Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2015, sygn. IPPP1/4512-380/15-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-380/15-2/JL

Karty przedpłacone dające dodatkowe uprawnienia ich posiadaczom, wynikające z programu rabatowego banku i programu promocyjnego Spółki, stanowią w istocie karty rabatowe. Zatem dokonując ich sprzedaży Spółka świadczy na rzecz nabywcy usługę udzielenia prawa do rabatu, a nie usługę finansową.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2015 r. (data wpływu 22 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki właściwej dla sprzedaży kart pre-paid jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 kwietnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki właściwej dla sprzedaży kart pre-paid.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka z o.o. (Spółka), w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zawarła z jednym z banków umowę o wydanie i obsługę kart przedpłaconych (tzw. kart pre-paid). Zgodnie z umową z bankiem, do każdej karty pre-paid przypisany będzie indywidualny techniczny rachunek bankowy, na który będą wpływać środki pieniężne służące zasileniu karty. Karty pre-paid, po ich uprzednim zasileniu środkami pieniężnymi, uprawniają do zapłaty nimi za różnego rodzaju towary lub usługi w punktach handlowo-usługowych, a także do wypłaty gotówki w bankomatach. Spółka, po nabyciu kart od banku, będzie je następnie oferować do sprzedaży innym podmiotom, przy czym Spółka może sprzedawać karty zasilone uprzednio środkami pieniężnymi lub bez takiego zasilenia. Spółka będzie sprzedawać dwa rodzaje kart przedpłaconych: (1) karty Premium wyposażone w dodatkową tzw. funkcjonalność restauracyjną uprawniającą do zniżek w wielu restauracjach oraz (2) karty Standard nieposiadające funkcjonalności restauracyjnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00