Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2022 poz. 100
Wersja aktualna od 2022-09-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Zdrowia rok 2022 poz. 100
Wersja aktualna od 2022-09-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 22 września 2022 r.

w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e-Gabinet+")"

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Powołuje się Komitet Sterujący Projektu "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e- Gabinet+")", zwany dalej "Komitetem".

2. Komitet jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. W skład Komitetu wchodzą:

1) Przewodniczący Komitetu - dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia;

2) Zastępca Przewodniczącego Komitetu - zastępca dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia;

3) członkowie:

a) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e-zdrowia, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie "Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (akronim "Centralne e-usługi POZ" lub "e-Gabinet+")", zwanym dalej "Projektem",

b) przedstawiciel komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa pełniącej funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, pełniący funkcję Głównego Użytkownika w Projekcie,

c) przedstawiciel Centrum e-Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie,

d) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia, pełniący funkcję Głównego Dostawcy w Projekcie;

4) Sekretarz Komitetu - pracownik komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowa właściwej do spraw e- zdrowia.

2. Członkowie, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą być zastępowani w pracach Komitetu przez upoważnionych przedstawicieli.

3. W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu, funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.

4. Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu, w tym w szczególności przedstawicieli komórek organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia właściwych do spraw nadzoru i kontroli, lecznictwa oraz zdrowia publicznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Do zadań Komitetu należy zarządzanie Projektem, w tym w szczególności:

1) monitorowanie realizacji Projektu;

2) dostarczanie wytycznych dla Projektu;

3) weryfikowanie zgodności Projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem zakresu, kosztów i terminów realizacji Projektu;

4) zatwierdzanie dokumentów Projektu;

5) zatwierdzanie Planów Nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu Projektu;

6) podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;

7) nadzorowanie dostarczenia produktów Projektu;

8) zatwierdzenie raportu końcowego i udzielenie zgody na zamknięcie Projektu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu.

2. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;

2) ustalanie porządku posiedzenia Komitetu;

3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;

4) planowanie i organizowanie pracy Komitetu.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, inna osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Posiedzenie Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej trzech członków Komitetu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

2. Zawiadomienie o posiedzeniu i porządku obrad przesyła członkom Komitetu Sekretarz Komitetu, nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.

3. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk. W przypadkach, w których osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, projekt rozstrzygnięcia może być z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu poddany głosowaniu. Rozstrzygnięcia, w drodze głosowania, zapadają zwykłą większością głosów obecnych członków, a w przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komitetu.

4. Komitet obraduje na posiedzeniach, z zastrzeżeniem ust. 8. Posiedzenia Komitetu mogą odbywać się również w trybie zdalnym, z zastosowaniem środków komunikacji elektronicznej, umożliwiających porozumiewanie się na odległość.

5. Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go w postaci elektronicznej członkom Komitetu do akceptacji. Członkowie Komitetu mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.

6. Protokół z posiedzenia jest podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.

7. Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych.

8. Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. Z tytułu wykonywania zadań określonych w § 3, osobom wchodzącym w skład Komitetu nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167 oraz z 2022 r. poz. 1481).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Obsługę administracyjno-techniczną Komitetu zapewnia komórka organizacyjna Ministerstwa Zdrowia właściwa do spraw e-zdrowia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Komitet powołuje się na czas realizacji Projektu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA
Adam Niedzielski


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00