Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2015, sygn. ILPP4/4512-1-136/15-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-136/15-2/BA

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej brak zwrotu palet przez Wnioskodawcę oraz momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku zwrotu palet Wnioskodawcy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 kwietnia 2015 r. (data wpływu 20 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej brak zwrotu palet przez Wnioskodawcę oraz momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku zwrotu palet Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 kwietnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej brak zwrotu palet przez Wnioskodawcę oraz momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku zwrotu palet Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

A z siedzibą w Polsce (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest producentem i dystrybutorem produktów spożywczych. Spółka należy do międzynarodowej grupy kapitałowej, w ramach której w różnych krajach świata funkcjonują odrębne (w sensie prawnym i ekonomicznym) spółki zajmujące się produkcją i/lub dystrybucją produktów spożywczych. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT w Polsce. W ramach prowadzonej działalności Spółka nabywa i sprzedaje towary używane w procesie produkcji spożywczej, które mogą być dostarczane z wykorzystaniem palet lub innego rodzaju nośników, np. skrzynek itp. (dalej: palety). W związku ze zmianą w strukturze dostaw towarów Wnioskodawca zamierza wprowadzić opisany poniżej model rozliczeń palet, w stosunku do palet wykorzystywanych w dostawach towarów realizowanych na rzecz Spółki.

We wdrażanym modelu Wnioskodawca nabywa towary od spółki zagranicznej (dalej: GmbH). GmbH z kolei nabywa towary, które następnie odsprzedaje Spółce, od swych partnerów handlowych z Polski lub innych krajów UE (dalej: dostawcy). Towary nabywane przez Wnioskodawcę w tym modelu są transportowane bezpośrednio od dostawcy (z Polski lub z innego kraju UE), z którym umowę ma GmbH, do Spółki w Polsce. Powyższy schemat dostaw odpowiada transakcji łańcuchowej, o której mowa w art. 7 ust. 8 ustawy o VAT. Towary dostarczane Wnioskodawcy mogą być transportowane na paletach. Za transport towarów (i ewentualnie palet) do Spółki odpowiadają dostawcy GmbH, co będzie odpowiednio odzwierciedlone w zastosowanych warunkach dostawy. GmbH będzie zarejestrowana jako podatnik VAT czynny w Polsce. W związku z powyższym, GmbH będzie wystawiała fakturę dokumentującą dostawę towarów na rzecz Wnioskodawcy, uwzględniając polski podatek VAT w odpowiedniej stawce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00