Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2017, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.547.2017.3.JSZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.547.2017.3.JSZ

Brak możliwości dokonania korekty podatku należnego w przypadku braku potwierdzenia odbioru

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2017 r. (data wpływu 25 sierpnia 2017 r.), uzupełnionym pismami z dnia 23 października 2017 r. (data wpływu 24 października 2017 r.) i z dnia 6 listopada 2017 r. (data wpływu 7 listopada 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty podatku należnego w przypadku braku potwierdzenia odbioru faktur korygujących jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty podatku należnego w przypadku braku potwierdzenia odbioru faktur korygujących.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 23 października 2017 r. i z dnia 6 listopada 2017 r. poprzez wskazanie przepisów prawa będących przedmiotem wniosku, doprecyzowanie opisu sprawy, sformułowanie pytania oraz przedstawienie własnego stanowiska Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka pytająca Zakład Usług Remontowych i Produkcyjnych . Spółka Akcyjna z siedzibą .. była podwykonawcą robót budowlano-montażowych, za wykonanie których miała uzyskać od wykonawcy zapłatę ryczałtową, zgodnie z zawartą umową. Spółka okresowo wystawiała faktury za wykonane roboty. Wystawiła również dwie faktury na roboty, zdaniem Spółki, nie objęte umową ryczałtową i odprowadziła od tych faktur należny podatek od towarów i usług do Urzędu Skarbowego .. Okazało się później, że Spółka niesłusznie wystawiła te faktury. W międzyczasie wykonawca główny ogłosił upadłość, tak, że podwykonawca nie odzyskał pełnej należności za wykonane roboty, w tym także za faktury niesłusznie wystawione. Po uzyskaniu wiedzy o niesłusznym wystawieniu faktur, Spółka wystawiła dwie faktury korygujące i wysłała 3-krotnie (przesyłkami poleconymi) na adres siedziby wykonawcy, jednak za każdym razem przesyłki wracały jako niepodjęte przez adresata. Czwarty raz Spółka wysłała przedmiotowe faktury na adres syndyka masy upadłości głównego wykonawcy, jednak i tym razem przesyłka została zwrócona z adnotacją adresat wyprowadził się. Należy zaznaczyć, że adres na przesyłce jest zgodny z adresem siedziby upadłego wykonawcy głównego, wynikający z KRS-u. Z powodu braku potwierdzenia otrzymania faktur korygujących, Spółka nie mogła skorygować niesłusznie zapłaconego podatku VAT. Spółka uważa jednak, że skoro adresat nie dopełnił obowiązku uaktualnienia wpisu do KRS w sprawie nowego adresu - przesyłka pocztowa na adres określony w KRS została skutecznie doręczona i Spółce przysługuje prawo skorygowania podatku należnego od niesłusznie wystawionych faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00