Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2015, sygn. IPPP1/4512-571/15-2/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-571/15-2/MPe

w zakresie uznania udostępnienia przez gminę Świetlic na rzecz GOK za odpłatną usługę podlegającą opodatkowaniu VAT niekorzystającą ze zwolnienia, określenia podstawy opodatkowania dla tej czynności oraz prawa do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych i bieżącego utrzymania Świetlic

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 9 czerwca 2015 r. (data wpływu 11 czerwca 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania udostępnienia przez gminę Świetlic na rzecz GOK za odpłatną usługę podlegającą opodatkowaniu VAT niekorzystającą ze zwolnienia, określenia podstawy opodatkowania dla tej czynności oraz prawa do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych i bieżącego utrzymania Świetlic jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania udostępnienia przez gminę Świetlic na rzecz GOK za odpłatną usługę podlegającą opodatkowaniu VAT niekorzystającą ze zwolnienia, określenia podstawy opodatkowania dla tej czynności oraz prawa do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych i bieżącego utrzymania Świetlic.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina (dalej: Gmina, Wnioskodawca) z dniem 1 października 2013 r. zarejestrowała się jako czynny podatnik VAT. Gmina w okresie od 4 lipca 2008 r. do końca 2010 r. była zarejestrowanym podatnikiem VAT i posiadała własny Numer Identyfikacji Podatkowej. Na początku 2011 r. (14 stycznia 2011 r.) Gmina złożyła zgłoszenie VAT-R aktualizujące dane Gminy, w którym zadeklarowała, że od 1 stycznia 2011 r. będzie korzystała ze zwolnienia podmiotowego z VAT, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Od tego momentu, tj. od 1 stycznia 2011 r. do 30 września 2013 r. Gmina korzystała ze zwolnienia podmiotowego z VAT, o którym mowa powyżej.

Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest budowa / remonty / przebudowy świetlic wiejskich (dalej: Świetlice). Inwestycje w Świetlicach są / mogą być co do zasady finansowane zarówno ze środków własnych Gminy jak również z zewnętrznych dotacji udzielanych przez instytucje dofinansowujące (np. Samorząd Województwa, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, itp.) na podstawie zawieranych umów o przyznanie pomocy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00