Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2019, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.787.2018.1.IG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.787.2018.1.IG

Pomiędzy Wnioskodawcą a Spółką nie powinno nastąpić refakturowanie wykonania instalacji zasilającej teren budowy w energię elektryczną, przepisy regulujące zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia nie znajdą zastosowania. Faktura powinna zostać skorygowana do zera a nie anulowana.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2018 r. (data wpływu 28 listopada 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest prawidłowe w zakresie pytania nr 1 i nr 2 oraz
  • jest nieprawidłowe w zakresie pytania nr 3.

UZASADNIENIE

W dniu 28 listopada 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania oraz dokumentowania czynności opodatkowanych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W dniu 5 kwietnia 2018 r. została zawarta Umowa pomiędzy Spółdzielnią S w W i U w P, jako generalnym wykonawcą, której przedmiotem jest wykonanie robót budowlanych koniecznych do wybudowania dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych i urządzenia zieleńca na działkach nr ewid. 36/10, nr ewid. 36/11 i nr ewid. 36/12 położonych w rejonie ul. C i ul. K. Obowiązkiem generalnego wykonawcy było między innymi wykonanie instalacji zasilającej teren budowy w energię elektryczną. Jeszcze przed przystąpieniem przez generalnego wykonawcę do wykonywania tych robót strony uzgodniły, że Spółdzielnia S w W zleci ich wykonanie bezpośrednio Spółce E Sp. j., za kwotę X (brutto). W dniu 14 czerwca 2018 r. pomiędzy Spółdzielnią S w W i U S.A. w P zostało zawarte Porozumienie nr 1 do Umowy, na mocy której strony ustaliły, że Spółdzielnia S nie zapłaci na rzecz U S.A. całego wynagrodzenia należnego generalnemu wykonawcy przewidzianego w wystawionej przez niego Fakturze z dnia 30 maja 2018 r., lecz pomniejszy je m.in. o kwotę X zł (brutto) stanowiącą wynagrodzenie uiszczone bezpośrednio przez Spółdzielnię S na rzecz Spółki E Sp. j. Już po zawarciu Porozumienia nr 1 Spółka pod firmą U S.A. w P zwróciła się do Spółdzielni S w W o refakturowanie na nią kwoty X zł (brutto). W dniu 20 czerwca 2018 r. Spółdzielnia wystawiła generalnemu wykonawcy fakturę na kwotę X zł. Zdaniem Spółki U S.A. w P do powyższych rozliczeń powinny mieć zastosowanie przepisy art. 17 ust. 1 punkt 8 i ust. 1h ustawy o podatku od towarów i usług, dotyczące tzw. VAT-u odwróconego, a to oznacza, że inwestor, jakim jest Spółdzielnia S w W, stałby się jednocześnie podwykonawcą robót budowlanych na swej własnej inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00