Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2015, sygn. IPPB6/4510-170/15-2/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB6/4510-170/15-2/AZ

obowiązek sporządzania dokumentacji cen transferowych w stosunku do sprzedaży biletów lotniczych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 lipca 2015 r. (data wpływu 3 sierpnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w stosunku do sprzedaży biletów lotniczych  jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 sierpnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w stosunku do sprzedaży biletów lotniczych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest zagraniczną osobą prawną (działającą w formie public company limited by shares), zarejestrowaną w zagranicznym rejestrze przedsiębiorców, posiadającą siedzibę w Hong Kongu (dalej: Wnioskodawca lub Centrala). Wnioskodawca posiada szereg oddziałów zlokalizowanych w krajach europejskich.

Wnioskodawca utworzył w Polsce oddział na podstawie przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 584), dalej: Oddział.

Profil działalności Oddziału będzie oparty o świadczenie usług call center. Usługi i czynności wykonywane przez Oddział będą świadczone wyłącznie na rzecz Centrali (w tym innych jednostek wewnętrznych Centrali).

Oddział dokonywał będzie odbioru połączeń telefonicznych od klientów Wnioskodawcy (głównie z krajów europejskich) i podawał dostępność oraz cenę biletów lotniczych. Po otrzymaniu tych informacji klienci będą mogli albo dokonać rezerwacji biletów (w tym przypadku klient nie dokonuje zapłaty za bilet i nie otrzymuje biletu drogą elektroniczną) albo zdecydować się na zakup biletu (klient dokonuje płatności kartą kredytową i po rozmowie telefonicznej otrzymuje bilet drogą elektroniczną). Pracownicy Oddziału przeprowadzą czynności związane ze sprzedażą biletów w imieniu odpowiednich biur Wnioskodawcy (oddziałów zlokalizowanych w innych krajach europejskich). Odpowiednie biuro Wnioskodawcy zostanie wskazane na bilecie jako strona transakcji.

Dla przykładu, jeżeli dzwoniącym jest klient z Niemiec, wówczas transakcja będzie dokonywana pomiędzy klientem a biurem Wnioskodawcy w Niemczech w oparciu o umowę sprzedaży rządzoną niemieckim prawem. Połączenia telefoniczne będą wykonywane przez klientów - będą to połączenia przychodzące.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00