Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.01.2016, sygn. IPPP3/4512-1069/15-2/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-1069/15-2/RD

W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach otrzymanych i przechowywanych w formie elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2015 r. (data wpływu 24 grudnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach otrzymanych i przechowywanych w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 grudnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach otrzymanych i przechowywanych w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

C. Sp. z o.o. (dalej Spółka lub C.) jest firmą zajmującą się świadczeniem usług outsourcingowych, głównie w obszarze finansów i księgowości oraz IT, a także usług doradczych i związanych z wdrożeniami systemów informatycznych. Spółka zatrudnia ponad 6200 pracowników. Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W związku ze świadczeniem usług na rzecz klientów C. pracownicy Spółki często odbywają podróże służbowe, których koszty są im zwracane na podstawie przedstawionych rachunków i faktur, do wysokości limitów określonych w wewnętrznej Polityce Refundacji Kosztów Podróży Służbowych oraz obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2014 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (dalej Rozporządzenie).

Pracownik w celu uzyskania zwrotu poniesionych wydatków obowiązany jest przygotować dokument rozliczenia wydatków służbowych i diet. W dokumencie tym pracownik opisuje poniesione wydatki oraz podaje ich wysokość. Do rozliczenia załączane są dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków. Rozliczenie podpisywane jest przez pracownika, aprobowane od strony merytorycznej przez przełożonego pracownika, a następnie weryfikowane i podpisywane przez pracownika działu księgowości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00