Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.11.2013, sygn. ILPP2/443-808/13-4/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-808/13-4/AD

Czy w związku z udostępnieniem części przedmiotowego budynku na rzecz GOK Gmina ma prawo do odliczenia pełnej kwoty VAT od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z tymi częściami budynku?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy reprezentowanej przez Radcę Prawnego, przedstawione we wniosku z 20 sierpnia 2013 r. (data wpływu 23 sierpnia 2013 r.) uzupełnionym pismem z 14 listopada 2013 r. (data wpływu 21 listopada 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych z budynkiem Urzędu Gminy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 sierpnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych z budynkiem Urzędu Gminy. Wniosek został uzupełniony pismem z 14 listopada 2013 r. (data wpływu 21 listopada 2013 r.) o doprecyzowanie przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem VAT.

Gmina jest właścicielem budynku Urzędu Gminy, w którym dodatkowo, w wyodrębnionych częściach, swoje siedziby mają Gminny Ośrodek Kultury oraz Gminna Biblioteka Publiczna (obie instytucje dalej również jako: GOK). GOK są samorządowymi instytucjami kultury i posiadają osobowość prawną. Nie są zarejestrowane jako czynni podatnicy VAT. Poszczególne części przedmiotowego obiektu zostały udostępnione odpowiednio Gminnemu Ośrodkowi Kultury i Gminnej Bibliotece Publicznej, co do zasady, nieodpłatnie, przy czym Gmina jednocześnie obciąża obie jednostki z tytułu dostarczania części mediów, tj. energii cieplnej (dalej: wydatki bieżące). Gmina jest bowiem stroną umowy z dostawcą gazu ziemnego. Proces wytworzenia energii cieplnej z gazu odbywa się w kotłowni znajdującej się w przedmiotowym obiekcie, natomiast kosztami wytworzonej energii cieplnej zużywanej następnie do ogrzania części budynku udostępnianych instytucjom kultury obciążany jest odpowiednio Gminny Ośrodek Kultury oraz Gminna Biblioteka Publiczna według procentowego udziału powierzchni siedziby Gminnego Ośrodka Kultury oraz siedziby Gminnej Biblioteki Publicznej w powierzchni całego budynku. Opisany powyżej sposób rozliczenia kosztów energii cieplnej został wprowadzony zarządzeniem Wójta Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00