Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.12.2019, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.597.2019.1.IP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-3.4012.597.2019.1.IP

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z dokonanym zakupem wozu strażackiego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 października 2019 r. (data wpływu 24 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z dokonanym zakupem wozu strażackiego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z dokonanym zakupem wozu strażackiego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego zarejestrowaną jako czynny podatnik VAT. W grudniu 2013 r. Gmina złożyła wniosek aplikacyjny dotyczący projektu pod nazwą (...) realizowanego w ramach () Regionalnego Programu Operacyjnego () na lata 2007-2013. W dniu 26 czerwca 2014 r. Gmina podpisała umowę o dofinansowanie ww. projektu nr () z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (). Całkowita wartość realizacji projektu wyniosła () zł. Wysokość dofinansowania w ramach środków europejskich wyniosła () zł, co stanowiło 80% kosztów kwalifikowanych. Na inwestycję składały się następujące działania: zakup i dostawa samochodu strażackiego, audyt wewnętrzny oraz promocja projektu. Inwestycja zrealizowana została w 2014 r. Zakupiony w ramach realizacji projektu samochód ratowniczo-gaśniczy stanowi własność Gminy (). Zakupiony pojazd wykorzystywany jest nieodpłatnie przez Ochotniczą Straż Pożarną wyłącznie do prowadzenia działań w zakresie ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej oraz ogólnie rozumianego ratownictwa. Pojazd nie był, nie jest i nie będzie wykorzystywany do świadczenia odpłatnych usług. Wszelkie koszty związane z utrzymaniem, przeglądami, naprawami, zakupem paliwa, olejów, części i inne koszty związane z funkcjonowaniem pojazdu ponosi Gmina.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00