Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2018, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.457.2017.1.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Czy opodatkowanie przychodów ze sprzedaży w formie ryczałtu w wysokości 3% jest zgodne z obowiązującymi przepisami?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 listopada 2017 r. (data wpływu 5 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według 3% stawki ryczałtu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 grudnia 2017 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod symbolem klasyfikacyjnym PKD 47.91.Z w zakresie handlu wirtualnymi przedmiotami w grach komputerowych. Prawidłowa klasyfikacja tej działalności według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług to 47.00.86 sprzedaż detaliczna pozostałych towarów konsumpcyjnych, nieżywnościowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych.

Sprzedaż obejmuje sprzedaż detaliczną wirtualnych przedmiotów z gier komputerowych, takich jak wirtualne waluty gier. Sprzedaż odbywa się poprzez internetowe serwisy aukcyjne oraz sklep internetowy. Towary pozyskiwane są przez zakup od innych graczy, a dowodem ich zakupu jest przelew bankowy i płatności poprzez internetowe systemy płatnicze. Przedmioty wysyłane są drogą wirtualną w grze do klienta w takiej samej formie w jakiej zostaną zakupione. Towary nie są przekształcone nie zostają zatem podjęte czynności, w wyniku których dochodzi do zmiany (przekształcenia, powstania nowego wyrobu) nabytych uprzednio towarów wirtualnych, zostają one odsprzedane w takiej samej formie w jakiej zostały zakupione.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00