Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2015, sygn. ILPP4/4512-1-100/15-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-100/15-2/BA

Prawidłowości wystawiania przez Wnioskodawcę faktur w ramach samofakturowania oraz prawa do odliczenia podatku VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2015 r. (data wpływu 17 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania przez Wnioskodawcę faktur w ramach samofakturowania oraz prawa do odliczenia podatku VAT jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 marca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania przez Wnioskodawcę faktur w ramach samofakturowania oraz prawa do odliczenia podatku VAT.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest dużym podmiotem działającym w branży transport-logistyka-spedycja (TSL). Spółka posiada oddziały na terenie całego kraju. Wnioskodawca świadczy usługi transportu towarów we współpracy z przewoźnikami zewnętrznymi (tj. w celu obsługi zleceń klientów Spółka nabywa usługi przewozu od zewnętrznych firm transportowych podprzewoźników). Z częścią przewoźników Spółka współpracuje w oparciu o długoterminową umowę, w ramach której Spółka każdego miesiąca zleca podprzewoźnikowi dostarczenie określonej partii przesyłek. Do obsługi współpracy ze stałymi podprzewoźnikami wykorzystywany jest system zarządzania transportem i relacjami z klientem, w którym rejestrowane są wszystkie dane przesyłek odbieranych i dostarczanych przez poszczególnych podprzewoźników, ilość i rodzaj przebytych przez nich tras, waga przesyłek oraz liczba przejechanych kilometrów. Dostęp do systemu mają pracownicy Spółki. Stali podprzewoźnicy korzystają z danych umieszczanych w systemie poprzez przygotowany na ich potrzeby specjalny portal.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00