Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.07.2014, sygn. ILPP5/443-82/14-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/443-82/14-4/KG

Obowiązek wystawienia faktur korygujących do faktur dokumentujących wykonanie robót budowlanych dotyczących budynku w sytuacji zmiany (w trakcie realizacji inwestycji) funkcji tego budynku z użytkowej na mieszkalną

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2014 r. (data wpływu 31 marca 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 lipca 2014 r. (data wpływu 10 lipca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktur korygujących do faktur dokumentujących wykonanie robót budowlanych dotyczących budynku w sytuacji zmiany (w trakcie realizacji inwestycji) funkcji tego budynku z użytkowej na mieszkalną jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku wystawienia faktur korygujących do faktur dokumentujących wykonanie robót budowlanych dotyczących budynku w sytuacji zmiany (w trakcie realizacji inwestycji) funkcji tego budynku z użytkowej na mieszkalną. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 4 lipca 2014 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka zawarła w 2008 r. umowę o wykonanie robót budowlano-instalacyjnych i konserwatorskich jako Generalny Wykonawca. Spółka realizowała roboty objęte powyższą umową od 2010 r. (po uzyskaniu przez Inwestora w listopadzie 2009 r. prawomocnego pozwolenia na budowę). Z dokumentacji projektowej stanowiącej podstawę wydania pozwolenia na budowę wynikało, że projektowana powierzchnia biurowa stanowi więcej niż połowę powierzchni całkowitej budynku. W trakcie realizacji robót Inwestor podjął decyzję, o przeprojektowaniu budynku i pozostawieniu w nim funkcji biurowej tylko na dolnej kondygnacji. Po zakończeniu prac przy projekcie zamiennym złożony został 18 grudnia 2012 r. wniosek o wydanie pozwolenia zamiennego, które to pozwolenie zostało wydane 29 kwietnia 2013 r. Wynikała z niego zmiana proporcji powierzchni mieszkalnej i powierzchni użytkowej. Projekt zamienny zatwierdzony decyzją z dnia 29 kwietnia 2013 r. określił, że przeważającą powierzchnią w budynku jest powierzchnia mieszkalna. Spółka do marca 2013 r. wystawiała faktury za wykonane roboty opodatkowując je podstawową stawką podatku od towarów i usług (w 2010 r. - stawką 22%, od 2011 r. - stawką 23%) na podstawie posiadania prawomocnego pozwolenia na budowę wydanego 18 listopada 2009 r. zatwierdzającego projekt budowlany, wg którego przeważającą powierzchnią była powierzchnia użytkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00