Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2018, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.7.2018.1.MG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.7.2018.1.MG

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w trakcie realizacji projektu pn.: Przebudowa drogi gminne ()".

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 stycznia 2018 r. (data wpływu 5 stycznia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w trakcie realizacji projektu pn.: Przebudowa drogi gminne () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług dokonywanych w trakcie realizacji projektu pn.: Przebudowa drogi gminne ().

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina realizuje projekt pn.: Przebudowa drogi gminne (). Przebudowa drogi obejmuje całą ulicę. W ramach inwestycji przewidziano roboty rozbiórkowe (rozbiórka istniejących płyt betonowych, wykonanie koryta pod projektowaną drogę oraz zjazdy), wytyczenie geodezyjne jezdni o szerokości 3 m, ułożenie nowej nawierzchni (warstwa ścieralna SMA 0/8 4 cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 9 m, podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31,5 20 cm), ułożenie obrzeży granitowych 8x30 cm oraz granitowych korytek odwadniających 10x30 cm, odwodnienie jezdni (poprzez korytka do studzienki i dalej do studni chłonnej) oraz oświetlenie drogi (cztery lampy hybrydowe o mocy 60W). Realizacja operacji umożliwi bezpieczne połączenie ludności zamieszkującej obszar inwestycji z drogą wyższej kategorii. Bezpośrednio przy ulicy zlokalizowane jest przedszkole. Dla mieszkańców ulicy droga stanowi jedyny ciąg komunikacyjny umożliwiający dostęp do centrum miasta i po za jego granice. Wszystkim użytkownikom drogi ulica umożliwia dostęp do przedszkola. Nabywcą i płatnikiem wszystkich faktur VAT dokumentujących zakup towarów i usług dokonanych w związku z realizacją projektu jest Gmina. Poniesione wydatki nie mają związku z czynnościami opodatkowanymi Gminy. Gmina w wyniku realizacji projektu nie będzie uzyskiwać przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Gmina Wisła będzie ponosić wszelkie koszty związane z utrzymaniem zmodernizowanej drogi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00