Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.01.2016, sygn. IPPP1/4512-1174/15-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-1174/15-2/JL

Transakcja sprzedaży przedmiotowego lokalu wraz z przypisanym udziałem w garażu (miejscem postojowym) z dnia 4 lipca 2014 r., korzystała ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2015 r. (data wpływu 23 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z prawem do korzystania z miejsca postojowego na parkingu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 listopada 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z prawem do korzystania z miejsca postojowego na parkingu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 14 września 2006 r. Spółka zawarła ze Spółdzielnią Mieszkaniową, (dalej: Spółdzielnia), pisemną umowę o budowę lokalu, zobowiązującą strony do zawarcia, po wybudowaniu lokalu, umowy o ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do tego lokalu. Zgodnie z zawartą umową i aneksem do niej, Spółka zobowiązana była do pokrywania kosztów zadania inwestycyjnego przez wniesienie wkładu budowlanego. W latach 2006-2008 Wnioskodawca wnosił wpłaty na poczet wkładu budowlanego i planowanych kosztów budowy, które udokumentowano siedmioma fakturami na łączną kwotę brutto 574.684,91 zł, w tym kwota netto 537.088,70 zł i kwota VAT 37.596,21 zł (podatek naliczono wg stawki 7%). Podatek naliczony nie został odliczony w okresach, w których otrzymano faktury ani w następnych okresach rozliczeniowych, do chwili obecnej nie dokonano także korekty tych odliczeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00