Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.12.2020, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.546.2020.2.PJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.546.2020.2.PJ

Jeżeli w przypadku przewozu towarów importowanych - podatnik nie posiada dokumentu, o którym mowa w art. 83 ust. 5 pkt 2 ustawy, ma obowiązek opodatkować usługę transportu międzynarodowego według stawki właściwej dla tych usług.

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 9 września 2020 r. (data wpływu 15 września 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie określenia stawki podatku od towarów i usług na usługi transportu międzynarodowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 września 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku od towarów i usług na usługi transportu międzynarodowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług transportu towarów. Jest podatnikiem VAT. Na zlecenie polskiego czynnego podatnika podatku od towarów i usług Wnioskodawca dokonuje przewozu towaru na trasie Norwegia - Polska. Ostateczna odprawa celna wg procedury DDP Incoterms zostaje dokonana w urzędzie celnym w Szwecji na granicy Unii Europejskiej z Norwegią. Usługa transportowa jest świadczona dla siedziby nabywcy znajdującej się w Polsce

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy po zmianie definicji importu towarów od 1 kwietnia 2013 r. nadal stawką właściwą dla dokonywanej przez Wnioskodawcę usługi międzynarodowego transportu towaru - przy posiadaniu dokumentu potwierdzającego fakt, że w wyniku przewozu towarów z miejsca nadania (Norwegii) do miejsca przeznaczenia (Polski) nastąpiło przekroczenie granicy z państwem trzecim oraz faktury VAT dokumentującej obciążenie nabywcy za wykonaną usługę międzynarodowego transportu towarów jest stawka 0%?

Zdaniem Wnioskodawcy nadal ma on prawo do stosowania stawki 0% do usług transportu międzynarodowego opisanego w poz. 74 wniosku zgodnie z interpretacją indywidualną ITPP2/443-953/10RS z dnia 1 grudnia 2010 r. wydaną na dla Wnioskodawcy. Wprawdzie od 1 kwietnia 2013 r. Zgodnie z art. 2 pkt 7 ustawy o VAT za import towarów uznaje się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej, jednak zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT opodatkowaniu VAT w Polsce podlega tylko taki import towarów, który został dokonany na terytorium naszego kraju. W związku z tym nadal właściwe dla Wnioskodawcy są wskazania z interpretacji ITPP2/443-953/10RS z dnia 1 grudnia 2010 r., że w sytuacji dopuszczenia towaru transportowanego przez Wnioskodawcę do obrotu w innym kraju członkowskim Unii niż Polska, nie mamy do czynienia z importem towaru w rozumieniu polskiej ustawy o podatku od towarów i usług. W związku z powyższym do zastosowania 0% stawki podatku dla świadczonej przez Wnioskodawcę usługi międzynarodowego transportu towarów nie jest wymagany dokument, o którym mowa w art. 83 ust. 5 pkt 2 powołanej ustawy, potwierdzający wliczenie wartości usługi do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów, lecz jedynie dokumenty wskazane w ust. 5 pkt 1 tego artykułu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00