Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2012, sygn. IBPP4/443-17/12/PH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-17/12/PH

Czy posiadając wyżej wymienione dokumenty Wnioskodawca może zastosować stawkę VAT 0% z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2011r. (data wpływu 16 stycznia 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia dokumentów uprawniających do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca sprzedaje towary między innymi kontrahentom zagranicznym mającym siedzibę na terytorium Unii Europejskiej. Spółka oraz jej zagraniczni kontrahenci są zarejestrowani do celów transakcji wewnątrzwspólnotowych, posiadają aktywny numer VAT UE. Dla potwierdzenia dokonania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów Wnioskodawca gromadzi następujące dokumenty:

  1. kopie faktury sprzedaży,
  2. specyfikacje wysłanego towaru (numer specyfikacji umieszczany jest na fakturze sprzedażowej),
  3. międzynarodowy list przewozowy CMR, z którego wynika, że towar został dostarczony do nabywcy - zawiera oryginalną pieczątkę i podpis nabywcy. Dokument CMR wypełniany jest wyłącznie przez pośrednika Spółki (firmę magazynującą i dokonująca załadunku towaru). Dokument CMR zawiera w pozycji 16 i 23 dokumentu nadrukowane przez pośrednika Spółki dane firmy dokonującej transport (min. nazwa, adres, NIP), przewoźnik (pracownik firmy przewozowej) nie podpisuje dokumentu CMR w pozycji 23 dokumentu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00