z uwzględnieniem okresu jego użytkowania;

2) krótki opis stanu technicznego sprzętu;

3) okres użytkowania sprzętu;

4) propozycje dotyczące dalszego postępowania ze sprzętem.

§ 9

Do postępowania ze sprzętem wycofanym z użytkowania stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom budżetowym i gospodarstwom pomocniczym (Dz. U. Nr 191, poz. 1957).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 10 do zarządzenia nr 13 Komendanta Głównego Policji
z dnia 23 sierpnia 2002 r.

NORMY NALEŻNOŚCI SPRZĘTU KULTURALNO-OŚWIATOWEGO [6]

Lp.

Nazwa pomieszczenia

Nazwa sprzętu

Uwagi

Telewizor

Radioodbiornik

Liczba (szt.) na pomieszczenie

Liczba (szt.) na pomieszczenie

1

2

3

4

5

1

gabinet dyrektora biura Komendy Głównej Policji, komendanta wojewódzkiego Policji, Komendanta Stołecznego Policji, Komendanta-Rektora Akademii Policji w Szczytnie, komendanta szkoły policyjnej, oraz zastępców ww. osób, komendanta powiatowego Policji, komendanta miejskiego Policji

1

1


2

Główne Stanowisko Kierowania Komendy Głównej Policji

1



3

Centrum Operacyjne Komendanta Głównego Policji

1



4

Centrum do Spraw Uprowadzeń Centralnego Biura Śledczego Policji

1

1


5

wydział komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji

1


wg potrzeb1)

6

Rzecznik Prasowy Komendanta

Centralnego Biura Śledczego Policji/Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji/Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości

1

1


7

komórka organizacyjna Centralnego Biura Śledczego Policji do spraw opieki psychologicznej

1

1


8

wydział Centralnego Biura Śledczego Policji/ Biura Spraw Wewnętrznych Policji/ zarząd/wydział/wydział terenowy Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości

1-32)

1


9

Zarząd III Centralnego Biura Śledczego Policji

5



10

Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji

„BOA"

3



11

Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji

1

1

wg potrzeb3)

12

samodzielny pododdział kontrterrorystyczny Policji, Referat Zabezpieczenia Lotniska

Komisariatu Policji Centralnego Portu Lotniczego

1



13

izba dziecka

1

1

po 1 szt. na izbę
(np. w świetlicy)

14

pomieszczenie dyżurnego obiektu, oficera operacyjnego i dyżurnego

1

1


15

miejsce zbiorowego zakwaterowania i żywienia

1

1

po 1 szt.
na świetlicę

16

sala konferencyjna, wykładowa

1

1


Objaśnienia:

1) w przypadkach uzasadnionych potrzebami służby, za zgodą dyrektora biura Komendy Głównej Policji,

2) liczba uzależniona od decyzji Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji/Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji/Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,

3) decyzję podejmuje Dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.

[1] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz.Urz.KGP. poz. 55). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

[2] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz.Urz.KGP. poz. 55). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

[3] Załącznik nr 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz.Urz.KGP. poz. 55). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

[4] Załącznik nr 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz.Urz.KGP. poz. 55). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

[5] Załącznik nr 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz.Urz.KGP. poz. 55). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

[6] Załącznik nr 10 w brzmieniu ustalonym § 1 pkt 6 zarządzenia nr 25 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 sierpnia 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie określenia norm wyposażenia jednostek, komórek organizacyjnych Policji i policjantów oraz szczegółowych zasad jego przyznawania i użytkowania (Dz.Urz.KGP. poz. 55). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2023 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00