Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2014, sygn. ILPB1/415-464/14-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-464/14-2/AA

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dotacji otrzymanej z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749, ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana przedstawione we wniosku z dnia 25 kwietnia 2014 r. (data wpływu 2 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dotacji otrzymanej z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dotacji otrzymanej z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej pod firmą A zajmującej się m.in. prowadzeniem stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji, w dniu 16 grudnia 2013 r. zawarł z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę dotacji. Przedmiotem powyższej umowy było udzielenie Wnioskodawcy dofinansowania w formie dotacji w kwocie 236.927,50 zł (słownie: dwieście trzydzieści sześć tysięcy dziewięćset dwadzieścia siedem złotych 50/100). Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, działając na mocy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1232) przyznał Wnioskodawcy, na jego pisemny wniosek złożony do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dniu 30 marca 2013 roku, dofinansowanie w formie dotacji właśnie w kwocie 236.927,50 zł. Zgodnie z par. 3 umowy dotacji przyznane dofinansowanie miało charakter pomocy de minimis i udzielone zostało zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE (Dz.U. UE L 379 z dnia 28.12.2006 r.). W chwili złożenia wniosku jak i wypłaty dotacji Wnioskodawca spełniał wszelkie, określone przepisami prawa kryteria konieczne do otrzymania dofinansowania. Pismem z dnia 10 stycznia 2014 roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przesłał do Wnioskodawcy zaświadczenie o pomocy de minimis, a w treści pisma wskazał, że udzielona Wnioskodawcy dotacja była dotacją na dofinansowanie dopłat do demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Dotacja została przekazana Wnioskodawcy na jego rachunek bankowy w grudniu 2013 roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00