Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2011, sygn. IBPP2/443-445/11/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-445/11/ICz

Udokumentowanie poniesionych kosztów w związku z usunięciem usterek i wad wynikających z nienależytego wykonania umowy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2, § 5 i § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2011r. (data wpływu 31 marca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania poniesionych kosztów w związku z usunięciem usterek i wad wynikających z nienależytego wykonania umowy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania poniesionych kosztów w związku z usunięciem usterek i wad wynikających z nienależytego wykonania umowy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą której przedmiotem jest m.in. świadczenie usług w zakresie wykonawstwa instalacji sanitarnych (np. wentylacji, klimatyzacji, wodno-kanalizacyjnych, c.o., ciepła technologicznego). Ww. roboty budowlane wykonywane są również z wykorzystaniem firm podwykonawczych. Umowy zawierane z takimi firmami przez Wnioskodawcę nakładają na podwykonawców obowiązek niezwłocznego usuwania na własny koszt wad i usterek ujawnionych w okresie gwarancji lub rękojmi. W wypadku niewykonania przez podwykonawcę tego obowiązku w odpowiednim - określonym umową terminie Wnioskodawca nabywa prawo do "zastępczego" ich usunięcia, w ramach odpłatnego zlecenia tej czynności osobie trzeciej lub usunięcia ich na własny koszt.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00