Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.11.2011, sygn. IBPBI/2/423-971/11/JD, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-971/11/JD

Czy zestawienie może być uznane za wystarczający dokument by dany koszt uznać za koszt uzyskania przychodu zgodnie z podatkiem dochodowym od osób prawnych jeśli spełni wymogi stawiane przez ustawę o rachunkowości?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2011 r. (data wpływu do tut. Biura 3 sierpnia 2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dokumentowania kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 sierpnia 2011 r. do tut. Biura wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie dokumentowania kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka") jest spółką prowadzącą m.in. działalność w zakresie wypożyczeń materiałów orkiestrowych. W omawianym zagadnieniu materiały te Spółka wypożycza od kontrahenta z zagranicy. Kontrahent kurierem, pocztą przesyła je każdorazowo do Spółki lub też, by zminimalizować koszty przesyłania materiałów znajdują się one w naszym depozycie. Spółka w cyklach określonych w umowie (zazwyczaj jest to co kwartał) przesyła szczegółowy raport informujący o wypożyczonych materiałach, tj. oznaczenie tytułu, kompozytora, komu wypożyczono, jaka kwota została pobrana i jaka przysługuje spółce. Faktury sprzedaży wystawiane są klientom krajowym na bieżąco zgodnie z obowiązującymi przepisami. Kontrahent odmawia wystawiania faktur twierdząc, że umowa i zaakceptowane zestawienie jest wystarczającym potwierdzeniem realizacji umowy. W oparciu o to zestawienie spółka regulowała by płatność.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00