Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2011, sygn. ITPP1/443-457a/11/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-457a/11/MN

Zakres uznania za kwotę prowizji wynagrodzenia z tytułu wykonania umowy komisu przez Wnioskodawcę, a tym samym braku uznania za samoistną podstawę opodatkowania któregokolwiek składnika kalkulacji tej prowizji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2011 r. (data wpływu 28 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za kwotę prowizji wynagrodzenia z tytułu wykonania umowy komisu przez Wnioskodawcę, a tym samym braku uznania za samoistną podstawę opodatkowania któregokolwiek składnika kalkulacji tej prowizji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za kwotę prowizji wynagrodzenia z tytułu wykonania umowy komisu przez Wnioskodawcę, a tym samym braku uznania za samoistną podstawę opodatkowania któregokolwiek składnika kalkulacji tej prowizji.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością oraz zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Działalność Wnioskodawcy polega m.in. na zawieraniu z hodowcami norek/producentami skór z norek umów, które mają charakter umów komisu (umowy noszą nazwę - umowa kontraktacji i komisu towarowego). Jako komisant Wnioskodawca zobowiązuje się za wynagrodzeniem (prowizja) w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa do sprzedaży skór surowych z norek na aukcji w Kanadzie na rachunek producenta skór/hodowcy norek (komitenta), lecz w imieniu własnym w czasie określonym przez organizatora aukcji z siedzibą w T. (Kanada) (C.). Zgodnie z treścią zawieranych umów z hodowcami norek/dostawcami skór z norek, strony wyrażają zgodę, aby sprzedaż skór nastąpiła na skutek zawarcia dalszej umowy komisu przez Wnioskodawcę z C. w wykonaniu prawa Wnioskodawcy do dysponowania skórami jak właściciel, na podstawie której to C. działając w imieniu własnym sprzeda skóry na rachunek N., a Wnioskodawca w imieniu własnym, ale na rachunek hodowcy norek/dostawcy skór. Sprzedaż skór z norek na aukcji w Kanadzie nastąpi na koszt i ryzyko hodowcy norek/dostawcy skór, na warunkach opisanych w Warunkach umowy komisu skór z Europy w celu sprzedaży na aukcji lub w drodze umowy kupna sprzedaży.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00