Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2017, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.406.2017.1.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.406.2017.1.JF

w zakresie obowiązku zapłaty podatku wykazanego na kopii archiwalnej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 października 2017 r. (data wpływu 18 października 2017 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku zapłaty podatku wykazanego na kopii archiwalnej faktury jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku zapłaty podatku wykazanego na kopii archiwalnej faktury.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT) świadczącym m.in. usługi finansowe oraz leasingowe dla przedsiębiorców, jak również wykonującym inne czynności podlegające opodatkowaniu VAT (dalej: Czynności Opodatkowane).

Wśród oferowanych przez Wnioskodawcę Czynności Opodatkowanych znajduje się wsparcie inwestycji swoich kontrahentów (dalej: Kontrahenci) w maszyny i urządzenia poprzez rozwiązania leasingowe, zapewnianie finansowania projektów oraz finansowanie strukturyzowane.

Wnioskodawca dokumentuje wykonane Czynności Opodatkowane, wystawiając faktury na Kontrahentów. Faktury wystawiane są w sposób zapewniający autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz ich czytelność. Spółka wdrożyła nowy system przesyłania faktur Kontrahentom od lipca 2017 r.

W nowym schemacie wysyłka faktur do Kontrahentów następuje dwoma sposobami:

  1. tradycyjnie - w formie papierowej,
  2. elektronicznie - za pośrednictwem poczty elektronicznej, a następnie poprzez umieszczanie archiwalnych kopii faktur na platformie internetowej - portalu klienta (dalej: e-Platforma).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00