Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2013, sygn. IBPP2/443-857/13/BW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-857/13/BW

Czy w opisanej we wniosku sytuacji Wnioskodawca prawidłowo postąpił anulując wystawioną fakturę za wykonane usługi budowlane, które jednak nie zostały potwierdzone przez kontrahenta na podstawie załączonego inwentaryzacyjnego protokołu zdawczo-odbiorczego, a faktura została przez niego zwrócona z adnotacją "bez zaksięgowania"?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 16 września 2013r. (data wpływu 17 września 2013r.), o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości anulowania faktury za wykonane usługi budowlane - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 września 2013r. wpłynął ww. wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawidłowości anulowania faktury za wykonane usługi budowlane.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca jest firmą wykonującą usługi budowlane polegające m.in. na wykonywaniu przemysłowych instalacji elektrycznych. Wnioskodawca realizował w tym roku na zlecenie firmy X S.A. dwie umowy o roboty budowlane. Umowy te przewidywały częściowe rozliczanie robót i dlatego na podstawie podpisanych protokołów zdawczo-odbiorczych przez zlecającego, były przez Wnioskodawcę wystawiane częściowe faktury sprzedaży. Obowiązek podatkowy (VAT) z tytułu wystawionych faktur na podstawie podpisanych protokołów zdawczo-odbiorczych za wykonane częściowo usługi budowlane powstawał u Wnioskodawcy z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, jednak nie później niż 30 dnia od wykonania usługi. Kontrahent wielokrotnie nie regulował swojego zobowiązania w terminie zapłaty. Na podstawie 649/1 § 2 k.c. Wnioskodawca zażądał od kontrahenta wystawienia mu gwarancji zapłaty za roboty budowlane. W związku z niedostarczeniem przez niego tychże gwarancji zapłaty za roboty budowlane na podstawie art. 649/4 § 1 k.c Wnioskodawca odstąpił od realizacji w/w umów z winy X. Przywołane umowy przewidywały na wypadek odstąpienia - sporządzenie protokołu inwentaryzacji wykonanych robót oraz wystawienie faktury końcowej. Zgodnie z umowami Wnioskodawca sporządził taki protokół inwentaryzacyjny zdawczo-odbiorczy oraz wystawił fakturę VAT. Komplet wystawionych dokumentów (faktura + protokół) został przesłany kontrahentowi do podpisu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00