Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.01.2016, sygn. ILPP2/4512-1-791/15-4/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-791/15-4/AW

Podatek od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz prawidłowości udokumentowania usług konserwacji parków i zieleńców.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko spółki przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2015 r. (data wpływu 23 października 2015 r.), uzupełnione pismem z 24 grudnia 2015 r. (data wpływu 31 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz prawidłowości udokumentowania usług konserwacji parków i zieleńców jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego oraz prawidłowości udokumentowania usług konserwacji parków i zieleńców. Wniosek uzupełniono 31 grudnia 2015 r. o doprecyzowanie stanu faktycznego oraz przeformułowanie pytania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Główną działalnością spółki są usługi związane z zagospodarowaniem terenów zielonych oraz uprawa roślin.

Spółka zawarła w dniu 27 lipca 2015 roku umowę z Gminą. W ramach zawartej umowy Wnioskodawca jako Wykonawca przyjął do wykonania kompleksową konserwację parków i zieleńców na terenie Gminy.

Zgodnie z umową Wnioskodawca ma prawo wystawić faktury VAT częściowe, po zakończeniu każdego etapu robót określonego w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót w oparciu o obmiar robót, kosztorys powykonawczy wg cen określonych w załącznikach nr 3 i nr 4 do umowy. Harmonogram określa etapy robót miesięcznie. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu kosztorysy powykonawcze do etapu robót wykonanych w miesiącu poprzednim - rozliczanym. W dniu 7 września 2015 roku dokonano odbioru częściowego robót wykonanych w okresie od 1 sierpnia 2015 roku do 31 sierpnia 2015 roku. Wnioskodawca wystawił fakturę VAT, w której wpisał datę wykonania usługi na ostatni dzień okresu, do którego odnoszą się płatności i rozliczenia tj. 31 sierpnia 2015 roku, zgodnie z art. 19a ust. 2 oraz art. 19a ust. 3 zdanie pierwsze.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00