Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2018, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.550.2017.2.RM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.550.2017.2.RM

W konsekwencji przedmiotowe karty podarunkowe nie mieszczą się w definicji towaru, w rozumieniu w art. 2 pkt 6 ustawy. Jednocześnie zakup wskazanych przez Wnioskodawcę kart podarunkowych nie stanowi świadczenia usług, w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 października 2017 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 13 października 2017 r.), uzupełnionym w dniu 21 grudnia 2017 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 21 grudnia 2017 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 13 grudnia 2017 r. (skutecznie doręczone w dniu 14 grudnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania zakupu kart podarunkowych za import usług (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania zakupu kart podarunkowych za import usług.

Wniosek uzupełniony został w dniu 21 grudnia 2017 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 21 grudnia 2017 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 13 grudnia 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe, uzupełnione w dniu 21 grudnia 2017 r.:

Wnioskodawca ma zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą w Polsce i planuje dystrybucję kart podarunkowych (voucherów) w formie kodów (ciągów alfanumerycznych) za pomocą Internetu przez portal aukcyjny i w niedalekiej przyszłości przez własną stronę internetową.

Po zapłacie klienta przez portal aukcyjny lub stronę internetową Wnioskodawcy klient otrzyma kod w wiadomości, która zostanie wysłana na jego skrzynkę poczty elektronicznej (e-mail). Zapłata odbywałaby się bezpośrednio przelewem na konto firmowe Wnioskodawcy lub przez firmę pośredniczącą w szybkich płatnościach i ostatecznie również na konto firmowe Wnioskodawcy.

Karty podarunkowe dzieliłyby się na dwie grupy: karty podarunkowe doładowane określoną kwotą (np. karta 5 euro) oraz karty podarunkowe ukierunkowane na konkretną usługę, np. abonament 2 miesięczny do grania w określoną grę przez Internet. Wynagrodzeniem Wnioskodawcy z dystrybucji będzie marża jaką narzuci na poszczególne karty podarunkowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00