Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2011, sygn. IPPP1/443-1468/11-4/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1468/11-4/JL

W przypadku wypłaty kontrahentom premii pieniężnej - rabatu, prawidłowym dokumentem służącym do dokumentowania wzajemnych rozliczeń nie będzie nota księgowa. Wnioskodawca udzielający premii (rabatu) będzie zobowiązany wystawić fakturę korygującą.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 29.09.2011r. (data wpływu 03.10.2011r.) uzupełnionym w dniu 12.12.2011r. na wezwanie Organu z dnia 28.11.2011r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielanych premii pieniężnych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03.10.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielanych premii pieniężnych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniony został pismem z dnia 07.12.2011r. (data wpływu 12.12.2011r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 28.11.2011r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

T w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, między innymi, zajmuje się emisją filmów reklamowych. Większość generowanych przez T obrotów z tytułu reklam odbywa się za pośrednictwem domów mediowych, których zadaniem jest planowanie oraz zakup kampanii reklamowych w mediach masowych dla swoich klientów. Świadczenie przez T tego typu usług, polegających na emisji reklam, wynika z zawartych umów z D. (dalej D.), działającymi w imieniu własnym na rzecz poszczególnych reklamodawców. Z uwagi na interes biznesowy Spółka jest zainteresowana, aby D. ponosiły jak najwyższy poziom wydatków na kampanie reklamowe realizowane w programach T. W związku z tym, aby zmotywować poszczególne D. do jak najwyższego poziomu zakupów w T, w lipcu 2011r. Zarząd T wprowadził nową procedurę stanowiącą system motywacyjny dla D. według standardów obowiązujących na rynku. Spółka będzie zawierała pisemne porozumienie z D., które reguluje zasady wypłacania premii pieniężnych należnych D. za osiągnięcie przez nich jak największego poziomu wydatków na rzecz T na kampanie reklamowe realizowane w programach T. Płatności premii na rzecz D. będą określone jako procent (ustalony przez strony) wydatków zrealizowanych przez dany D. w programach T w danym roku kalendarzowym. Wypłata premii będzie gratyfikacją za osiągnięcie określonego poziomu wydatków. Podstawą wypłaty premii pieniężnej przysługującej D. będzie zestawienie rozliczeniowe, podpisane przez strony, zawierające wykaz wszystkich faktur za dany rok i odpowiednio wystawiona przez D. nota księgowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00