Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.11.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.429.2019.2.DJD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.429.2019.2.DJD

Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na organizację pikniku rodzinnego dotyczącego udziału pracowników, rodzin pracowników oraz udziału przedstawicieli kontrahentów i ich rodzin w pikniku rodzinnym.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 września 2019 r. (data wpływu 11 września 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na organizację pikniku:

  • w części dotyczącej pracowników i ich rodzin jest prawidłowe,
  • w części dotyczącej kontrahentów i ich rodzin jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 września 2019 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT, nieprowadzącym działalności zwolnionej od podatku VAT. Zgodnie z wpisem w CEIDG głównym przedmiotem działalności jest produkcja łodzi wycieczkowych i sportowych (kod PKD 30.12.Z). Wnioskodawca prowadząc działalność gospodarczą kieruję się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR od ang. corporate social responsibility), której jednym z założeń jest zwiększanie inwestycji, m.in. w zasoby ludzkie i relacje z interesariuszami, a celem efektywność działalności gospodarczej. Wnioskodawca jest największym pracodawcą regionu, zatrudniającym ok. 1 200 osób, w tym kadrę kierowniczą i biurową, fachowców w dziedzinie laminowania i montażu łodzi. W firmie pracują zarówno kobiety, jak i mężczyźni, a częstym zjawiskiem są powiązania rodzinne między pracownikami. Celem firmy na najbliższe lata jest m.in. budowa najnowocześniejszej i największej hali laminowania, zwiększenie liczby osób zatrudnionych oraz rozwój współpracy z ośrodkami akademickimi regionu. Z uwagi na tak dużą liczbę pracowników, fakt, że spora część z nich dojeżdża z różnych miast regionu oraz, że głównym sposobem komunikacji w firmie jest forma elektroniczna, na co dzień trudno jest utrzymać bliższe relacje wśród pracowników, a przede wszystkim między pracownikami a pracodawcą, który nie ma możliwości indywidualnego podziękowania pracownikowi za pracę.

W celu zacieśnienia relacji między pracownikami i pracodawcą oraz podziękowania pracownikom za zaangażowanie w wykonywaną pracę, korzystając z okazji, że firma w 2019 r. obchodzi jubileusz 30-lecia swojego istnienia, zorganizowano piknik rodzinny. Zaproszenie pracowników wraz ze swoimi rodzinami miało na celu budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych oraz wzmocnienie potrzeby utożsamiania się pracowników z firmą. Oprócz pracowników i ich rodzin, na piknik zostali zaproszeni przedstawiciele dostawców materiałów i usług oraz odbiorcy (właściciele marek łodziowych) wraz z rodzinami. Ich obecność miała na celu umocnienie relacji biznesowych z kontrahentami, czego efektem miało być stworzenie płaszczyzny do lepszej współpracy, mogącej przynieść wymierne korzyści ekonomiczne oraz umocnienie pozycji firmy na rynku. Kontrahenci mieli możliwość zapoznania się z produktami, które zamawiają oraz których nie zamawiają, co w tym drugim przypadku ma najistotniejsze znaczenie. Może się to bowiem przełożyć na rozszerzenie współpracy o dodatkowe zamówienia nowych produktów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00