Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.88.2018.1.SO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.88.2018.1.SO

W zakresie przypisania opłat franczyzowych do źródła przychodu oraz sposobu przypisania kosztów uzyskania przychodów do przychodów z zysków kapitałowych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2018 r. (data wpływu 27 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • przypisania opłat franczyzowych do źródła przychodu jest nieprawidłowe;
  • sposobu przypisania kosztów uzyskania przychodów do przychodów z zysków kapitałowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zasad opodatkowania prowadzonej działalności franczyzowej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka jest podmiotem działającym w branży kosmetycznej. Spółka jest podatnikiem CIT oraz czynnym podatnikiem VAT.

Podstawowym przedmiotem prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej jest sprzedaż kosmetyków (dalej: towary) oraz prowadzenie własnych instytutów kosmetycznych pod marką świadczących usługi i zabiegi kosmetyczne i pielęgnacyjne (dalej: Instytuty Własne).

Poza Instytutami Własnymi Spółka tworzy i rozwija również sieć franczyzową gabinetów kosmetycznych. Oferta franczyzowa jest skierowana do przedsiębiorców w miastach powyżej 150 tys. oraz hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych z rozbudowaną strefą SPA & WELLNESS, chcących zapewnić swoim klientom oprócz najwyższej jakości i skuteczności zabiegów pielęgnacyjnych również chwile relaksu i odprężenia (dalej łącznie jako: Instytuty Franczyzowe).

W działalności Instytutów Własnych i Franczyzowych wykorzystywane są produkty profesjonalne. Produkty te są zarówno używane do zabiegów w Instytutach Własnych i Franczyzowych, jak i sprzedawane na rzecz klientów tych Instytutów, jako pielęgnacja domowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00