Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.05.2018, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.97.2018.1.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.97.2018.1.MG
w zakresie obowiązków płatnika w związku z uruchomieniem programu finansowego realizowanego przez Spółkę Zarządzającą na rzecz wybranych pracowników i członków zarządu Spółki
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 lutego 2018 r. (data wpływu 14 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z uruchomieniem programu finansowego realizowanego przez Spółkę Zarządzającą na rzecz wybranych pracowników i członków zarządu Spółki jest:
- &
- prawidłowe - w części dotyczącej braku powstania przychodu po stronie wybranych pracowników i członków zarządu Spółki z tytułu zawarcia Kontraktów Terminowych oraz braku po stronie Spółki obowiązków płatnika (pytanie Nr 1),
- &
- nieprawidłowe - w części dotyczącej skutków podatkowych rozliczenia Kontraktu Terminowego oraz braku ciążących na Spółce obowiązków płatnika (pytanie Nr 2).
UZASADNIENIE
W dniu 14 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z uruchomieniem programu finansowego realizowanego przez Spółkę Zarządzającą na rzecz wybranych pracowników i członków zarządu Spółki.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka Akcyjna (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest domem maklerskim należącym do grupy P (dalej: Grupa) i będącym jej jednostką dominującą.
Spółka wdrożyła w przeszłości program finansowy, o którym mowa w dalszej części niniejszego wniosku.
Konstrukcja i cele Programu.
W Grupie uruchomiony został w 2012 r. program finansowy (dalej: Program) dla wybranych osób w niej zatrudnionych, bądź z nią współpracujących. Do tej pory do Programu przystąpił m.in. Wnioskodawca (tzn. Program jest i będzie realizowany na rzecz jego wybranych pracowników i członków zarządu, dalej osoby te będą określane jako Uczestnicy).
Program został wprowadzony z uwagi na rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2011 r. w sprawie zasad ustalania przez dom maklerski polityki zmiennych składników wynagrodzeń osób zajmujących stanowiska kierownicze (dalej Rozporządzenie). Rozporządzenie implementowało do polskiego porządku prawnego przepisy Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/76/UE z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie zmiany dyrektyw 2006/48/WE oraz 2006/49/WE w zakresie wymogów kapitałowych dotyczących portfela handlowego i resekurytyzacji oraz przeglądu nadzorczego polityki wynagrodzeń. Warto wskazać, że powyższa dyrektywa została wprowadzona w odpowiedzi na doświadczenia z ostatniego kryzysu finansowego. Zawarte w niej regulacje ostrożnościowe miały na celu zapewnienie prawidłowej kondycji finansowej banków i firm inwestycyjnych, a także zaradzenie nierozważnemu podejmowaniu nadmiernego ryzyka w sektorze finansowym, potęgowanemu przez nieodpowiednio skonstruowane systemy wynagrodzeń. W szczególności, z przywołanych regulacji wynikał wymóg odpowiedniego ustrukturyzowania wypłaty tzw. zmiennych składników wynagrodzenia w stosunku do osób zajmujących stanowiska kierownicze. Jedną z dopuszczalnych form wypłaty takich zmiennych składników wynagrodzeń jest wypłata w formie instrumentów finansowych, których wartość powiązana jest z sytuacją finansową domu maklerskiego. Takie uzależnienie części wypłacanego wynagrodzenia od przyszłej sytuacji finansowej domu maklerskiego ma zniechęcać te osoby do podejmowania decyzji biznesowych obarczonych zbyt dużym ryzykiem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right