Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.07.2014, sygn. IPPB5/423-436/14-2/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-436/14-2/AM

Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym wartość nabywanych usług marketingowych stanowi tzw. koszt pośredni rozliczany w dacie poniesienia w świetle przepisu art. 15 ust. 4d w związku z art. 15 ust. 4e ustawy o CIT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 13 maja 2014 r. (data wpływu 15 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów innych niż bezpośrednio związane z przychodami wydatków z tytułu nabycia usług marketingowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów innych niż bezpośrednio związane z przychodami wydatków z tytułu nabycia usług marketingowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. podlegająca w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, prowadzi działalność przede wszystkim w zakresie dystrybucji i marketingu szeregu produktów/marek grupy U. z branży F.

Sprzedawane przez Spółkę produkty/towary nabywane są przede wszystkim przez:

  • dystrybutorów, którzy zazwyczaj odsprzedają je m.in. hurtownikom, lokalnym i regionalnym sieciom detalicznym oraz placówkom detalicznym;
  • sieci sprzedaży detalicznej.

W związku ze wskazanymi kanałami dystrybucji, Spółka co do zasady dzieli odbiorców towarów na odbiorców bezpośrednich (tj. dystrybutorzy i sieci sprzedaży detalicznej), którzy bezpośrednio nabywają towary od Spółki oraz odbiorców pośrednich (m.in. hurtownicy, lokalne i regionalne sieci detaliczne oraz placówki detaliczne, którzy nabywają towary od odbiorców bezpośrednich).

Ze względu na wysoką konkurencję na rynku F., mając na celu zwiększenie sprzedaży dystrybuowanych towarów, Spółka nabywa od klientów zarówno bezpośrednich jak i pośrednich usługi (w ramach których realizowane są m.in. działania związane z utrzymaniem asortymentu, określonym eksponowaniem produktów, informowaniem o produktach m.in. w gazetkach promocyjnych, promowaniem marki Spółki i podejmowaniem innych akcji marketingowych do których dany klient zobowiązał się w związku z realizacją umowy bądź odpowiedniego porozumienia; dalej: usługi marketingowe).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00