Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.01.2014, sygn. ILPP2/443-1046/13-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1046/13-2/EN

Czy Wnioskodawca jest uprawniony do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie faktur VAT z dnia 19.03.2012 r. wystawionych przez Sp. z o.o. tytułem podatek od nieruchomości za rok 2010 i podatek od nieruchomości za rok 2011?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2013 r. (data wpływu 28 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest spółką cywilną w ramach, której działalność gospodarczą prowadzą ().

Wnioskodawca najmował na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej od roku 2007 do 2012 nieruchomość (pomieszczenia magazynowe oraz biurowe) od Spółki z o.o.

W umowie najmu widnieje zapis, że wszystkie powstające dodatkowe koszty związane z nieruchomością, takie jak ubezpieczenia, podatek gruntowy, opłaty, podatki, usuwanie odpadów, doprowadzanie energii, gaz, itp. Najemca będzie ponosił sam, a także, że wszystkie powstające koszty dodatkowe Najemca rozlicza bezpośrednio z Głównym Najemcą, firmą I.

Przez cały okres trwania umowy najmu, tj. od 2007 do roku 2012 Wynajmujący Sp. z o.o., ani główny najemca nie obciążał Wnioskodawcy kosztem podatku od nieruchomości w formie odrębnych faktur VAT, przez co Wnioskodawca przekonany był, że koszt tego podatku przez cały okres był wkalkulowany w czynsz najmu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00