Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2015, sygn. ITPP2/4512-954/15/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-954/15/EK

Zasady wystawiania zbiorczych faktur korygujących.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2015 r. (data wpływu 5 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania zbiorczych faktur korygujących jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 października 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad wystawiania zbiorczych faktur korygujących.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Spółka z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest częścią światowego lidera w branży papieru i opakowań. Spółka jest zarejestrowana w Polsce dla potrzeb VAT jako podatnik VAT czynny, jak również jest zarejestrowana dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych (VAT-UE). W ramach swojej działalności w Polsce, w związku z dokonywaniem transakcji sprzedaży na terytorium Polski, Spółka wprowadziła nowy system wynagradzania swoich kontrahentów z tytułu płatności za zakupione towary lub usługi przed terminem płatności, poprzez udzielanie rabatu. Kontrahent będzie nabywał prawo do rabatu w sytuacji, gdy płatność za towary lub usługi zostanie dokonana w krótszym niż standardowy terminie płatności. Przyznanie rabatu będzie miało charakter warunkowy, co oznacza, że to wyłącznie od klienta będzie zależało, czy zapłaci za zakupiony towar przed terminem płatności i w konsekwencji zostanie udzielony mu rabat. W przyszłości Spółka zamierza wprowadzić rabat z tytułu wcześniejszej zapłaty również w transakcjach stanowiących dla niej wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz eksport towarów w rozumieniu przepisów ustawy o VAT. Konsekwencją określonego zachowania kontrahenta (uiszczenie należności przed terminem) będzie zmniejszenie kwoty należności do zapłaty. Możliwe będą sytuacje, kiedy obniżeniu będą podlegały 1) wszystkie należności od danego kontrahenta w okresie rozliczeniowym (na skutek udzielenia rabatu z tytułu wcześniejszej płatności) - jeśli uiści on należności przed terminem ich płatności, bądź też 2) tylko niektóre należności w danym okresie rozliczeniowym - jeśli tylko niektóre płatności będą dokonywane przed terminem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00