Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2021 poz. 173
Wersja aktualna od 2022-10-04
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2021 poz. 173
Wersja aktualna od 2022-10-04
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA Nr 105/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

z dnia 5 sierpnia 2021 r.

w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego

(ostatnia zmiana: DUMON. z 2022 r., poz. 169)  

Na podstawie art. 2 pkt 1, 21, 22 i 23 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 196) oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. poz. 426 oraz z 2014 r. poz. 933) ustala się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. Decyzja określa zadania oraz właściwości osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej, szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, zwanych dalej „komórkami i jednostkami organizacyjnymi”, w tym Szefów Centralnych Wojskowych Centrów Rekrutacji lub upoważnieni przez nich szefowie ośrodków zamiejscowych (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [1] , w sprawach:

1) kształtowania zagospodarowania przestrzennego kraju, z wyłączeniem obszarów morskich;

2) ustalania lokalizacji inwestycji służących obronności państwa;

3) kształtowania zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;

4) ustalania i znoszenia stref ochronnych terenów zamkniętych;

5) udziału resortu obrony narodowej w przygotowaniu zamierzeń inwestycyjnych w zakresie uwzględniania w nich potrzeb i wymagań obronnych, na wniosek organu prowadzącego postępowanie administracyjne dotyczące realizacji zamierzenia lub inwestora na potrzeby tego postępowania, w tym dotyczących zamierzeń inwestycyjnych w zakresie dróg publicznych, linii kolejowych oraz strategicznych sieci przesyłowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Użyte w decyzji określenia i skróty oznaczają:

1) dokument planistyczny – dokument sporządzany w formie aktu planistycznego, o którym mowa w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741, 784 i 922) oraz inne dokumenty (w tym wnioski inwestorów) dotyczące planowanej zmiany zagospodarowania przestrzennego, związane z realizacją zamierzeń inwestycyjnych;

2) inwestor – podmiot uprawniony do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę, wykonujący obowiązki wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.1)), w szczególności polegające na organizacji procesu inwestycyjnego;

3) jednostka organizacyjna – jednostkę organizacyjną w rozumieniu regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 33/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 sierpnia 2015 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 250, z późn. zm.2));

4) komórka organizacyjna – komórkę organizacyjną w rozumieniu regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 33/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 24 sierpnia 2015 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej;

5) kształtowanie zagospodarowania przestrzennego – zakres i sposób postępowania w sprawach przeznaczania terenów na określone cele oraz ustalania zasad ich zagospodarowania i zabudowy, z uwzględnieniem wymagań ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury, ochrony środowiska, dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeb obronności i bezpieczeństwa państwa;

6) obiekt wojskowy – obiekt budowlany, tymczasowy obiekt budowlany, urządzenie budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, służące do zaspokajania potrzeb obronności państwa;

7) opiniowanie – ocenę faktów, przedstawienie zainteresowanym swojego stanowiska, przedłożenie uwag i wyjaśnień, niemające charakteru wiążącego;

8) Program NSIP – Program Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Dziedzinie Bezpieczeństwa;

9) strefa ochronna terenu zamkniętego – obszar wyznaczony poza granicami terenu zamkniętego, na którym z uwagi na potrzeby obronności państwa wprowadza się stałe lub czasowe ograniczenia w zagospodarowaniu lub korzystaniu z terenów;

10) strefa ochronna obiektu wojskowego – obszar wyznaczony w granicach terenu zamkniętego, na którym z uwagi na wymagania techniczno-budowlane lub inne, związane z zapewnieniem możliwości bezpiecznego i niezakłóconego funkcjonowania obiektu wojskowego, wprowadza się stałe lub czasowe ograniczenia w jego zagospodarowaniu lub korzystaniu; z 2021 r. poz. 11, 234, 282 i 784.

11) uzgadnianie – pisemne potwierdzenie zgody na przedstawione propozycje, projekty, studia i plany, mające charakter wiążący;

12) zarządca wojskowego terenu zamkniętego – komórkę lub jednostkę organizacyjną sprawującą trwały zarząd lub władającą nieruchomością wojskową na podstawie innego tytułu prawnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw infrastruktury organizuje, koordynuje i nadzoruje w resorcie obrony narodowej zadania związane z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, o których mowa w § 1.

2. Osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw infrastruktury realizuje zadania związane z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, o których mowa w § 1, za pośrednictwem Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej, z wyłączeniem zadań, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 oraz § 11 ust. 1 pkt 1 lit. a, które realizuje za pośrednictwem dyrektora komórki organizacyjnej w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.Udział szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek i jednostek organizacyjnych w kształtowaniu zagospodarowania przestrzennego, stosownie do właściwości, obejmuje:

1) uczestniczenie, stosownie do potrzeb, w opracowywaniu krajowych dokumentów planistycznych lub strategii, dotyczących zagospodarowania przestrzennego oraz ich opiniowanie;

2) opiniowanie lokalizacji zadań służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym;

3) zgłaszanie potrzeb obronnych wymagających uwzględnienia w dokumentach planistycznych z zakresu zagospodarowania przestrzennego, w tym w:

a) planie zagospodarowania przestrzennego województwa oraz uzgadnianie projektów tych planów,

b) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz opiniowanie projektów studium,

c) miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz uzgadnianie projektów tych planów,

d) ramach działań, o których mowa w § 1 pkt 5;

4) opiniowanie lub uzgadnianie wniosków o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji, których obszar oddziaływania obejmuje nieruchomości będące we władaniu resortu obrony narodowej lub zlokalizowanych w obszarze stref ochronnych terenów zamkniętych;

5) działania związane z ustalaniem lokalizacji inwestycji służących obronności państwa, o których mowa w rozdziale 3;

6) działania związane z zagospodarowaniem przestrzennym terenów zamkniętych, o których mowa w rozdziale 4;

7) działania związane z ustalaniem i znoszeniem stref ochronnych terenów zamkniętych, o których mowa w rozdziale 5;

8) uzgadnianie lub opiniowanie innych dokumentów z zakresu zagospodarowania przestrzennego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Kształtowanie zagospodarowania przestrzennego kraju

§ 5. 1. W zakresie kształtowania zagospodarowania przestrzennego kraju:

1) osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw infrastruktury za pośrednictwem dyrektora komórki organizacyjnej w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury:

a) odpowiada za przedstawienie stanowiska resortu obrony narodowej w sprawach z obszaru planowania i zagospodarowania przestrzennego kraju pozostających bezpośrednio we właściwości Ministra Obrony Narodowej,

b) zgłasza, stosownie do potrzeb, przedstawicieli resortu obrony narodowej do udziału w międzyresortowych zespołach i grupach roboczych powoływanych do opracowania danego dokumentu planistycznego lub strategii o znaczeniu krajowym,

c) powołuje, stosownie do potrzeb, zespół resortowy do określenia wymagań obronnych, jakie powinny być uwzględnione w danym dokumencie planistycznym lub strategii o znaczeniu krajowym oraz do oceny jego projektów,

d) akceptuje projekt stanowiska resortu obrony narodowej, który ma być przedstawiony przez przedstawiciela resortu obrony narodowej skierowanego do udziału w zespołach i grupach, o których mowa w lit. b;

e) przedstawia stanowisko resortu obrony narodowej w sprawach z obszaru planowania i zagospodarowania przestrzennego kraju pozostających bezpośrednio we właściwości Ministra Obrony Narodowej, podpisując dokumenty z zamieszczeniem klauzuli:

„z upoważnienia Ministra Obrony Narodowej”;

2) Dyrektor Biura Infrastruktury Specjalnej:

a) organizuje, koordynuje i nadzoruje w resorcie obrony narodowej zadania związane z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, o których mowa w § 1,

b) [2] wypracowuje wnioski do ujęcia w projektowanym dokumencie planistycznym z zakresu zagospodarowania przestrzennego lub stanowisko resortu obrony narodowej w sprawie jego zaopiniowania lub uzgodnienia, a następnie przekazuje:

- dyrektorowi komórki organizacyjnej w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury, do akceptacji i podpisu, w sprawach pozostających bezpośrednio we właściwości Ministra Obrony Narodowej,

- właściwemu terytorialnie Szefowi Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważnionemu przez niego szefowi ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji, w sprawach pozostających w jego właściwościach, celem udzielenia odpowiedzi wnioskodawcy,

c) wnioski i stanowiska resortu obrony narodowej, o których mowa w lit. b, wypracowuje w szczególności na podstawie zebranych opinii i stanowisk od właściwych komórek i jednostek organizacyjnych,

d) wnioskuje, stosownie do potrzeb, do dyrektora komórki organizacyjnej w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury o powołanie zespołu resortowego, celem określenia potrzeb obronnych, jakie powinny być uwzględnione w danym dokumencie planistycznym lub strategii o znaczeniu krajowym oraz do oceny jego projektów,

e) [3] realizuje czynności związane z ponownym rozpatrzeniem spraw zakończonych zgłoszeniem wniosków, przedstawieniem stanowiska lub opinii resortu obrony narodowej, dla dyrektora komórki organizacyjnej w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury, w stosunku do spraw pozostających we właściwości Ministra Obrony Narodowej, przedstawiając opinię lub projekt stanowiska resortu obrony narodowej,

f) [4] (uchylona)

3) [5] Szef Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważniony przez niego szef ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji:

a) uczestniczy w planowaniu przestrzennym, w tym przekazuje wnioskodawcom wnioski i stanowiska resortu obrony narodowej, w sprawach nie pozostających bezpośrednio we właściwości Ministra Obrony Narodowej,

b) otrzymuje od Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej wnioski i stanowiska resortu obrony narodowej, o których mowa w pkt 2 lit. b tiret drugi,

c) w celu otrzymania wniosków i stanowisk resortu obrony narodowej, o których mowa w lit. b, niezwłocznie przekazuje wystąpienie wnioskodawcy:

- Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej, wraz ze swoją opinią i metryką sprawy, której wzór określa załącznik nr 7 do decyzji,

- właściwym komórkom i jednostkom organizacyjnym celem zajęcia stanowiska i przekazania, we wskazanym terminie, Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej,

d) samodzielnie opiniuje lub uzgadnia dany dokument planistyczny, a następnie kieruje przedstawiane stanowisko w tych sprawach do wiadomości Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej, jeżeli obszar opracowania planistycznego nie obejmuje:

- terenów zamkniętych resortu obrony narodowej,

- ich stref ochronnych lub obszarów ograniczonego użytkowania ustanowionych dla obiektów wojskowych,

- terenów leżących w odległości mniejszej niż 300 m od granic terenu zamkniętego,

- zamierzeń inwestycyjnych w zakresie dróg publicznych i transportu kolejowego o znaczeniu obronnym, określonych na podstawie przepisów odrębnych,

e) w celu realizacji zadań określonych w lit. d, stosownie do potrzeb, pozyskuje opinie i stanowiska od właściwych komórek i jednostek organizacyjnych,

f) przekazuje Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej informację o uchwaleniu rozpatrywanego w resorcie obrony narodowej dokumentu planistycznego oraz o sposobie uwzględnienia w nim stanowiska resortu obrony narodowej;

4) Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Dyrektor Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, Dowódca Generalny Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Operacyjny Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej, Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej, Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia, Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Szef Służby Wywiadu Wojskowego, Dowódca Garnizonu Warszawa – stosownie do swoich właściwości i potrzeb:

a) przedstawia organom, o których mowa w pkt 2 i 3:

- wnioski do ujęcia w projekcie stanowiska resortu obrony narodowej, w tym wymagania obronne, jakie winny być uwzględnione w danym dokumencie planistycznym lub strategii,

- opinie projektów dokumentów planistycznych lub strategii,

b) zapewnia udział swoich przedstawicieli w pracach zespołów, o których mowa w pkt 1 lit. c;

5) pozostali szefowie (dowódcy, komendanci, dyrektorzy) komórek i jednostek organizacyjnych niewskazani w pkt 4, właściwi w sprawach, które są przedmiotem opracowania w danym dokumencie planistycznym lub strategii:

a) uczestniczą w określaniu wymagań obronnych, jakie mają być w nim ujęte, oraz w jego opiniowaniu,

b) występują, w razie zaistnienia konieczności uwzględnienia wymagań obronnych w dokumentach planistycznych, niezależnie od toczących się postępowań, z wnioskiem do Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej o podjęcie działań mających na celu ich ujęcie w stosownych dokumentach planistycznych,

c) przedstawiają Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej oraz właściwemu Szefowi Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważnionemu przez niego szefowi ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [6] swoje stanowisko w sprawie.

2. [7] (uchylony)

3. W sprawach dotyczących przygotowania transportu na potrzeby obronności państwa w zakresie infrastruktury drogowej i kolejowej właściwym do udzielenia odpowiedzi wnioskodawcy jest:

1) Szef Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważniony przez niego szef ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [8] – w stosunku do wniosków inwestorów kierowanych o zaopiniowanie zamierzenia w zakresie uwzględnienia wymagań obronnych wynikających z kolizji z terenami zamkniętymi i ich strefami ochronnymi oraz infrastrukturą wojskową;

2) Szef Szefostwa Transportu i Ruchu Wojsk – Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk – w pozostałych przypadkach, stosownie do przepisów dotyczących wskazania organów wojskowych do współdziałania z organami cywilnymi w zakresie przygotowania i wykorzystania transportu na potrzeby obronności.

4. Jednostki organizacyjne wskazane w ust. 3, przy udzielaniu odpowiedzi wnioskodawcy, dla zapewnienia potrzeb obronności, zobowiązane są do współpracy i przedstawiania wymagań obronnych obejmujących łączny zakres ich właściwości.

5. Schemat dotyczący udziału osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej, szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek i jednostek organizacyjnych w opracowaniu aktów planistycznych z zakresu zagospodarowania przestrzennego województwa określa załącznik nr 1 do decyzji.

6. Schemat dotyczący udziału osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej, szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek i jednostek organizacyjnych w opracowaniu aktów planistycznych z zakresu zagospodarowania przestrzennego gminy, z wyłączeniem ust. 1 pkt 3 lit. d, określa załącznik nr 2 do decyzji.

7. Schemat dotyczący udziału organów wojskowych w opiniowaniu lub uzgadnianiu zamierzeń inwestycyjnych w zakresie inwestycji drogowych i linii kolejowych w zagospodarowaniu przestrzennym, z wyłączeniem spraw procedowanych w ramach uzyskiwania decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego, określa załącznik nr 3 do decyzji.

8. Schemat dotyczący udziału osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej, szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek i jednostek organizacyjnych w uzgadnianiu decyzji ustalających warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego, określa załącznik nr 4 do decyzji.

9. Schemat dotyczący udziału osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej, szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek i jednostek organizacyjnych w opiniowaniu zamierzeń inwestycyjnych procedowanych w trybie ustaw wskazujących Ministra Obrony Narodowej jako organ właściwy do opiniowania inwestycji, określa załącznik nr 5 do decyzji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Lokalizacja inwestycji służących obronności państwa

§ 6. Ustalanie w resorcie obrony narodowej lokalizacji inwestycji służących obronności państwa, dla których z uwagi na szczególne wymagania techniczno-operacyjne lub inne uwarunkowania, wybór lokalizacji jest niejednoznaczny, następuje w wyniku prac Komisji Lokalizacyjnej powoływanej stosownie do właściwości określonych w § 7 przez:

1) Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego – w zakresie inwestycji planowanych do realizacji w ramach Programu NSIP, a także zmian lokalizacji wojewódzkich sztabów wojskowych i wojskowych komend uzupełnień, jak również w innych przypadkach, gdy przyszły użytkownik nie podlega komórkom i jednostkom organizacyjnym nie wymienionych w pkt 2-12;

2) Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej;

3) Dowódcę Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych;

4) Dowódcę Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych

5) Dowódcę Garnizonu Warszawa;

6) Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych;

7) Dowódcę Wojsk Obrony Terytorialnej;

8) Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej;

9) Dyrektora Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni;

10) Dyrektora Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia;

11) Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego;

12) Szefa Służby Wywiadu Wojskowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.Z wnioskami o powołanie Komisji Lokalizacyjnej występują:

1) szefowie (dowódcy, dyrektorzy, komendanci) komórek i jednostek organizacyjnych do komórek i jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 6;

2) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych – w przypadku realizacji inwestycji lokalizowanych na terenach zamkniętych nie pozostających w trwałym zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej – do Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych lub Dowódcy Garnizonu Warszawa, odpowiednio do ich właściwości;

3) Dyrektor Departamentu Administracyjnego – w przypadku realizacji inwestycji na terenach zamkniętych, pozostających w trwałym zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej – do Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.Skład Komisji Lokalizacyjnej oraz zakres zagadnień wymagających rozpatrzenia przez Komisję Lokalizacyjną określa załącznik nr 8 do decyzji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.Zatwierdzony przez powołującego Komisję Lokalizacyjną protokół z prac Komisji Lokalizacyjnej stanowi dla inwestora jedną z podstaw do podjęcia działań związanych z realizacją inwestycji we wskazanej w nim lokalizacji, w tym działań związanych z ewentualnym pozyskaniem terenu, uzyskaniem decyzji o ustaleniu terenu zamkniętego, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o pozwoleniu na budowę.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Kształtowanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych

§ 10. 1. Kształtowanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych realizowane jest przez osoby zajmujące kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej oraz właściwych szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek i jednostek organizacyjnych w celu zapewnienia ich skoordynowanego i efektywnego rozwoju oraz prawidłowego zagospodarowania i funkcjonowania.

2. Polityka przestrzenna dotycząca terenów zamkniętych realizowana jest poprzez:

1) formułowanie zasad kształtowania zagospodarowania przestrzennego;

2) wykonywanie i wprowadzanie do użytku opracowań planistycznych z zakresu zagospodarowania przestrzennego;

3) zapewnienie w działalności inwestycyjnej racjonalnego gospodarowania przestrzenią zgodnie z zasadami ochrony środowiska oraz ochrony obiektów i obszarów zabytkowych;

4) monitorowanie stanu zagospodarowania przestrzennego, w tym wykonywanie przeglądów terenów zamkniętych pod względem ich stanu zagospodarowania przestrzennego i sporządzanie raportów o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;

5) działania zmierzające do zachowania ładu przestrzennego i przeciwdziałania występowaniu konfliktów przestrzennych, w tym ustalanie i znoszenie stref ochronnych obiektów wojskowych w obszarze terenu zamkniętego;

6) zapewnienie warunków funkcjonowania terenów zamkniętych w przestrzeni ich otaczającej, poprzez ustalenie lub znoszenie wymaganych stref ochronnych terenu zamkniętego oraz obszarów ograniczonego użytkowania dla obiektów wojskowych, a także poprzez wyznaczenie powierzchni ograniczających lotnisk wojskowych, w tym ich zmian.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.1. W zakresie kształtowania zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych:

1) osoba zajmująca kierownicze stanowisko w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwa do spraw infrastruktury za pośrednictwem dyrektora komórki organizacyjnej w Ministerstwie Obrony Narodowej właściwej do spraw infrastruktury:

a) ustala i wprowadza, stosownie do potrzeb, zasady kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,

b) koordynuje i nadzoruje działania związane z realizacją zamierzeń z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych poprzez Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej;

2) Dyrektor Biura Infrastruktury Specjalnej:

a) formułuje, stosownie do potrzeb, propozycje zasad kształtowania polityki przestrzennej na terenach zamkniętych,

b) opracowuje, stosownie do potrzeb, wytyczne do działalności w obszarze zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,

c) inicjuje sporządzanie opracowań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,

d) zatwierdza raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,

e) prowadzi centralną bazę informacji o ustalonych strefach ochronnych obiektów wojskowych,

f) organizuje szkolenia z zakresu zagospodarowania przestrzennego,

g) zatwierdza koncepcje architektoniczno-urbanistyczne zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych;

3) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych – w zakresie swoich właściwości:

a) zapewnia właściwą realizację działań z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,

b) nadzoruje wykonywanie zadań związanych z zagospodarowaniem przestrzennym terenów zamkniętych,

c) akceptuje projekty raportów o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych i przesyła do zatwierdzenia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej,

d) akceptuje koncepcje architektoniczno-urbanistyczne zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych i przesyła do zatwierdzenia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej;

4) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych – w zakresie swoich właściwości:

a) wykonują przeglądy terenów zamkniętych pod względem ich stanu zagospodarowania przestrzennego,

b) wykonują raporty o stanie zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych,

c) zapewniają wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej zagospodarowania przestrzennego terenów zamkniętych dla kompleksów perspektywicznych, wymagających rozbudowy lub zmiany dotychczasowego sposobu użytkowania, a projekt koncepcji przesyłają do akceptacji Szefowi Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych,

d) ustalają strefy ochronne obiektów wojskowych w granicach terenu zamkniętego poprzez zatwierdzenie karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego, w oparciu o:

- zatwierdzoną dokumentację projektową,

- przepisy techniczno-budowlane,

- ekspertyzy techniczne,

- uzasadnione wnioski użytkowników w zakresie ochrony fizycznej obiektu wojskowego,

- decyzje właściwych organów,

e) w ramach działań, o których mowa w lit. d:

- uzyskują opinie i stanowiska komórek i jednostek organizacyjnych, w tym użytkowników obiektów wojskowych,

- przesyłają kopię zatwierdzonej karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej oraz administratorowi i użytkownikowi terenu zamkniętego,

- ujmują ustalone strefy ochronne obiektów wojskowych w sporządzanych raportach o stanie zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego oraz innych opracowaniach z zakresu zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego,

f) monitorują stan zagospodarowania przestrzennego kompleksów wojskowych oraz terenów z nimi sąsiadujących.

2. Wzór karty ewidencyjnej strefy ochronnej obiektu wojskowego określa załącznik nr 9 do decyzji.

3. Wytyczne do przeprowadzania przeglądu terenu zamkniętego pod względem stanu jego zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzania raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego określa załącznik nr 10 do decyzji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 5

Ustalanie i znoszenie stref ochronnych terenów zamkniętych

§ 12. 1. Strefa ochronna terenu zamkniętego jest ustalana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w przypadkach wykraczania poza granice terenu zamkniętego ponadnormatywnych uciążliwości związanych z jego funkcjonowaniem, a nie związanych z obowiązkiem uzyskania decyzji o ustanowieniu obszaru ograniczonego użytkowania, występowania potencjalnych zagrożeń dla otoczenia lub innych oddziaływań, jak również w przypadkach uzasadnionych potrzebą ochrony terenu zamkniętego oraz obiektów na nim zlokalizowanych od penetracji i nasłuchu oraz od możliwych uciążliwości zewnętrznych mogących mieć wpływ na wykonywanie zadań obronnych na danym terenie zamkniętym.

2. W obszarze działań związanych z ustalaniem stref ochronnych terenów zamkniętych niezbędnych dla funkcjonowania obiektów wojskowych i użytkowników tych terenów oraz znoszenia stref ochronnych, dla których ustała potrzeba utrzymywania ograniczeń, ustala się następujące kompetencje osób zajmujących kierownicze stanowiska Ministerstwa Obrony Narodowej, szefów (dowódców, dyrektorów, komendantów) komórek i jednostek organizacyjnych:

1) Dyrektor Biura Infrastruktury Specjalnej:

a) nadzoruje i koordynuje oraz wspiera merytorycznie działania zmierzające do ustalenia i zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego,

b) uczestniczy w nadzorowaniu działalności Szefów Centralnych Wojskowych Centrów Rekrutacji lub upoważnionych przez nich szefów ośrodków zamiejscowych (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [9] w zakresie wprowadzania wnioskowanych stref ochronnych do dokumentów planistycznych oraz znoszenia zbędnych stref ochronnych,

c) prowadzi centralną ewidencję ustalonych i ustanowionych stref ochronnych terenów zamkniętych na podstawie otrzymywanych ewidencji od poszczególnych Szefów Centralnych Wojskowych Centrów Rekrutacji lub upoważnionych przez nich szefów ośrodków zamiejscowych (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [10] oraz centralną ewidencję utworzonych dla obiektów wojskowych obszarów ograniczonego użytkowania na podstawie otrzymywanych ewidencji od zarządców wojskowych terenów zamkniętych;

2) Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej:

a) realizuje działania zmierzające do ustalenia lub zniesienia stref ochronnych terenów zamkniętych pozostających w trwałym zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej, w tym powołuje Komisję do spraw ustalenia lub zniesienia stref ochronnych terenu zamkniętego, o której mowa w ust. 3,

b) nadzoruje działania zmierzające do ustalenia lub zniesienia stref ochronnych terenu zamkniętego dla terenów zamkniętych pozostających w trwałym zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej,

c) odpowiada za realizację prac powołanej przez siebie Komisji do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, o której mowa w ust. 3, oraz za przekazanie zatwierdzonego protokołu prac Komisji, wraz z wnioskiem, o którym mowa w pkt 12 załącznika nr 11 do decyzji, właściwemu terenowo Szefowi Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważnionemu przez niego szefowi ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [11] , celem podjęcia działań zmierzających do uchwalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego w planie zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,

d) w terminach do dnia 31 stycznia oraz do dnia 31 lipca każdego roku, przedstawia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej informację na temat procedowanych stref ochronnych terenów zamkniętych według wzoru określonego w załączniku nr 13 do decyzji lub w przypadku braku zmian w stosunku do poprzedniej informacji – informację o tym fakcie;

3) szefowie (dowódcy, dyrektorzy, komendanci) komórek i jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 4 – stosownie do swoich właściwości:

a) nadzorują działania zmierzające do ustalenia lub zniesienia stref ochronnych terenów zamkniętych,

b) inicjują potrzebę ustalenia lub zniesienia stref ochronnych terenów zamkniętych, zgodnie z ust. 3, przekazując do wiadomości wniosek w tej sprawie Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej;

4) Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych:

a) realizuje działania zmierzające do ustalenia lub zniesienia stref ochronnych terenów zamkniętych, w tym powołuje Komisję, o której mowa w ust. 3,

b) nadzoruje, w zakresie swoich właściwości, proces ustalania i znoszenia stref ochronnych terenów zamkniętych,

c) odpowiada za realizację prac powołanej przez siebie Komisji, o której mowa w ust. 3, oraz za przekazanie zatwierdzonego protokołu prac Komisji, wraz z wnioskiem, o którym mowa w pkt 12 załącznika nr 11 do decyzji, właściwemu terenowo Szefowi Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważnionemu przez niego szefowi ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [12] oraz do wiadomości Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej, celem podjęcia działań zmierzających do uchwalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego w planie zagospodarowania przestrzennego województwa, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,

d) w terminach do dnia 31 stycznia oraz do dnia 31 lipca każdego roku, przedstawia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej, oraz do wiadomości Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, informację na temat procedowanych stref ochronnych terenów zamkniętych, według wzoru określonego w załączniku nr 13 do decyzji lub, w przypadku braku zmian w stosunku do poprzedniej informacji – informację o tym fakcie;

5) [13] Szef Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważniony przez niego szef ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji:

a) po otrzymaniu, od przewodniczącego Komisji do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, o której mowa w ust. 3, wniosku o ustalenie lub zniesienie strefy ochronnej terenu zamkniętego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, o którym mowa w pkt 12 załącznika nr 11 do decyzji, przesyła go niezwłocznie do właściwego organu samorządu terytorialnego, celem realizacji wniosku oraz do wiadomości Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej,

b) uczestniczy w działaniach zmierzających do ustanowienia lub znoszenia stref ochronnych terenów zamkniętych,

c) monitoruje proces wprowadzania lub zniesienia strefy ochronnej w dokumentach planistycznych województwa i gminy, informując o postępie prac zatwierdzającego protokół Komisji do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, o której mowa w ust. 3,

d) prowadzi ewidencję ustalonych i ustanowionych stref ochronnych terenów zamkniętych z rejonu swojego działania, według wzoru określonego w załączniku nr 12 do decyzji oraz ewidencję utworzonych obszarów ograniczonego użytkowania dla obiektów wojskowych, według wzoru określonego w załączniku nr 6 do decyzji,

e) informuje o ustaleniu lub zniesieniu strefy ochronnej terenu zamkniętego:

- Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej lub Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, stosownie do ich właściwości,

- Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej,

- właściwego dowódcę garnizonu,

- właściwego zarządcę wojskowego terenu zamkniętego,

f) w terminach do dnia 31 stycznia oraz do dnia 31 lipca każdego roku, przedstawia Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej informację na temat ustalonych i ustanowionych stref ochronnych terenów zamkniętych z rejonu swojego działania, według wzoru określonego w załączniku nr 12 do decyzji;

6) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych niezwłocznie podejmują działania zmierzające do ustalenia lub zniesienia stref ochronnych dla tych terenów, w tym:

a) inicjują potrzebę ustanowienia lub zniesienia stref ochronnych terenów zamkniętych, kierując wniosek w tej sprawie, zgodnie z ust. 3,

b) uczestniczą w działaniach zmierzających do ustanowienia lub zniesienia stref ochronnych terenów zamkniętych, w szczególności przygotowując niezbędne materiały dla prac Komisji, do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, o której mowa w ust. 3, oraz do opracowania stosownego wniosku w tej sprawie, w tym kierowanego do właściwego organu samorządu terytorialnego,

c) przekazują Dyrektorowi Biura Infrastruktury Specjalnej oraz właściwemu Szefowi Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważnionemu przez niego szefowi ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji [14] informację, według wzoru określonego w załączniku nr 6 do decyzji, o utworzeniu lub zniesieniu obszaru ograniczonego użytkowania dla obiektu wojskowego pozostającego w jego zarządzie – niezwłocznie po jego utworzeniu oraz do dnia 31 lipca każdego roku w zakresie przedstawienia zbiorczej informacji o utworzonych i obowiązujących obszarach ograniczonego użytkowania na terenie pozostającym w jego właściwości,

d) współpracują z właściwymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi oraz właściwymi terenowo wojewódzkimi sztabami wojskowymi;

7) szefowie (dowódcy, dyrektorzy, komendanci) komórek i jednostek organizacyjnych, w których właściwościach pozostają obiekty wojskowe i tereny zamknięte wymagające ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, udzielają niezbędnej pomocy w zakresie określenia zasięgu strefy oraz ograniczeń w zagospodarowaniu i użytkowaniu terenów oraz inicjują działania zmierzające do ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, zgodnie z ust. 3.

3. Potrzebę ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego określa Komisja do spraw ustalenia lub zniesienia stref ochronnych terenu zamkniętego, powoływana przez:

1) Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych na wniosek:

a) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych, w sprawach dotyczących zapewnienia warunków technicznych i użytkowych obiektów wojskowych wynikających z przepisów obowiązujących w tym zakresie,

b) właściwego dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, Dowódcy Garnizonu Warszawa, Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej, Dyrektora Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni,

c) użytkownika obiektu wojskowego w sprawach dotyczących zapewnienia ochrony fizycznej terenu zamkniętego, kierowany poprzez właściwego dowódcę garnizonu do właściwej osoby wymienionej w lit. b (drogą służbową) oraz w pozostałych przypadkach – poprzez zarządcę wojskowego terenu zamkniętego;

2) Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej na wniosek:

a) zarządcy wojskowych terenów zamkniętych pozostających w trwałym zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej, w sprawach dotyczących zapewnienia warunków technicznych i użytkowych obiektów wojskowych wynikających z przepisów obowiązujących w tym zakresie,

b) użytkownika obiektu wojskowego pozostającego w trwałym zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej, w sprawach dotyczących zapewnienia ochrony fizycznej terenu zamkniętego, kierowany poprzez Dowódcę Garnizonu Warszawa do Dyrektora Departamentu Administracyjnego oraz w pozostałych przypadkach – poprzez zarządcę wojskowego terenu zamkniętego;

4. Ogólne zasady pracy Komisji do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, o której mowa w ust. 3, kompetencje oraz procedurę postępowania w tych sprawach określa załącznik nr 11 do decyzji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 6

Przepisy końcowe

§ 13. 1. Do spraw wszczętych i nie zakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji, stosuje się przepisy dotychczasowe.

2. Traci moc decyzja Nr 386/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz. Urz. Min. Obr. Nar. poz. 277 oraz z 2018 r. poz. 74).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.


1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2020 r. poz. 2127 i 2320 oraz

2) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Obr. Nar. z 2016 r. poz. 165, z 2017 r. poz. 103, 185 i 220, z 2018 r. poz. 6, 38, 143 i 202, z 2019 r. poz. 106 i 201, z 2020 r. poz. 68, 117 i 178 oraz z 2021 r. poz. 142.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załączniki do decyzji Nr 105/MON
Ministra Obrony Narodowej
z dnia 5 sierpnia 2021 r. (poz. 173)

Załącznik nr 1

UDZIAŁ OSÓB ZAJMUJĄCYCH KIEROWNICZE STANOWISKA MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ, SZEFÓW (DOWÓDCÓW, DYREKTORÓW, KOMENDANTÓW) KOMÓREK [15]

infoRgrafika

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 2

UDZIAŁ OSÓB ZAJMUJĄCYCH KIEROWNICZE STANOWISKA MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ, SZEFÓW (DOWÓDCÓW, KOMENDANTÓW, DYREKTORÓW) KOMÓREK I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH W OPRACOWANIU AKTÓW PLANISTYCZNYCH Z ZAKRESU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY – STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I MIEJSCOWYCH PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO [16]

infoRgrafika

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 3

UDZIAŁ ORGANÓW WOJSKOWYCH W OPINIOWANIU LUB UZGADNIANIU ZAMIERZEŃ INWESTYCYJNYCH W ZAKRESIE INWESTYCJI DROGOWYCH I LINII KOLEJOWYCH W ZAGOSPODAROWANIU PRZESTRZENNYM Z WYŁĄCZENIEM SPRAW PROCEDOWANYCH W RAMACH UZYSKIWANIA DECYZJI O USTALENIE LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO [17]

infoRgrafika

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 4

UDZIAŁ OSÓB ZAJMUJĄCYCH KIEROWNICZE STANOWISKA MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ, SZEFÓW (DOWÓDCÓW, DYREKTORÓW, KOMENDANTÓW) KOMÓREK I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH W UZGADNIANIU DECYZJI USTALAJĄCYCH WARUNKI ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO [18]

infoRgrafika

Załącznik nr 5

UDZIAŁ OSÓB ZAJMUJĄCYCH KIEROWNICZE STANOWISKA MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ, SZEFÓW (DOWÓDCÓW, DYREKTORÓW, KOMENDANTÓW) KOMÓREK I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH W OPINIOWANIU ZAMIERZEŃ INWESTYCYJNYCH PROCEDOWANYCH W TRYBIE USTAW WSKAZUJĄCYCH MINISTRA OBRONY NARODOWEJ JAKO ORGAN WŁAŚCIWY DO OPINIOWANIA INWESTYCJI

infoRgrafika

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 6

WZÓR EWIDENCJI UTWORZONYCH OBSZARÓW OGRANICZONEGO UŻYTKOWANIA [19]

infoRgrafika

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 7

METRYKA SPRAWY [20]

Podstawa prawna i cel wystąpienia

Nazwa jednostki samorządu terytorialnego (instytucji, osoby fizycznej), której sprawa dotyczy

Nazwa dokumentu planistycznego wraz z krótką charakterystyką zakresu merytorycznego sprawy

Terany zamknięte, których granice zlokalizowane są w odległości mniejszej niż 300 m od objętego wnioskiem

Ustanowione strefy ochronne terenów zamkniętych lub obszary ograniczonego użytkowania w obszarze objętym wnioskiem

Inne informacje pomocne w rozpatrzeniu sprawy

Wnioski i propozycje Szefa CWCR

Termin wpływu sprawy do CWCR

Termin wskazany do przedstawienia opinii przez organy pomocnicze

Wymagany termin załatwienia sprawy

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 8

LOKALIZACJA INWESTYCJI SŁUŻĄCYCH OBRONNOŚCI PAŃSTWA [21]

1. W skład Komisji Lokalizacyjnej, odpowiednio do potrzeb, wchodzą:

1) przedstawiciel Departamentu Infrastruktury;

2) przedstawiciel Zarządu Planowania i Programowania Rozwoju Sił Zbrojnych – P5 (dla inwestycji związanych z koniecznością pozyskania nowych terenów, w tym poszerzenia istniejących wojskowych terenów zamkniętych);

3) przedstawiciele: Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwa Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej, Dowództwa Garnizonu Warszawa, Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej, Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, właściwego zarządcy wojskowych terenów zamkniętych, inwestora, użytkownika;

4) przedstawiciel Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji;

5) przedstawiciel właściwego dla danej inwestycji organizatora systemu funkcjonalnego;

6) inne osoby mogące mieć wpływ na prawidłowy wybór lokalizacji.

2. Podczas wyboru lokalizacji inwestycji Komisja Lokalizacyjna uwzględnia:

1) planowany zakres inwestycji przedstawiony przez przyszłego użytkownika, zawierający wszystkie informacje mogące mieć wpływ na realizację inwestycji, w tym na jej oddziaływanie poza obszarem proponowanej lokalizacji;

2) możliwość pozyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz wielkość wstępnych szacunkowych kosztów związanych z nabyciem nieruchomości;

3) potrzeby w zakresie:

a) zapewnienia właściwych warunków pracy i szkolenia dla przyszłego użytkownika lokalizowanego obiektu,

b) spełnienia niezbędnych wymagań dotyczących rodzaju i wielkości terenu,

c) uwzględnienia wzajemnego oddziaływania lokalizowanych obiektów z istniejącymi obiektami (w tym szkoleniowymi, technicznymi, gospodarczymi, itp.),

d) zapewnienia niezbędnych wymagań w zakresie warunków maskowania, ustalenia wymaganych stref ochronnych oraz warunków ochrony obiektu,

e) utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania;

4) wymagania techniczne i operacyjne;

5) skutki dla otoczenia mając na uwadze:

a) założenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

b) dotychczasowy stan zagospodarowania terenu oraz stan jego własności,

c) zakres ewentualnego szkodliwego oddziaływania inwestycji na środowisko,

d) powiązanie planowanej infrastruktury technicznej (np.: zasilenie obiektu w czynniki energetyczne) z istniejącym uzbrojeniem terenu,

e) uwagi zawarte w uzgodnieniach z zainteresowanymi urzędami i instytucjami,

f) inne sprawy mogące mieć wpływ na wybór lokalizacji.

3. Po zakończeniu prac, w tym po dokonaniu wizji lokalnej w terenie, Komisja Lokalizacyjna opracowuje protokół lokalizacyjny, który powinien zawierać szczegółową analizę i ocenę zagadnień wymienionych w pkt 2 w stosunku do każdego rozpatrywanego wariantu lokalizacji (przynajmniej dwóch), z uzasadnionymi wnioskami dotyczącymi przyjęcia wariantu optymalnego. Protokół lokalizacyjny opracowuje się w trzech egzemplarzach.

4. Sporządzone egzemplarze protokołu z prac Komisji Lokalizacyjnej Przewodniczący Komisji Lokalizacyjnej przedkłada do zatwierdzenia powołującemu Komisję Lokalizacyjną. Zatwierdzony protokół przekazuje:

1) wnioskującemu o powołanie Komisji;

2) inwestorowi;

3) zarządcy nieruchomości, na której lokalizowana jest inwestycja.

Załącznik nr 9

KARTA EWIDENCYJNA STREFY OCHRONNEJ OBIEKTU WOJSKOWEGO

infoRgrafika

Załącznik nr 10

WYTYCZNE DO PRZEPROWADZANIA PRZEGLĄDU TERENU ZAMKNIĘTEGO POD WZGLĘDEM STANU JEGO ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO ORAZ SPORZĄDZANIA RAPORTU O STANIE ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO TERENU ZAMKNIĘTEGO

I. PRZEGLĄD TERENU ZAMKNIĘTEGO POD WZGLĘDEM STANU JEGO ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

1. W celu ustalenia stanu zagospodarowania przestrzennego wojskowych terenów zamkniętych oraz monitorowania zaistniałych zmian, zarządcy wojskowych terenów zamkniętych wykonują przeglądy terenów zamkniętych pod względem ich stanu zagospodarowania przestrzennego. Stanowią one podstawę do opracowania raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego, zwanego dalej „raportem”.

2. W ramach przeprowadzenia przeglądu terenu zamkniętego dokonuje się wizji lokalnej w terenie oraz zbiera się informacje, które mają posłużyć do:

1) określenia aktualnego stanu zagospodarowania wojskowego terenu zamkniętego;

2) opracowania raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego wojskowego terenu zamkniętego.

3. Przeglądu terenu zamkniętego dokonuje zarządca przy współudziale administratora i użytkownika obiektów znajdujących się na tym terenie. Zarządca, w zależności od potrzeb, zaprasza do czynności przeglądu przedstawicieli właściwych jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej (Wojskowej Inspekcji Sanitarnej, Inspektoratu Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej, Wojskowej Inspekcji Gospodarki Energetycznej oraz innych).

4. Ustalenie podstawowych danych i informacji dotyczących funkcjonowania wojskowego terenu zamkniętego, mających wpływ na jego zagospodarowanie, realizowane jest poprzez:

1) analizę stanu prawnego nieruchomości;

2) analizę książek obiektów budowlanych;

3) analizę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w zakresie dotyczącym terenów przylegających do terenu zamkniętego;

4) uzyskanie informacji od organów ochrony środowiska, konserwatora zabytków i przyrody;

5) analizę informacji uzyskanych w trakcie oględzin terenu;

6) inne dodatkowe informacje uzyskane od użytkownika.

II. RAPORT O STANIE ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO TERENU ZAMKNIĘTEGO

1. Raport przedstawia informacje i analizy o terenie zamkniętym związane z jego zagospodarowaniem przestrzennym, niezbędne dla określenia warunków dla utrzymania ładu przestrzennego i porządku architektonicznego.

2. Raport wykonuje się w pierwszej kolejności dla terenów zamkniętych posiadających możliwości przestrzennego rozwoju lub przewidywanych do zmiany sposobu użytkowania w całości lub części.

3. Raport sporządza się w dwóch częściach: tekstowej i graficznej.

4. Część tekstowa raportu powinna przedstawiać między innymi następujące informacje:

A. W części I - Opis stanu istniejącego:

1) ogólna informacja o kompleksie (nr kompleksu, przeznaczenie, powierzchnia terenu, dane dotyczące perspektywiczności kompleksu w oparciu o koncepcje rozwoju garnizonu i pozyskane informacje – plany krótko i długoterminowe);

2) lokalizacja kompleksu wojskowego:

a) ogólna (województwo, powiat, gmina, garnizon), opis położenia terenu zamkniętego opracowany z uwzględnieniem istniejącego otoczenia w skali ogólnej (np. z uwzględnieniem uwarunkowań geograficznych oraz elementów mogących wpływać na funkcjonowanie kompleksu wojskowego),

b) szczegółowa (na tle najbliższego otoczenia, w tym np. względem głównych dróg publicznych lub ulic oraz linii kolejowych) – powiązania z otoczeniem kompleksu, w tym ewentualne powiązania funkcjonalne lub inne z obiektami cywilnymi w otoczeniu kompleksu, uwarunkowania wynikające z opracowań gminy (ujęte w dokumentach planistycznych a odnoszące się do kompleksu wojskowego wraz z ustosunkowaniem się do tych ustaleń), krótka analiza sąsiedztwa terenu zamkniętego z uwzględnieniem wzajemnego oddziaływania (w tym wskazanie odległości do najbliższych, istotnych dla ewentualnego ustalania stref ochronnych, obiektów w otoczeniu kompleksu),

c) wyszczególnienie innych kompleksów wojskowych powiązanych z omawianym kompleksem wojskowym funkcjonalnie lub w inny sposób (np. zasilaniem w media) wraz z krótkim opisem wzajemnych relacji;

3) stan prawny kompleksu wojskowego – podstawa prawna ustanowienia terenu zamkniętego, zgłoszenie do ewidencji gruntów i budynków starostwa powiatowego, właściciel – forma prawna władania nieruchomością z podziałem na poszczególne działki, zarządca, administrator;

4) użytkownicy terenu zamkniętego i ich jednostki nadrzędne (z uwzględnieniem użytkownika głównego i współużytkowników, podanie perspektywicznego użytkownika głównego);

5) charakterystyka użytkowania terenu kompleksu wojskowego – opis istniejącego układu funkcjonalnego terenu zamkniętego (charakterystyka układu urbanistycznego kompleksu pod względem występujących obszarów funkcjonalnych wraz z oceną jego prawidłowości, czytelności oraz wnioskami zmierzającymi do jego uporządkowania), istniejące dominanty architektoniczne, występowanie konfliktów przestrzennych, ujawnione obiekty budowlane o nieuregulowanym statusie prawnym);

6) ocena aktualnego stanu zagospodarowania przestrzennego, z uwzględnieniem potrzeb użytkownika;

7) opis istniejącej infrastruktury – stan techniczny obiektów budowlanych uwzględniający ich stopień zużycia technicznego; oddzielny opis infrastruktury szkoleniowej – terenowe ośrodki szkoleniowe; sposób zaopatrzenia kompleksu w media, wraz z oceną stopnia zapewnienia potrzeb; ocena stanu technicznego infrastruktury technicznej (sieci i urządzeń przesyłowych); wskazanie obiektów, które są w trakcie procesu inwestycyjnego;

8) opis wewnętrznego układu komunikacyjnego i jego powiązań z zewnętrznym układem komunikacyjnym (podać powiązanie z układem drogowym gminy poprzez wjazdy/wyjazdy z drogami lokalnymi i ponadlokalnymi, komunikacją kolejową – wojskowe bocznice kolejowe, miejską oraz połączenia z innymi kompleksami wojskowymi; wewnętrzny układ komunikacyjny opisać w rozbiciu na drogi, place manewrowe, postojowe, parkingi, podać nawierzchnie w procentach i opisać stan techniczny z podziałem na stopień zużycia technicznego, należy podać informację czy układ komunikacyjny wewnątrz kompleksu wojskowego spełnia wymogi wynikające z realizacji zadań czasu „P” i „W);

9) opis warunków i możliwości zakwaterowania;

10) informacja o strefach ochronnych oraz obszarach ograniczonego użytkowania oraz obowiązujących w nich ograniczeniach – należy wymienić wszystkie obiekty, dla których jest potrzeba ustanowienia strefy ochronnej lub obszaru ograniczonego użytkowania; podać, dla których obiektów została ustanowiona strefa (w granicach terenu zamkniętego) z podaniem podstawy prawnej, w przypadku ustanowienia strefy ochronnej terenu zamkniętego podać podstawę prawną; wyszczególnić ograniczenia w korzystaniu i zagospodarowaniu terenu leżącego w obszarze strefy dla konkretnego, opisywanego obiektu; wielkość strefy pokazać w części graficznej – dotyczy to zarówno stref obiektów jak i strefy terenu zamkniętego; w przypadku rozpoczętego procesu ustanowienia stref ochronnych należy podać jego stopień zaawansowania;

11) opis wymagań dotyczących bezpieczeństwa pożarowego, w tym podać jednostkę straży pożarnej zabezpieczającej dany kompleks;

12) informacje dotyczące ochrony obiektów zabytkowych i obszarów chronionych; w przypadku obszarów chronionych należy wskazać tereny podlegające ochronie wewnątrz i w sąsiedztwie terenu zamkniętego;

13) opis uwarunkowań związanych z ochroną środowiska (uwarunkowania związane z położeniem kompleksu w obszarach chronionego środowiska, np. obszarach parków narodowych, obszarów Natura 2000 lub innych, ze wskazaniem prawnych ograniczeń w użytkowaniu kompleksu wojskowego, jeżeli takie wynikają z określonych aktów prawnych; ocena wpływu obiektów wojskowych i sposobu użytkowania kompleksu na środowisko, ze wskazaniem ewentualnie występujących konfliktów w tym zakresie, w tym obszarów oddziaływania na zewnątrz terenu zamkniętego; wskazanie aktów prawnych wydanych w sprawach ustalenia obszarów ograniczonego użytkowania dla wymagających tego obiektów wojskowych lub wskazanie potrzeb w tym zakresie, itp.);

14) wskazanie wraz z uzasadnieniem:

a) terenów przewidzianych do przekazania poza resort obrony narodowej,

b) terenów oraz obiektów przeznaczonych do zmiany sposobu ich użytkowania,

c) terenów przewidzianych pod ewentualne inwestycje,

d) obszarów problemowych.

B. W części II – Zalecenia i wnioski:

1) wnioski dotyczące:

a) uregulowania stanu formalnoprawnego kompleksu,

b) poprawy zagospodarowania przestrzennego kompleksu,

c) użytkowania istniejącej infrastruktury (w tym odnoszące się do poprawy ich stanu technicznego),

d) poprawy układu komunikacyjnego kompleksu i jego powiązania z drogami zewnętrznymi (poprawa warunków do ewakuacji),

e) przedsięwzięć planistycznych (wnioski w zakresie potrzeby wyznaczenia stref ochronnych terenu zamkniętego i ewentualnie innych, wnioski dotyczące utrzymywania odpowiedniego stanu zagospodarowania i przeznaczania terenów wokół kompleksu wojskowego w dokumentach planistycznych samorządu lokalnego z zakresu zagospodarowania przestrzennego);

2) zalecenia (głównie wynikające z wniosków).

5. Część graficzna raportu powinna przedstawiać w szczególności:

1) lokalizację terenu zamkniętego:

a) ogólne położenie opiniowanego kompleksu wojskowego na terenie gminy, z uwzględnieniem komunikacji (drogowej – lokalnej i ponadlokalnej, kolejowej, innej) należy pokazać inne kompleksy wojskowe zlokalizowane na tym obszarze,

b) szczegółowe położenie kompleksu wojskowego na terenie danej miejscowości, dzielnicy z uwzględnieniem numerów działek będących w najbliższym sąsiedztwie oraz pokazaniem strefy ochronnej terenu zamkniętego (w przypadku strefy ochronnej zajmującej duży obszar należy ją uwzględnić na rysunku przedstawiającą lokalizację ogólną),

c) wskazanie na mapie granic terenu zamkniętego z podziałem na poszczególne działki (podanie ich numerów) oraz zaznaczenie ich stanu prawnego (np. działki pozostające w trwałym zarządzie MON, pozostające w użytkowaniu resortu obrony narodowej na podstawie umowy np. z Lasami Państwowymi, itp.),

d) do opracowania należy załączyć wypis lub wyrys z aktualnych dokumentów planistycznych gminy dotyczący terenów otaczających dany teren zamknięty;

2) podział kompleksu na układy funkcjonalne z zaznaczeniem obiektów zlokalizowanych w każdym sektorze z podaniem ich numerów (terenowe obiekty szkoleniowe z opisem należy przedstawić na oddzielnym rysunku);

3) rysunek – aktualny stan zagospodarowania przestrzennego kompleksu wojskowego w czytelnej skali np. 1:1000, w tym należy pokazać: granice terenu zamkniętego, budynki z zaznaczeniem ich funkcji (np. koszarowe, magazynowe), budynki przeznaczone do rozbiórki, terenowe obiekty szkoleniowe i inne, układ komunikacyjny (wjazdy/wyjazdy oraz drogi wewnętrzne, parkingi stałe i czasowe), infrastruktura podziemna oraz ujęcia wody, rejon objęty zadaniem inwestycyjnym w trakcie realizacji, obiekt/rejon do objęcia planowanym zadaniem inwestycyjnym, obiekty wymagające zmiany przeznaczenia, zabytki, tereny planowane do pozyskania przez resort obrony narodowej lub planowane do przekazania poza resort obrony narodowej i w zależności od potrzeb inne informacje (w przypadku nieczytelności rysunku wyżej wymienione dane można przedstawić w rozbiciu tematycznym na kilku rysunkach);

4) rysunek z zaznaczonymi obiektami i urządzeniami wraz z określeniem granic ustalonych i proponowanych do ustalenia stref ochronnych terenu zamkniętego, ustanowione strefy ochronne obiektów wojskowych w granicach terenu zamkniętego, obiekty i urządzenia, dla których prowadzony jest proces ustanowienia stref ochronnych oraz obiekty i urządzenia, które wymagają jej ustanowienia (dotyczy to również obiektów, dla których wymagana jest zmiana wielkości strefy ochronnej lub jej zniesienia).

6. Sporządzony projekt raportu podlega akceptacji Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych. Projekt raportu przygotowuje się w formie papierowej wraz z wersją elektroniczną.

7. Zaakceptowany raport podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej (w dwóch egzemplarzach – jeden po zatwierdzeniu do zwrotu Inspektoratowi Wsparcia Sił Zbrojnych).

8. Szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych przekazuje kopię zatwierdzonego raportu:

1) zarządcy nieruchomości;

2) administratorowi kompleksu wojskowego;

3) użytkownikowi kompleksu wojskowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 11

USTALANIE I ZNOSZENIE STREF OCHRONNYCH TERENÓW ZAMKNIĘTYCH [22]

1. Komisję do ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, powołuje się w następującym składzie:

1) przewodniczący;

2) sekretarz;

3) członkowie.

2. W skład Komisji do ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego wchodzą:

1) przedstawiciel Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych (z wyjątkiem komisji powoływanej przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej);

2) przedstawiciel zarządcy oraz administrator danego terenu zamkniętego;

3) przedstawiciel użytkownika, oraz zależnie od potrzeb – przedstawiciele z innych instytucji i jednostek wojskowych;

4) przedstawiciel Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji.

3. Wniosek, o którym mowa w § 12 ust. 3, dotyczący ustalenia strefy ochronnej powinien zawierać, w miarę możliwości, wszystkie potrzeby w zakresie ustalenia stref ochronnych terenu zamkniętego występujące na danym terenie zamkniętym, to jest:

1) numer kompleksu wojskowego, garnizon, miejscowość;

2) dane zarządcy, administratora oraz użytkowników terenu zamkniętego;

3) informacje dotyczące wielkości planowanej strefy ochronnej terenu zamkniętego (obszaru, który obejmuje) wraz z określeniem wymaganych ograniczeń w zagospodarowaniu i korzystaniu z terenu, mających obowiązywać w obszarze tej strefy, w tym ewentualny zakaz zabudowy;

4) uzasadnienie potrzeby ustalenia strefy ochronnej terenu zamkniętego wraz z podaniem podstaw prawnych, z których wynika jej wielkość i ograniczenia w zagospodarowaniu i użytkowaniu terenów leżących w jej obszarze;

5) granice strefy ochronnej terenu zamkniętego przedstawione w formie wektorowej w układzie współrzędnych PL-2000 lub innym państwowym układzie współrzędnych określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 października 2012 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. poz. 1247, z późn. zm.), lub w przypadku braku takich możliwości – dwa egzemplarze kopii mapy ewidencyjnej lub mapy topograficznej (w odpowiedniej skali), wraz z naniesieniem:

a) granic terenu zamkniętego,

b) granic proponowanej strefy ochronnej terenu zamkniętego;

6) informację o aktualnym stanie zagospodarowania terenu w proponowanej strefie ochronnej terenu zamkniętego;

7) wykaz działek ewidencyjnych terenów położonych w obszarze strefy ochronnej terenu zamkniętego wraz z określeniem gminy, do której przynależą;

8) szacunek wydatków budżetowych Ministerstwa Obrony Narodowej związanych z ustanowieniem stref ochronnych terenów zamkniętych:

9) dla przypadków, gdy granica strefy ochronnej terenu zamkniętego ma kształt okręgu o określonym promieniu i współrzędnych jego środka, dopuszcza się podawanie informacji o granicach tej strefy i działkach nieruchomości położonych w strefie wyłącznie w zakresie podania długości promienia i współrzędnych środka okręgu stanowiącego granicę tej strefy.

4. Wniosek, o którym mowa w § 12 ust. 3, dotyczący zniesienia strefy ochronnej powinien zawierać:

1) numer kompleksu wojskowego, garnizon, miejscowość;

2) dane zarządcy, administratora oraz użytkowników terenu zamkniętego;

3) informacje dotyczące wielkości strefy ochronnej terenu zamkniętego (obszaru, który obejmuje) wraz z wyszczególnieniem obowiązujących w strefie ograniczeń w zagospodarowaniu i korzystaniu z terenu;

4) uzasadnienie potrzeby zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego;

5) granice strefy ochronnej terenu zamkniętego przedstawione w formie wektorowej w układzie współrzędnych PL-2000 lub innym państwowym układzie współrzędnych określonym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 października 2012 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych, lub w przypadku braku takich możliwości – dwa egzemplarze kopii mapy ewidencyjnej lub mapy topograficznej (w odpowiedniej skali), wraz z naniesieniem:

a) granic terenu zamkniętego,

b) granic istniejącej strefy ochronnej terenu zamkniętego.

5. Informacji potrzebnych do opracowania wniosków udzielają zarządcy wojskowych terenów zamkniętych, których dotyczy wniosek.

6. Komisja do ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego weryfikuje wniosek o ustalenie strefy ochronnej, w zakresie:

1) kompletności wniosku;

2) zgodności z obowiązującymi przepisami i rzeczywistymi potrzebami resortu obrony narodowej;

3) ujęcia wszystkich potrzeb wynikających z analizy możliwych niekorzystnych oddziaływań z terenu zamkniętego oraz ochrony informacji niejawnych;

4) ewentualnego pokrywania się planowanego obszaru strefy ochronnej terenu zamkniętego z obszarami ograniczeń w zagospodarowaniu i użytkowaniu terenów obowiązujących do tej pory z innych przyczyn (np. z ustanowienia obszarów ograniczonego użytkowania, o których mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, z późn. zm.) lub z ustanowienia innych stref);

5) zgodności z koncepcją rozwoju garnizonu;

6) zgodności z ustaleniami raportu o stanie zagospodarowania przestrzennego terenu zamkniętego, po analizie jego aktualności;

7) zgodności z koncepcją zagospodarowania przestrzennego wojskowego terenu zamkniętego, jeżeli została przyjęta dla danego terenu zamkniętego.

7. Jeżeli z wniosku wynika potrzeba ustalenia także strefy ochronnej obiektu wojskowego to powołujący Komisję do ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego oraz przewodniczący tej Komisji podejmują także działania zmierzające do ustalenia tej strefy, zgodnie z ustaleniami niniejszej decyzji.

8. Przewodniczący Komisji do ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego ma prawo występować do wnioskodawcy oraz właściwych komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej o uzupełnienie wniosku i udzielenie informacji dla określenia niezbędnych potrzeb resortu obrony narodowej w zakresie ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej dla danego terenu zamkniętego.

9. Komisja do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, sporządza ze swoich prac protokół zawierający:

1) stanowisko komisji dotyczące zasadności wniosku wraz z uzasadnieniem;

2) wniosek stanowiący podstawę prac Komisji wraz z załącznikami, o których mowa w pkt 3 lub pkt 4;

3) dostosowane do ustaleń Komisji załączniki.

10. Protokół stanowi podstawę do opracowania wniosku o ustalenie lub zniesienie strefy ochronnej dla danego wojskowego terenu zamkniętego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz wprowadzenia lub usunięcia strefy ochronnej z prowadzonej przez właściwego Szefa Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważnionego przez niego szefa ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji ewidencji stref ochronnych terenów zamkniętych.

11. Przewodniczący Komisji do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, po uprzednim uzyskaniu od dowódcy garnizonu opinii ustaleń protokołu z prac Komisji, przesyła protokół do zatwierdzenia powołującemu Komisję.

12. Przewodniczący Komisji do spraw ustalenia lub zniesienia strefy ochronnej terenu zamkniętego, przy udziale właściwego zarządcy wojskowego terenu zamkniętego, opracowuje, na podstawie zatwierdzonego protokołu z prac Komisji, odpowiedni wniosek do samorządu terytorialnego, mający stanowić załącznik do wystąpienia właściwego terytorialnie Szefa Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważnionego przez niego szefa ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji.

13. Wniosek o ustalenie lub zniesienie strefy ochronnej terenu zamkniętego w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego właściwy terytorialnie Szef Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji lub upoważniony przez niego szef ośrodka zamiejscowego (w tym mazowieckiego ośrodka) Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji przesyła niezwłocznie do właściwego organu samorządu terytorialnego, celem jego realizacji oraz do wiadomości Dyrektora Biura Infrastruktury Specjalnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 12

WZÓR EWIDENCJI USTALONYCH I USTANOWIONYCH STREF OCHRONNYCH TERENÓW ZAMKNIĘTYCH [23]

infoRgrafika

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 13

WZÓR INFORMACJI O PROCEDOWANYCH STREFACH OCHRONNYCH TERENÓW ZAMKNIĘTYCH [24]

infoRgrafika

[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[2] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[3] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[4] § 5 ust. 1 pkt 2 lit. f) uchylona przez § 1 pkt 2  lit. a) decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[5] § 5 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[6] § 5 ust. 1 pkt 5 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[7] § 5 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b) decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[8] § 5 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[9] § 12 ust. 2 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[10] § 12 ust. 2 pkt 1 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[11] § 12 ust. 2 pkt 2 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[12] § 12 ust. 2 pkt 4 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[13] § 12 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[14] § 12 ust. 2 pkt 6 lit. c) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[15] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[16] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[17] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[18] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[19] Załącznik nr 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[20] Załącznik nr 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[21] Załącznik nr 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[22] Załącznik nr 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 i 4 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[23] Załącznik nr 12 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

[24] Załącznik nr 13 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 decyzji nr 146/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 3 października 2022 r. zmieniającej decyzję w sprawie realizacji w resorcie obrony narodowej zadań z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego (Dz.Urz.MON. poz. 169). Zmiana weszła w życie 4 października 2022 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00