Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2012, sygn. ILPP2/443-605/12-2/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-605/12-2/AD

Czy w świetle przedstawionego wyżej stanu faktycznego, Wnioskodawca może anulować faktury VAT wystawione w dniu 12 października 2011 r. oraz dokonać korekty deklaracji VAT złożonej za ten miesiąc?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Cywilnej, reprezentowanej przez Radcę Prawnego, przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2012 r. (data wpływu 11 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie anulowania faktury VAT oraz korekty deklaracji podatkowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie anulowania faktury VAT oraz korekty deklaracji podatkowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 28 czerwca 2011 r. Wnioskodawca podpisał umowę na wykonanie robót budowlanych ze Spółką L., której przedmiotem było wykonanie centrum logistyczno-przemysłowego w W. Ustalone wynagrodzenie było wynagrodzeniem ryczałtowym. Spółka L. miała zlecone roboty przez Spółkę K., a ta z kolei przez inwestora G. Po podpisaniu umowy nastąpiły zmiany w dokumentacji projektowej wprowadzone przez inwestora. Następnie w dniu 3 sierpnia, Spółka K. poinformowała Wnioskodawcę, że rozwiązała swoją umowę ze Spółką L. i w związku z tym zaproponowała przejęcie zobowiązań Spółki L. wobec Wnioskodawcy oraz kontynuowanie robót. Pierwszą z faktur, jaką Wnioskodawca obciążył Spółkę L. zapłaciła Spółka K., a kolejne faktury obejmujące ustalone wynagrodzenie ryczałtowe były już wystawiane na rzecz Spółki K., która za wszystkie faktury zapłaciła.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00