Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2017 poz. 1
Wersja archiwalna od 2017-03-17 do 2020-02-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2017 poz. 1
Wersja archiwalna od 2017-03-17 do 2020-02-14
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 7
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

z dnia 15 marca 2017 r.

w sprawie nadania statutu Centralnej Bibliotece Rolniczej im. Michała Oczapowskiego

Na podstawie art. 11 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2012 r. poz. 642 i 908, z 2013 r. poz. 829 oraz z 2017 r. poz. 60) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Centralnej Bibliotece Rolniczej im. Michała Oczapowskiego nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Traci moc zarządzenie nr 29 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie nadania statutu Centralnej Bibliotece Rolniczej im. Michała Oczapowskiego (Dz. Urz. Min. Roi. i Roz. Wsi poz. 38 oraz z 2013 r. poz. 35).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: K. Jurgiel

Załącznik do zarządzenia Nr 7
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 15 marca 2017 r.

STATUT Centralnej Biblioteki Rolniczej im. Michała Oczapowskiego

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.

Centralna Biblioteka Rolnicza im. Michała Oczapowskiego, zwana dalej „Biblioteką”, działa na podstawie:

1) uchwały Nr 912/55 Rady Ministrów z dnia 12 listopada 1955 r. w sprawie utworzenia Centralnej Biblioteki Rolniczej;

2) ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2012 r. poz. 642 i 908, z 2013 r. poz. 829 oraz z 2017 r. poz. 60);

3) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406, z późn. zm.1));

4) niniejszego statutu.

§ 2.

1. Biblioteka działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Siedzibą Biblioteki jest Warszawa.

§ 3.

1. Biblioteka pracuje na rzecz krajowych i zagranicznych użytkowników.

2. Biblioteka jest biblioteką naukową i wchodzi w skład krajowej sieci bibliotecznej.

§ 4.

1. Organizatorem Biblioteki jest minister właściwy do spraw rolnictwa, zwany dalej „organizatorem”.

2. Biblioteka jest wpisana do rejestru instytucji kultury i posiada osobowość prawną.

3. Biblioteka ma prawo używania pieczęci urzędowej z wizerunkiem orła ustalonego dla godła Rzeczypospolitej Polskiej pośrodku i nazwą Biblioteki w otoku.

Rozdział 2

Cele i zadania

§ 5.

1. Celem Biblioteki jest:

1) zachowanie dziedzictwa narodowego;

2) upowszechnianie osiągnięć nauki i kultury;

3) budowanie postaw patriotycznych wśród dzieci i młodzieży.

2. Do zadań Biblioteki należy:

1) gromadzenie i udostępnianie specjalistycznego naukowego zbioru informacji dotyczących wsi i rolnictwa, gospodarki żywnościowej oraz nauk pokrewnych;

2) opracowywanie, przechowywanie, w tym digitalizacja zbiorów oraz udostępnianie wydawnictw polskich i zagranicznych;

3) dokumentowanie wydawnictw oraz tworzenie własnych baz danych i systemów informacji, także we współpracy z innymi podmiotami;

4) działalność informacyjna, wydawnicza, dydaktyczna i kulturalna;

5) współpraca z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi placówkami nauki, edukacji i kultury oraz innymi instytucjami, których działalność wiąże się z zakresem działania Biblioteki;

6) prowadzenie praktyk zawodowych i szkoleń w zakresie bibliotekarstwa i informacji naukowej;

7) prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych w zakresie kultury wsi i jej historii, dokumentowanie i popularyzowanie kulturowego dorobku wsi polskiej ze szczególnym uwzględnieniem dorobku piśmiennictwa i jego współczesnej roli w materialnym i duchowym rozwoju wsi;

8) organizowanie i współorganizowanie konferencji krajowych i zagranicznych, odczytów, koncertów muzycznych, plenerów, wystaw, festiwali, targów i kiermaszy, w tym także na warunkach komercyjnych, w szczególności z zakresu badań naukowych, doskonalenia zawodowego, dokształcania i szkoleń.

Rozdział 3

Organy zarządzające, wykonawcze i doradczo-opiniodawcze

§ 6.

1. Biblioteką kieruje dyrektor i reprezentuje ją na zewnątrz.

2. Dyrektora powołuje i odwołuje organizator.

3. Dyrektor kieruje Biblioteką przy pomocy nie więcej niż dwóch zastępców dyrektora, głównego księgowego, kierownika oddziału, kierowników działów i pracowni oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy.

4. Zastępców dyrektora powołuje i odwołuje organizator na wniosek dyrektora.

5. W czasie nieobecności dyrektora lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków, Biblioteką kieruje wskazany przez niego w regulaminie organizacyjnym Biblioteki zastępca dyrektora, a w przypadku nieobecności zastępcy dyrektora lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków, upoważniony przez dyrektora inny pracownik, o którym mowa w ust. 3.

§ 7.

1. W skład Biblioteki wchodzą:

1) Oddział Biblioteki w Puławach, zwany dalej „Oddziałem”;

2) komórki wewnętrzne – działy, pracownie i samodzielne stanowiska pracy.

2. Do zadań Oddziału należy realizacja celów i zadań Biblioteki określonych w § 5.

3. Organizację wewnętrzną Biblioteki określa regulamin organizacyjny Biblioteki nadany przez dyrektora.

§ 8.

1. Przy Bibliotece działa Rada Biblioteczna, zwana dalej „Radą”.

2. W skład Rady wchodzi nie więcej niż 9 członków.

3. Członków Rady powołuje i odwołuje dyrektor spośród specjalistów z zakresu zadań Biblioteki.

4. Kadencja Rady trwa 4 lata.

5. Dyrektor może odwołać członka Rady przed upływem kadencji.

6. Rada ze swego grona wybiera przewodniczącego i sekretarza.

7. Biblioteka zapewnia obsługę administracyjną i ponosi inne koszty związane z funkcjonowaniem Rady.

8. Do zadań Rady należy:

1) opracowywanie i zatwierdzanie regulaminu pracy Rady;

2) opiniowanie planów i sprawozdań z działalności Biblioteki;

3) opiniowanie dokumentów i spraw wnoszonych na posiedzenie Rady przez dyrektora;

4) opiniowanie planów rozwoju Biblioteki.

9. Posiedzenia Rady, zwoływane przez przewodniczącego, odbywają się co najmniej raz w roku i są protokołowane. Protokół podpisuje przewodniczący i sekretarz Rady.

Rozdział 4

Zasady gospodarki finansowej

§ 9.

Biblioteka prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w przepisach o finansach publicznych oraz przepisach o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

§ 10.

1. Źródłami finansowania działalności Biblioteki są:

1) dotacje z budżetu państwa;

2) wpływy z prowadzonej działalności, w tym z najmu i dzierżawy składników majątkowych;

3) spadki, zapisy i darowizny od osób fizycznych i prawnych;

4) inne źródła.

2. Biblioteka może pobierać opłaty, o których mowa w art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach.

Rozdział 5

Przepisy Końcowe

§ 11.

1. Zmian w statucie Biblioteki dokonuje organizator z własnej inicjatywy lub na wniosek dyrektora.

2. Nadzór merytoryczny nad działalnością sprawuje organizator.

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2014 r. poz. 423, z 2015 r. poz. 337 i 1505 oraz z 2016 r. poz. 1020.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00