Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.02.2014, sygn. IBPBI/1/415-1152/13/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-1152/13/AP

w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej opłat i prowizji pobranych przez P. na podstawie wskazanych we wniosku dokumentów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112 poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z 14 listopada 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 18 listopada 2013 r.), uzupełnionym 3 lutego 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej opłat i prowizji pobranych przez P. na podstawie wskazanych we wniosku dokumentów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2013 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej opłat i prowizji pobranych przez P. na podstawie wskazanych we wniosku dokumentów. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 21 stycznia 2014 r. Znak: IBPBI/1/415-1152/13/AP, wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 3 lutego 2014 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W maju 2013 r. Wnioskodawczyni rozpoczęła prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie projektów graficznych, introligatorstwa, detalicznej sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem internetu, szeroko pojętego programowania, reklamy, a także wykonywania usług fotograficznych. W ramach rozpoczętej działalności gospodarczej korzysta z zagranicznych internetowych serwisów działających na zasadzie galerii internetowych rękodzieła artystycznego. W przypadku transakcji z kontrahentami zagranicznymi (oraz czasem z kontrahentami krajowymi) środki pieniężne ze sprzedaży uzyskuje za pośrednictwem międzynarodowego elektronicznego systemu płatności P.. P. jest instytucją finansową bankiem z siedzibą w Luksemburgu. Konto rozliczeniowe P. jest kontem indywidualnym powiązanym z adresem e-mail klienta i dodatkowo zabezpieczone hasłem. Konto prowadzone jest w walucie dolar amerykański. Konto w razie takiej potrzeby zasilane jest przelewem lub kartą kredytową. Korzystanie z systemu płatności P. jest niejako niezbędne dla sprawnego prowadzenia sprzedaży w warunkach, w których nabywcami bardzo często są osoby z zagranicy (z krajów Unii Europejskiej oraz krajów trzecich: USA, Kanady i innych). Zgodnie z tabelą opłat P. od każdej transakcji sprzedaży i kupna towarów lub usług lub płatności w wyniku żądania zapłaty za pośrednictwem usługi P., pobierane są określone prowizje. Prowizje pobierane są również za przewalutowanie środków pieniężnych. P. na okoliczność pobranych prowizji nie wystawia żadnych faktur lub rachunków. Jedynymi dokumentami możliwymi do samodzielnego pobrania z serwera są wyciąg finansowy, historia transakcji oraz miesięczny raport ze sprzedaży. Wyciąg finansowy jest dokumentem zawierającym określony okres przeprowadzanych transakcji, imię i nazwisko oraz adres zamieszkania i adres e-mailowy posiadacza rachunku oraz łączną kwotę środków które wpłynęły na konto i pobranych z tego tytułu prowizji. Historia transakcji jest to dokument, który obejmuje określony przedział czasu, imię i nazwisko właściciela konta wraz z jego adresem email oraz zestawienie poszczególnych operacji, tj. kwotę wpływu z wyszczególnioną opłatą pobranej prowizji oraz z przyporządkowanym imieniem i nazwiskiem kontrahenta i jego numerem ID, który jest unikalnym numerem identyfikującym każdego użytkownika P.. Ostatnim dokumentem jest miesięczny raport ze sprzedaży, który nie zawiera żadnych danych identyfikujących posiadacza rachunku lub jego kontrahenta, zawiera natomiast okres za który sporządzony jest dokument wraz z danymi dotyczącymi wpływu środków na rachunek i pobranych prowizji. Dokument ten jest zbliżony w swojej treści do historii transakcji jednakże nie informuje on o kontrahentach dokonujących przelewów a jedynie podaje wartości liczbowe tych transakcji wraz z sumarycznym podliczeniem wszystkich wpływów i opłat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00